Lukekaa ja ihmetelkää poliisin toimintaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap:han on antanut lapset isovanhempien vastuulle. Onko poliisi jotenkin velvollinen alkaa selvittämään onko kummit kummeja vai jotain muita hyvän päivän tuttuja? Känniset isovanhemmathan kun ei hirveästi välitä jos sen lapsen nyt ois vaikka sossu poiminut, saavatpahan kännätä rauhassa. Puolin ja toisin ois voinut toimia toisin, mutta loppu peleissä vastuu lapsesta on kyllä vanhemmilla. Pitää hoimmata sellaset lapsen vahdit jotka ei kännää ja heilu aseiden kanssa vaan katsovat ja huolehtivat sen lapsen perään. Sukulaisuussuhde ei takaa hyvää lapsenvanhtia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hei... kertokaas nyt tyhmälle että mikä ero on jos lapsi nukkuu isomvanhempien luona kun isovnahemmat ovat kännissä ja sillä jos lapsi nukkuu omassa kotonaan vanhempien ollessa kännissä?

Lapsi EI NUKKUNUT silloin kun soitin heille. Mutta tämän soiton ja poliisien sinne menon välissä oli monta tuntia, eli olivat ehtineet laittaa pojan nukkumaan. Ja olivat siis ottaneet jo pojan ollessa hereillä kännit.
Ja meillä ei ole vanhemmatkaan kännissä silloin kun lapsi nukkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja kake:
ihmeellistä et polisit eivät antaneet lasta kummien mukaan.. se mua tuossa eniten ihmetytätä, varsinkin jos kummit olivat selvinpäin!
Minkä ikäisestä lapsesta on kyse?

Poliisilla ei varmaan ole lupa antaa kummeille tai kylänmiehille lasta. Olisivat vieneet sitten sosiaaliviranomaisille ja tehneet ilmoituksen. Ehkä poliisilla oli kuitenkin paras käsitys paikalla vallinneesta tilanteesta selviä kun olivat. Varsinkin, jos ap on ollut itse kännissä ja seuraavan päivänä hillittömässä krapulassa, kun asiaa selviteltiin. Saattoivat myös vuorossa olevat poliisit olla vaihtuneet. Nythän ei ilmoiteta mitään paikalliselle mökkipoliisille, vaan kaikki puhelut menevät hätäkeskusten kautta isommalta alueelta. Joten taitaa olla vähän jutussakin lisämausteita.

Ap:han on antanut lapset isovanhempien vastuulle. Onko poliisi jotenkin velvollinen alkaa selvittämään onko kummit kummeja vai jotain muita hyvän päivän tuttuja? Känniset isovanhemmathan kun ei hirveästi välitä jos sen lapsen nyt ois vaikka sossu poiminut, saavatpahan kännätä rauhassa. Puolin ja toisin ois voinut toimia toisin, mutta loppu peleissä vastuu lapsesta on kyllä vanhemmilla. Pitää hoimmata sellaset lapsen vahdit jotka ei kännää ja heilu aseiden kanssa vaan katsovat ja huolehtivat sen lapsen perään. Sukulaisuussuhde ei takaa hyvää lapsenvanhtia.

niin mutta eikö ap sanonut luullensa et on jättänyt lapsen vastuullisten isovanhempien luo, jotka eivät ryyppää lapsen nähen

Jos mä pyydän hätäkeskuksesta poliiseja kummejen avuksi niin eiköhän ne silloin ole kummeja! He menivät poliisiasemalle josta jatkoivat yhtämatkaa poliisien kanssa mökille. Et näin.
Ja he ovat kuitenkin aika pirun monta kertaa hoitaneet poikaa ennen tätä täysin moitteetta. Ja heillä ei edes ole asetta kotona, tuskin edes mökillä, kuhan vaan sanoivat, vaikka mistä minä kaikkien kaappien sisältöä tiedän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
[Ei oltu itse ajokunnossa. Olisin kyllä lähtenyt taksilla, mutta mietin jos lapsi nukkuu onko kuitenkaan järkevää mennä itse humalassa paikalle, jolloin lapsi olisi haistanut myös minusta lähtevän alkoholin. Säikähtäisi ehkä silloin todella paljon.
Lapsi EI NUKKUNUT silloin kun soitin heille.
Niin siis miksi et lähtenyt paikalle?

