Luistelusukset, mitä huomioitavaa?

Eli ajattelin lisätä kotimaista kulutuskysyntää hankkimalla tammialesta pertsavälineideni oheen ja vaihtelua tuomaan luistelusukset. Onko näissä jotain erityistä, mitä minun tulisi tietää, ennenkuin altistan itseni urheiluliikkeen salaovelan myyjän huijattavaksi? Tarvitsen ilmeisesti luisteluhiihtoon myös erilaiset monot ja pidemmät sauvat, vai kuinka?
 
no joo
Kyllä tarvitset sekä uuden monot että sauvat. . JAj os haluat hiihtonautinnostasi täydellisen, niin saatat olla myöhässä. Sukset valitaan painon mukaan. mitä painavampi hiihtäjä, sitä jäykempi suksen pitää olla- nyt ei enää välttämättä ole "parhaita" jäykkyyksiä juuri sinulle jäljellä. Tai voi ollakin, jos tuuri osuu kohdilleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no joo vielä;27800795:
http://kaleva.elixir.fi/hiihto/opas-hiihtovalineisiin-luistelusuksen-valinta/
Kiitokset linkistä! Tuon jäykkyyden suhteen tunnustan olleeni/olevani yhä aika lailla pihalla. Minä kun olin kuvitellut, että luistelusuksen kohdalla tuon oikean jäykkyyden kanssa ei ole niin tarkkaa...
 
no joo
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27800896:
Kiitokset linkistä! Tuon jäykkyyden suhteen tunnustan olleeni/olevani yhä aika lailla pihalla. Minä kun olin kuvitellut, että luistelusuksen kohdalla tuon oikean jäykkyyden kanssa ei ole niin tarkkaa...
Kyl se jäykkyys on ratkaiseva. Itse huomaan eron selvästi, kun paino on hiukan seilannut lasten saannin aikoihin, joinakin talvina sitä on ollut 5-7 kiloa enemmän, ja silloin huomaa että nuo mulle "normaalipainoisena" hyvät sukset on liian löysät. On siis aika tarkkaakin.
 

Yhteistyössä