Luin taloussanomista että nyt kannattaa kilpailuttaa nettiliittymä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nessa

Vieras
Mulla Porvoossa soneralta 2M langaton liittymä maksaa kuukaudessa 41,90?.

Ainut mihin voisi vaihtaa on elisa kun muut yhtiöt ei täällä toimi. No kattelin että elisalta saisin saman nopeuden 39,90?/kk ja soitin soneralle onko niillä mitään vastatarjousta. Sain 24M!!!!! Hintaan 39,90? kk USKOMATONTA!!! Miten en jo aikasemmin ole tajunnut kilpailuttaa tota liittymää. 8M liittymän olisin saanut hintaan 30,90?... ONNEKSI SOITIN oon nyt niin ilonen tästä asiasta. Ei tarvii kun 3-5 päivää kituutella tällä hitaalla liittymällä :) Tietty 18kk sopimus piti tehdä, mutta se ei ole ongelma kun mulla on jo 2-vuotta ennestään ollut sama sonera.

Tässä vielä linkki juttuun

http://www.taloussanomat.fi/harrastukset/2009/11/27/hintakisa-riehuu-taas-netissa/200924462/139

Ehdin jo masentua kun KOKKOLA ja PORVOO mainittiin (ja tiesinkin jo) että ovat suomen kalleimmat nettailukaupungit, mutta oli suuri yllätys että nyt oli mahdollista saada toi 24meganen nopeuskin ja vielä halvempaan hintaa kun 2M mikä mulla on ollut jo 2-vuotta!

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Meillä on Soneran liittymä ja vanhoilla asiakkailla vain hinnat ovat kovemmat, joten pitää vissiin välillä ottaa joku toinen :headwall:

Soitat vaan soneralle ja katot valmiiks jonkun kilpailijan hinnan ja sanot että oot miettinyt vaihtoa niin sillon ne esittää vastatarjouksen. Minäkin ensin kyselin viimeisimmästä laskusta ja kun pyysin yhdistämään johonkin missä voi laajakaistan hintoja kysellä niin sanoi että hän voi niitäkin kattoa ja kertoi että ne tekee vastatarjouksen jos joku ilmaisee halua vaihtaa liittymää! :) Ja näin TEKI ja TODELLA HYVÄN SELLAISEN! :)

Sonerasta itselläni on vain huonoja kokemuksia. Irtisanottiin netti kuukautta aiemmin, niin mitäpä sonera tekee? Katkaisee samantien netin. Ja laskuja vielä lähettelivät 3kk irtisanomisen jälkeenkin.

Ettekö te tajua että just noilla jutuilla teitä ohjataan tekemään markkinoiden vaatimia liikkeitä ja kuluttamaan rahaa ja vaikka tässä ei rahaa kuluiskaan niin pörssiyhtiöiden osakkeilla pelaavat tekevät tiliä niillä.

Alkuperäinen kirjoittaja yh:
Sonerasta itselläni on vain huonoja kokemuksia. Irtisanottiin netti kuukautta aiemmin, niin mitäpä sonera tekee? Katkaisee samantien netin. Ja laskuja vielä lähettelivät 3kk irtisanomisen jälkeenkin.

Se lasku tulee 2kk jäljessä kun niillä "jälkilaskutus". Esim. mä maksoin uusimman laskun eilen ja se olis veloitusta lokakuun käytöstä...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:
Ettekö te tajua että just noilla jutuilla teitä ohjataan tekemään markkinoiden vaatimia liikkeitä ja kuluttamaan rahaa ja vaikka tässä ei rahaa kuluiskaan niin pörssiyhtiöiden osakkeilla pelaavat tekevät tiliä niillä.

Miksi en olisi tehnyt tätä "liikettä" kun saan halvemmalla 22-kertaa nopeamman liittymän?!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:

Miksi en olisi tehnyt tätä "liikettä" kun saan halvemmalla 22-kertaa nopeamman liittymän?!

Siis 12 kertaa nopeamman liittymän ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yh:

Se lasku tulee 2kk jäljessä kun niillä "jälkilaskutus". Esim. mä maksoin uusimman laskun eilen ja se olis veloitusta lokakuun käytöstä...

Tiedän kyllä, mutta meiltä yritettiin vielä ylimääräistä veloittaa. Saatiin nuo 2kk ilmaiseksi sitten kyllä, kun vetivät netin liian aikaisin pois. Tosin emme kyllä olisikaan maksaneet nettilaskua siltä ajalta, jolloin sitä meillä ei ollut enää.

Ei se tarkoita, että sä saat 12-kertaa nopeamman liittymän. Tuo 24 megaa on maksiminopeus (eikös tähän tarvita kuitu?). Mulla on Soneralta se juurikin kahen megan yhteys ja on jotain 37 ? kuussa. Silloin keväällä, kun hankin oli lähes samaan hintaan tarjolla tuo 24 megan, mutta taloyhtiössä ois tarvinnut olla kuitu ja silloin tais vaan olla pääkaupunkiseudulla. :( Niin ja siihen ois tullut telkkakortti kaupanpäälle kaheksi vuodeksi (siis SATOn soppari).. Kumminkin en ole todellakaan tyytyväinen tähän yhteyteen, aluksi katkeili joka viikko (joskus päivittäin), nykyään silloin tällöin.. Voi myös johtua modeemin yhteensopimattomuudesta, mutta kumminkin kökkö liittymä. Ja aina olen itse korjannut manuaalisesti verkon kun on kaatunut ja sitten vielä Soneran avustaja kehtoo sanoa, että ongelma ratkaistu ja anna arvosanasi avustajalle.. paskan marjat se mitään auttanut!
No mutta kumminkin tsemppistä sinne Soneiran netteilyyn!!

Yhteistyössä