luistelu ja hiihtäminen

Nyt 3 vuotiaalla tytöllä harjoitusluistimet. Paljon ainakin meillä vielä harjoitusta vaatii, että pystyssä pysyy.. ehkä sitten ensitalvena. Mutta tohkeissaan itse selittää kuinka on ollut luistelemassa....
 
Meillä joulukuussa 2 vuotta täyttänyt poika ja hiihtämässä ollaan käyty 5 kertaa ja kerran luistelemassa. Luistelu onnistui kun vein häntä kainaloiden alta, lumella kävely onnistui ihmeen hyvin ja tosi hyvin osasi nousta ylös kaaduttuaan. Hiihtäminenkin oli yllättävän hyvää siis hokasi heti, että jalkoja liikutellaan edestakaisin, sauvojen käyttö on sellaista "sivulla huitomista". Joten ei muuta kuin ladulle vaan! P.S. Meidän poika on ikäistään isompi kokoinen (lähellä 3 vee kokoa) mikä varmaan vaikuttaa tuohon, että on niin omatoiminen.
 
Meillä aloitettiin tossa 3,5.v. Ja luistellessa pysyi pystyssä heti ja muutaman kerran jälkeen osasi jo jonkun verran luistellakin. Hiihtääkin osaa jonkun verran eikä kaatumisia ole paljoa ollut. Tasapaino on tosi hyvä mut johtuu varmaan siitä, kun jo 2-vuotiaana ostimme potkulaudan jolla tasapaino kehittyy hyvin.
 
noin 3.v meillä on luisteltu ja hiihdetty. Nuorempi on nyt 3,8 ja oli kyllä jo viime talvena sekä suksilla että luistimilla, ei siitä oikeen mitään tullut mutta tänä talvena on ollut sitten jo ihan eri meininki.

 
Meillä hiihto aloitettu esikoisen kanssa 3 vuotiaana ja nuorempien 2,5 ja vajaa 2 v. Tietysti haluavat kun näkevät isoveljen. Ihan hyvin sujuu pieniltä, mutta ehtii sen oppia myöhemminkin. Pääasia että on hauskaa niin lapsella kuin aikuisellakin. Luistelu esikoisen kanssa 4 v, seuraavat 2,5 ja nyt vajaa 3 v. köpöttelee lusitimillaan, pystyssä pysyy ja mailaa heiluttaa, mutta ei sitä varsinaisesti luisteluksi voi sanoa. Luistelu on hieman vaikeampaa kuin hiihto. Lajit tukevat kyllä toisiaan.
 
Nuorimmainen täytti 12/03 2v ja on luistellut sekä hiihtänyt tämän talven =) Riippu kai kovasti lapsen tasapainosta sekä siitä haluaako. Kaverin 5v aloitti luistelun tänä talvena ja lopetti ekaan kertaan kun ei pysynytkään pystyssä :( Minun lapseni pysyy ilman tukea pysyttsä, hiissaa itseään luistimilla eteenpäin, lyö kiekkoa tai palloa ja päsee jo itse pystyyn kun kaatuu =) aika taitava on. Hiihtelyäkin harjoittelee sillee kävelee suksilla eteenpäin, siitä se alkaa. Ja ihan vaan valmiiksi jo kritisoijille tiedoksi kaksi isompaakin ovat aloittaneet 2v:nä ja itse pyytäneet luistimille =)
 
Aleksia harmailee
Meillä hiihto aloitettiin kun tyttö oli 2-vee ja luistelu kun 3-vee. Nyt täytti loppu vuodesta neljä vuotta ja osaa luistella ja hiihtää jo oikein hyvin =) !
 
3-4 vuotiaana on aloiteltu luisteluharkat hokkareilla. Nyt esikoinen (täyttää kohta 6v) osaa jo jotenkin jopa luistella, mutta viime talvena vain käveli ja haki sitä omaa tyyliänsä.

Hiihtäminen ei ole kiinnostanut vielä yhtään.
 

Yhteistyössä