Luin H1N1 artikkelin jossa viranomainen kertoi että Suomessa on sairastunut tautiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnniManni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AnniManni

Vieras
noin 190 hlöä.KAIKKI ON PYSTYTTY HOITAMAAN KOTIHOIDOLLA-KUKAAN EI OLE SUOMESSA TARVINNUT VIELÄ SAIRAALAHOITOA.Tämä jäi minua ihmetyttämään,koska tällä palstalla eräs äiti muutama vko sitten kertoi usean pvän perheensä tarinaa,jossa toinen lapsista oli taudin saatuaan tehohoidossa ja toinen lapsista kävi sairaala hoidossa....???Oliko tämä äiti pelkän "mileikuvituksen" kertomaa juttua levittämässä?

Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
kaikki vois olla,voi olla provo tai sitten ei kerrotaan kaikki

tääl ei oo mikään neukkumeininki, että valtio salailee asioita asukkailta :D eli jos virallinen taho sanoo, ettei ole ollut hoidossa, niin silloin ei ole ollut!

Tilastot,jotka olen työssäni nähnyt/kuullut kertovat myös että tällä hetkellä Suomen kaikki H1N1 viruksen saaneet olemme pystyneet koko valtakunnassa hoitamaan pelkällä kotihoidolla.Suomessa ei siis ole yhtään tapausta ,joka olisi vaatinut sairaalahoitoa.Ja koska asia on näin, on sairaalohoidon ennusteet hankala ennustaa. Tästä tiedosta pohjautuen, sanoisin että kysienen äiti keksi koko tarinan. Ja kyllä minä luotan työpaikallani saatuihin tietoihin paremmin kuin täällä saatuihin tietoihin.

kyl se oli totta, luulisin ainakin. oon kuullu että täälä sairaalassa on ollut pieni lapsi teholla, siirrettiin kyl sitten lastenosastolle ja sieltä kotiin. luulempa että tämä äiti joka kertoi että lapsi on sairaalassa niin luulen että on sama lapsi

Alkuperäinen kirjoittaja uskon:
kyl se oli totta, luulisin ainakin. oon kuullu että täälä sairaalassa on ollut pieni lapsi teholla, siirrettiin kyl sitten lastenosastolle ja sieltä kotiin. luulempa että tämä äiti joka kertoi että lapsi on sairaalassa niin luulen että on sama lapsi

En usko, että teholla olon syy olisi ollut H1N1.Kyllä lehdet kertovat kun meillä on ensimmäinen sairaalahoitoa vaativa potilas!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tääl ei oo mikään neukkumeininki, että valtio salailee asioita asukkailta :D eli jos virallinen taho sanoo, ettei ole ollut hoidossa, niin silloin ei ole ollut!

voisi olla ei vaan ollut niin vakava että tarvinut lehtelle kirjoitta

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
minusta se vaikutti keksityltä, kaipas joku mamma huomioo

Epäilytti kun mamma kertoi lapsen olevan sairaalassa ja 10 min päästä lapsi olikin jo tulossa kotiin isän kanssa.:headwall:

Ja minä epäilin sitä,kun sillä äidillä riitti aikaa ja voimia notkua täällä palstalla.Olisi luullut että tuossa tilanteessa muut asiat on mielessä kun kaksplus-palsta!!!

Jaahas, no entäs tämä uutinen http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1715036

"Tähän mennessä THL:n tietoon on tullut muutamia sairastumisia, jossa tautia poteva on tarvinnut sairaalahoitoa."

Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
minusta se vaikutti keksityltä, kaipas joku mamma huomioo

Epäilytti kun mamma kertoi lapsen olevan sairaalassa ja 10 min päästä lapsi olikin jo tulossa kotiin isän kanssa.:headwall:

Ja minä epäilin sitä,kun sillä äidillä riitti aikaa ja voimia notkua täällä palstalla.Olisi luullut että tuossa tilanteessa muut asiat on mielessä kun kaksplus-palsta!!!