Jos mä pyydän hätäkeskuksesta poliiseja kummejen avuksi niin eiköhän ne silloin ole kummeja! He menivät poliisiasemalle josta jatkoivat yhtämatkaa poliisien kanssa mökille. Et näin.
Ja he ovat kuitenkin aika pirun monta kertaa hoitaneet poikaa ennen tätä täysin moitteetta. Ja heillä ei edes ole asetta kotona, tuskin edes mökillä, kuhan vaan sanoivat, vaikka mistä minä kaikkien kaappien sisältöä tiedän.

Jaa, ja kaikki on nyt sit poliisien syytä!

Olisit hakenut poikas pois, vaikka kännissä olitkin. Eipähän tartteis itkee et nyt poika oli kännisten isovanhempien luona. Mutta ainahan syy on jonkun muun kun oma tai ainakin se vastuu muiden niskaan kaadettava.

jos ap hoitaisit ihan ite lapses niin ei tarvis täällä ja muuallakaan purnata?

mut sit ei vois syyttää poliiseja, jotka on varmaan nähneet näitä kännitapauksia aika paljon ja osaavat varmaan tehdä tilannearvioita.

Siis APUA! Jos mun lapsen isovanhemmat tekis tolleen niin se suhde lapseen olisi sitten siinä! Ja todellakin tekisin valituksen suuntaan jos toiseenkin poliisin toiminnasta.

Poliiseille siksi kun appiukko uhkasi ampua kaikki jotka tulevat sinne, kun sanoin et pojan kummit hakee pojan pois.
Ja heillä ei edes ole asetta kotona, tuskin edes mökillä, kuhan vaan sanoivat, vaikka mistä minä kaikkien kaappien sisältöä tiedän.
No ehkäpä poliisit havaitsi ettei aseita ole paikalla. Ja että esim. mummo on täysin hoitokuntoinen, sinähän puhuit vaan appiukon kanssa (ja vielä monta tuntia ennen poliisien paikalle tuloa). Joten ehkäpä poliisien arvio siitä että pojan oli turvallista jäädä paikalle oli oikea?

jos ap hoitaisit ihan ite lapses niin ei tarvis täällä ja muuallakaan purnata?

mut sit ei vois syyttää poliiseja, jotka on varmaan nähneet näitä kännitapauksia aika paljon ja osaavat varmaan tehdä tilannearvioita.

no se vain.. mut tokihan suomen poliisi on vastuussa ap:n lapsen hoidosta silloin ku vanhemmat on viihteellä.

No voi hevonperse teitä taas. Tapauksesta on aikaa 3 vuotta enkä ole sen jälkeen lastani vienyt hoitoon, et hoidan kuule itse lapseni vieras.
Ja ei ole kaikki poliisin syytä. Ihmettelen vaan heidän toimintaa.
Näkemiin, naurettavia ihmisiä.

No voi hevonperse teitä taas. Tapauksesta on aikaa 3 vuotta enkä ole sen jälkeen lastani vienyt hoitoon, et hoidan kuule itse lapseni vieras.
Jos sun mielestä tilanne ei ollu niin uhkaava että sun tarvis 100 km päästä paikalle tulla (vaan jätit lapsen sinne yöks), niin oletan että tilanne ei ollu niin uhkaava että poliisien ois tarvinnu laps sieltä pois viedä.

no voi HEVONVITTU!!! mitä varten sää täällä kolmen vuoden takaisia asioita satuilet????

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Minkälainenkohan aloitus olisi tullut jos poliisit olisivat vieneet lapsen lastensuojeluun? Haukuthan siitäkin olisi varmaan tullut.

=) Joo, poliisit vei kyvykkäiltä ja vastuuntuntoisilta lastenhoitajilta ja vielä rakastavilta isovanhemmilta lapsenlapsen lastensuojeluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Jos sun mielestä tilanne ei ollu niin uhkaava että sun tarvis 100 km päästä paikalle tulla (vaan jätit lapsen sinne yöks), niin oletan että tilanne ei ollu niin uhkaava että poliisien ois tarvinnu laps sieltä pois viedä.

peesi! poliisin pitää kuitenkin ajella se sama 100 km ainakin täällä meidän nurkilla.. tarkastamaan lastasi..

Yhteistyössä