Lukekaa tämä ja kommentoikaa!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidin huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äidin huoli

Vieras
Lapsemme päätti tänään ensimmäisen luokan.Hän on yksi pienen koulun oppilasta(yht.n.40 oppilasta),koulun pienuudesta johtuen henkilökuntaakin on vähän,tottakai..
Koulussa jaettiin stipendejä niin kuin kaikkialla muuallakin oppilaitoksissa,lisäksi ope oli tehnyt kunniakirjoja ja diplomeja,kenelle esim.kirjoittamisesta tai lukemisesta tai oppilaskunnassa olemisesta jne..lisäksi johtava opettaja jakoi työkavereilleenkin kunniakirjat (siis hyvää,lämminhenkistä huumoria).Se mikä tämän jutun ihmetys on,on se että kaikki muut ekaluokkalaiset saivat kunniakirjan tai diplomin,mutta meidän lapsemme ei.Siis yksi jätettiin ilman!Voiko olla totta!Ihmettelen sitä,että koulun tarkoitus on myös kannustaa..mutta tässä mielestäni lannistetaan..
Kyse on kuitenkin lapsesta joka tekee läksynsä,joskus hyvin ja hienosti,joskus huonommin,mutta silloin huonomminkin tehdessä istuu kirjojensa edessä vaikka useammankin tunnin,ja kovasti yrittää.Lapsemme ei mielestäni ole pärjännyt huonosti koulussa,sitä ajatusta tukee myös joistakin kokeista saadut täydet pisteet sekä lapsen lempiaineen,matematiikan osaaminen..tämä ei kuitenkaan näy todistuksessa.Noh,itse todistuksella ei ole väliä,tässä vaiheessa koulun käyntiä,mutta varmasti siinä meidänkin kulta-murussa on jotakin hyvää,mistä olisi voinut esim.kunniakirjan kirjoittaa...kerran kaikki muutkin saivat.

Lapset jos käyttäytyvät noin,niin yleensä aikuiset puuttuvat asiaan...eli ei saa jättää esim.leikin ulkopuolelle,syrjiminenkin on kiusaamista.

Minusta tämä on erittäin noloa!Voiko tämä olla tottakaan..Mutta oikeasti näin tapahtui tänään!

Kertokaa mitä mieltä olette!

nimim.mihin tämä maailma onkaan menossa

Minusta tuo on kyllä tosi törkeää! Pitäis saada jotenkin vihjattua opelle, et anteeks onkohan joku unohtunut! Siis olen kyllä sanaton, että tuollaista voi tapahtua! Olen pahoillani hänen puolesta! Matematiikkadiplomi ois ollut passeli!

se tässä onkin kamalaa,kun lastani ei oltu unohdettu..lapsen kasvoilla sattoi näkyi suru,jonka ehkä joku ulkopuolinenkin huomasi.
Lapsi menee toiseen kouluun syksyllä.Ja koska lapsi oli viimmeistä kertaa tässä koulussa haluttiin muistaa koko koulun henkilökuntaa pienillä henkilökohtaisilla lahjoilla..meillä on puhdas mieli,mutta onko tämäntehneellä opettajalla?mitä ajattelee esim.työkaverit,jotka näkivät tapahtuman...

Luulen,että tälle opettajalle ei oikeasti soitot auta,ei asia korjaantuisi..mutta tosiaan onneksi tosiaan koulu vaihtuu!

Alkuperäinen kirjoittaja äidin huoli:
se tässä onkin kamalaa,kun lastani ei oltu unohdettu..lapsen kasvoilla sattoi näkyi suru,jonka ehkä joku ulkopuolinenkin huomasi.
Lapsi menee toiseen kouluun syksyllä.Ja koska lapsi oli viimmeistä kertaa tässä koulussa haluttiin muistaa koko koulun henkilökuntaa pienillä henkilökohtaisilla lahjoilla..meillä on puhdas mieli,mutta onko tämäntehneellä opettajalla?mitä ajattelee esim.työkaverit,jotka näkivät tapahtuman...

Luulen,että tälle opettajalle ei oikeasti soitot auta,ei asia korjaantuisi..mutta tosiaan onneksi tosiaan koulu vaihtuu!

aika kurjaa kyllä... ja turhaa on varmaan ottaan opeen yhteyttä, kai hän jollain päätökselläään on ratkaisunsa tehnyt.

Montako oppilasta luokalla oli? Mietin, että miten pysyit mukana, että lapsesi oli AINUT joka ei saanut? Olitko itse paikalla näkemässä ja varma asiasta? Josko siellä olisi kuitenkin ollut joku muukin? Ja miten voit tietää, ettei se ollut vahinko? Jotenkin uskoisin, että täytyihän sen olla vahinko!

kaikki muut menivät nimen kuullessaan eteen,ja kun kaikki olivat edessä niin annettiin aplodit..Ei siis epäselvää ollenkaan.Täysin varmaa!Jos tämä olisi opelta unohtunut,niin hän olisi varmasti korjannut asian!

Kamalaahan tuo on jos yksi jätetään ilman. Ei noin pieni sitä ymmärrä kun ei ymmärrä aikuinenkaan. Ota ihmeessä yhteyttä siihen opettajaan ja kysy syytä.