Paljon voi muuta tehdä, jos on kipee, eikä saa kotoaan poistua??

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jaahas, no entäs tämä uutinen http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1715036

"Tähän mennessä THL:n tietoon on tullut muutamia sairastumisia, jossa tautia poteva on tarvinnut sairaalahoitoa."

Sairaalahoidoksi lasketaan myös henkilöt jotka käyvät sairaalassa ja heille tehdään tutkimukset ja odotetaan ,sitten he saavat lääkityksen ja pääsevät kotihoitoon. MISSÄN EN OLE KUULLUT TEHOHOIDON TARPEESTA ,niin kuin tällä palstalla tämä äiti lapsensa väitti vaatinee ENKÄ OLE KUULLUT SIRAALAHOIDON MUUSTAKAAN HOIDOSTA kuin nämä alun tapaukset,jotka lähinnä johtuivat ohjeistuksesta,jossa käskettiin kaikki tapaukset tutkia sairaalsaa,koska terkellä ei ole mahd. tutkia näytteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Sairaalahoidoksi lasketaan myös henkilöt jotka käyvät sairaalassa ja heille tehdään tutkimukset ja odotetaan ,sitten he saavat lääkityksen ja pääsevät kotihoitoon. MISSÄN EN OLE KUULLUT TEHOHOIDON TARPEESTA ,niin kuin tällä palstalla tämä äiti lapsensa väitti vaatinee ENKÄ OLE KUULLUT SIRAALAHOIDON MUUSTAKAAN HOIDOSTA kuin nämä alun tapaukset,jotka lähinnä johtuivat ohjeistuksesta,jossa käskettiin kaikki tapaukset tutkia sairaalsaa,koska terkellä ei ole mahd. tutkia näytteitä.

Ahaa, ok. Kuvittelin itse, että sairaalahoito on hoitoa sairaalassa, siis siellä vuodeosastolla.

Kovasti nyt kuitenkin varaudutaan siihen, että sairaalat täyttyy. Äsken soitin lääkärille aikaa, mutta kun ei ole kiireinen asia, niin nyt ei aikoja anneta influenssan tulon takia.

Ja sitten joillakin on keuhkokuumetta ja he joutuvat sairaalahoitoon. Sitten potilas itse katsoo viisaaksi kertoa että H1N1 aiheutti tämän ,vaikka terveydenhuollon papereissa se on keuhkokuume. Näitähän on ..

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kovasti nyt kuitenkin varaudutaan siihen, että sairaalat täyttyy. Äsken soitin lääkärille aikaa, mutta kun ei ole kiireinen asia, niin nyt ei aikoja anneta influenssan tulon takia.

Näinon.Itsekkin mietin kun palaan töihin 2vkon päästä jatkuuko työni millaisena? En vain käsitä mitä hyötyä minusta olisi jossain infulenssa hoidossa?Kun olen viimoiset 14vuotta vain ja ainoastaan hoitanut leikkuksissa potilaita.Muusta ei kokemusta.

Ja ihan täysillä uskot tähän... huh huh..

Alkuperäinen kirjoittaja Silmät avoinna:

Ja ihan täysillä uskot tähän... huh huh..

Joillakin ihmisillä on usko ja joillakin jatkuva epäusko.Se kertoo ylipäätään ihmisen asenteesta elämään.Onneksi itse kuulun ensimmäiseen.

Jos olet töissä siinä sairaalassa, niin syyllistyit juuri salassapitovelvollisuuden rikkomiseen. Potilaista ei pidä kertoa niin, että he ovat tunnistettavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:

Jos olet töissä siinä sairaalassa, niin syyllistyit juuri salassapitovelvollisuuden rikkomiseen. Potilaista ei pidä kertoa niin, että he ovat tunnistettavissa.

Miten potilas on tästä tunnistettavissa?