Voisitko tehdä lapsellesi oman diplomin? Voisit laittaa sen vaikka kouluvuodesta ja kehua miten hienosti vuosi meni. En tiedä piristäsikikö lastasi mutta eipä ainakaan lannistaisi.

Ajattelen tässä kuinka paha mieli onkaan lapsella nyt :(
Todella kurjaa...

Varmaan itse soittaisin sinne opettajalle ja kysyisin, että miksi näin?
Toivotaan, että oli vain unohtunut, -kukaan ei voi yhtä jättää ilman!

kaikki muut menivät nimen kuullessaan eteen,ja kun kaikki olivat edessä niin annettiin aplodit..Ei siis epäselvää ollenkaan.Täysin varmaa!Jos tämä olisi opelta unohtunut,niin hän olisi varmasti korjannut asian!

Jos asia ei ole epäselvä, niin kirjoittaisin siitä paikalliseen lehteen mielipide jutun, niin ettei kenellekkään jäisi epäselväksi (rivienvälistä) kenestä opettajasta oli kyse.

Voi surku lapsen puolesta.

Opettaja on kyllä harvinaisen taidoton opettaja ala-asteelle, jos ihan tahallaan tuollaista tekee. Jospa kuitenkin mainitsisit opettajalle, että oliko kyseessä vahinko vai ihan tahallaanko pahoittaa lapsen mielen.

Tehkää te vanhemmat lapselle jokin kunniakirja, jos se vähän parantais mieltä? =)

Täytyy sanoa,että nyt on liikuttunut olo,miten kauniisti kirjoitatte,saan tästä ajatuksiani setvittyä.
Tämä virtuaali-maailma on hyväksi todettava,sillä en kehtaisi tälläistä edes kertoa,on se vaan niin oloa!Vaikka järjellä ajatellen,opellehan se on noloa..ei meille.
Kunniakirjan teko on ihana idea.Kyllä me kotona jo häntä hieman palkitsimmekin,mutta joku ihan paperi versio olisi pysyvämpää.

Todella kurja päätös kouluvuodelle, kun noin pienestä kyse. Mutta jos kerran on pienestä koulusta kyse, niin montako muuta ekaluokkalaista siellä oli? Jos vaan sattui niin että valinta osui kyseisissä stipendeissä ekaluokkalaisille?

Mulla itellä oli sama tilanne kun lukiosta pääsin. Kaikille muille ilmaisutaitoon osallistuneille jaettiin stipendit, jotka nimellisesti jaettiin liitettynä johonkin toiseen "saavutukseen". Yksi stipendi jaettiin ryhmän ulkopuoliselle, tyttö joka tämän sai, itsekin sanoi, että olisi kuulunut mulle.

Kehtasin kysyä kyseisen aineen opettajalta asiasta. Häneltä ei kuulema oltu edes kysytty mielipidettä moisten kannustimien jaosta! Oli koulussamme vain kyseisen aineen opettajana.

Itse tehty stipendi kuulostaa kivalta, mutta jotenkin minusta tuntuu, että siitä saattaisi tulla vielä pahempi mieli pienelle. Kun kerran on itse tajunnut tilanteen ja sitten vielä se, että äitiäkin harmittaa...

Luokassa on 15 oppilasta.Stipendit meni varmasti oikeaan osoitteeseen,koulumenestyksestä,mutta nämä kunniakirjat sekä diplomit tulivat esim.lukemisesta,kirjoittamisesta sekä esim.kaveruudesta jne..periaatteessa mistä vain.
Noh,ei minulle sillä oikeasti ole niin hurjasti merkitystä,toki se lasta "masentaa".

Ajatus siitä,että kaikenlaisia taatelintallaajia sinne kouluun opettajaksi pääseekin,huh huh !

Suoraan sanottuna törkeää käytöstä opettajalta! Kaikenlaisia sitä pienten opettajiksi pääseekin. Vaikka kyseessä olisi ollut puhdas unohdus, tuntuu se kyllä aika anteeksiantamattomalta. Miten ihmeessä pienen pitäisi tuo ymmärtää.

Ota ehdottomasti yhteyttä opettajaan ja kerro, miten paha mieli lapsellesi ja koko teidän perheelle tuli. Jos kyseessä oli vahinko, opettaja tekee kaikkensa korjatakseen tilannetta tavalla tai toisella heti. Jos ei, ota yhteyttä rehtoriin. En tarkoita, että pitäisi "riehumaan" ruveta, mutta asiallinen palaute, kriittinenkin, on ammattinsa osaaville opettajille tervetullutta.

Niin, ja tehkää ihmeessä lapsellenne oma diplomi. Kouluvuoden aherrusta voi juhlistaa perheen kesken vaikka niin, että tuo diplomi luovutetaan juhlallisin menoin lapselle ja sitten kilistetään kuohuvalla, eli tässä tapauksessa lapsenne lempilimpparilla tai -mehulla.

hassua on tuo!ja kaikki muut ovat olleet siellä edessä paitsi teijän pieni,törkeää.ja lapselle herää mieleen kysymys "miksi en itse saanu kun muutkin saivat".luulisi että olisi opettaja pikkusen miettinyt ja laskenut homman oikein.kertomasi perusteella tarkoitus oli että KAIKKI saisivat jonkin hyvän muiston vuoden "saavutuksista"... :hug: