LUGESTRON

Te jotka olette käyttäneet kyseistä lääkettä niin onko teillä alkanut menkat kuurin loputtua vasta?Kuinka nopeasti siitä?Onko kellään alkanut menkat kesken kuuria?Kiva jos joku osaisi helppiä. :flower:
 
Kiitos.Eli voin ennustaa että menkat alkavat joko sunnuntaina (mielummin silloin) tai maanantaina.Olen ottanut lugeja 2tbl/3krt pvä:ssä ja lauantai aamuna otan viimoiset kaksi.Täytyy ruveta valmistautumaan henkisesti jo.. :'(
 
Pidän kovasti peukkuja ettei tulekkaan siula minkään näköstä vuotoa,uskon kyllä kuinka kovasti jännittää sinua juuri viime kertasen takia.Nyt kuitenkin puhkun ja ähisen niin kovasti että plussat pysyy siula.Tsemppiä :hug:
 
Täällä ensimmäinen Lugesteron kierto menossa, sain ohjeex laittaa ne kp 18-28. Tämä keltarauhasen vajaatoiminnan vuoksi. 3 päivää olen käyttänyt ja on jotenki turvonnut olo...en tiiä sit kuvittelenko vai miten, mut....:)
 
Minä sain Lugesteronin (4kk:den lääkityksen), koska on alkanut tulemaan ruskeaa tuhrua monena päivänä ennen kuukautisia ja niiden jälkeen.
3 kuukautta olen syönyt ja nyt loppui tuhrustelu viime kuukautisissa.

Kuukautiset alkaa viim. 2 päivän päästä kuurin loppumisesta. Lääkärissä sanottiin, että n. 3 vrk:n kuluessa pitäisi viim. alkaa vuoto.
Lääkäri epäili keltarauhasen vajaatoimintaa oireiden perusteella, mutta testattu ei ole milloinkaan.
 
Brazil15!Miula on kanssa ollut tosi kovat turvotukset,näyttää ihan kuin vatsani ei kuuluisi kroppaani kun pullottaa niin kovin.

Nallekarkki!Miula ainakin annettiin keltarauhaslääke( terolut) aikoinaan siihen kun menkkani olivat tosi epäsäännölliset ja tulivat millon lystää.Nyt lugeja tosiaan miulakin eka kerta ja sen takia että auttaisi inssin yhteydessä kiinnittymisessä.
 
Voikohan nuo lääkkeet pysyvästi palauttaa normaalin hormonitoiminnan? Itse mietin tuota määrää mitä sitä on itseensä kaikkia nappeja vetänyt...

Ja tulipa mieleen, että lieköhän viimeksi ollut liian iso annostus Lugesteroneja, kun yhteensä oli 400 mg / vrk ja nyt on vain 200 mg / vrk.
 
Kaunis Aamu, kirjoitit

Minä sain Lugesteronin (4kk:den lääkityksen), koska on alkanut tulemaan ruskeaa tuhrua monena päivänä ennen kuukautisia ja niiden jälkeen.
3 kuukautta olen syönyt ja nyt loppui tuhrustelu viime kuukautisissa.

Oletko syönyt niitä lääkkeitä vai laittanut alakautta? Mitkä kiertopäivät otat tätä lääkettä? Minkälaisella annostuksella? Sanoiko lääkäri, että voi pysyvästi auttaa keltarauhasen vajaatoimintaan?

Kauhea määrä tuli kysymyksiä mutta sama vika meidän hevosessa... :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 20:30 viivi kirjoitti:
Kaunis Aamu, kirjoitit

Minä sain Lugesteronin (4kk:den lääkityksen), koska on alkanut tulemaan ruskeaa tuhrua monena päivänä ennen kuukautisia ja niiden jälkeen.
3 kuukautta olen syönyt ja nyt loppui tuhrustelu viime kuukautisissa.

Oletko syönyt niitä lääkkeitä vai laittanut alakautta? Mitkä kiertopäivät otat tätä lääkettä? Minkälaisella annostuksella? Sanoiko lääkäri, että voi pysyvästi auttaa keltarauhasen vajaatoimintaan?

Kauhea määrä tuli kysymyksiä mutta sama vika meidän hevosessa... :\|
Syön tabletteja 200mg 1kpl iltaisin. Aloitan 15. kiertopäivästä 12 päivää. Eli kiertopäivät 15 - 26.
Lääkäri sanoi, että Lugesteronin pitäisi "herättää" oma hormoonituotanto ja palauttaa se normaaliksi.

Eli tämän kuurin jälkeen oman kropan pitäisi toimia normaalisti. Hiukan kyllä epäilyttää, kun nyt vasta alkoi tehoamaan tuohon tuhrutteluun. Ja minulla on kyllä tuota turvotusta ja lihomistakin kai tapahtunut aika lailla, liikaakin. Sivuvaikutuksiakin on ollut paljon, esim. huimausta.
 
Yliopistonapteekin sivuilta:

LUGESTERON
"Lääkemuodot
Kapseli, jossa on vaikuttavaa ainetta 100 tai 200 milligrammaa.

Vaikuttavat aineet:
Progesteroni, joka on keltarauhashormoni.

Käyttötarkoitus:
Lääkettä käytetään naisten erilaisiin, keltarauhashormonin puutteesta aiheutuviin oireisiin, kuten vuotohäiriöihin, vaihdevuosioireiden hoitoon ja keinoalkuisen hedelmöityksen tukihoitoon.

Vaikutustapa:
Valmiste palauttaa häiriintyneen hormonitasapainon normaaliksi. Se vaikuttaa kohtuun ja muuallekin elimistöön normaalin keltarauhashormonin tavoin.

Annostus:
Lääkärin ohjeen mukaan. Yleensä lääkeannos otetaan illalla ennen nukkumaan menoa, mutta lääkärin harkinnan mukaan voidaan lisäksi tarvita aamulla otettava toinen annos.

Lääkkeen ottaminen:
Kapselit niellään runsaan nesteen kera tyhjään mahaan eli vähintään tunti ennen ateriaa tai kaksi tuntia sen jälkeen. Lääkärin harkinnan mukaan kapseli voidaan ottaa myös emättimeen, minne se työnnetään käsin.

Haittavaikutukset:
Valmiste voi aiheuttaa mm. vatsakipuja, turvotusta, rintojen arkuutta, sukupuolisen halun heikenemistä tai päänsärkyä. Joillekin voi tulla 1-3 tunnin kuluttua lääkkeen ottamisesta väsymystä tai huimausta, mikä heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä. Joskus ilmaantuu myös välivuotoja.

Raskaus ja imetys:
Lääkettä käytetään raskauden aikana vain sen alkukolmanneksella ja silloinkin useimmiten emättimen kautta otettuna. Imetyksen aikana lääkettä voi käyttää.

Säilytys:
Kapselit säilytetään kuivassa paikassa huoneenlämmössä, +15-+25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa. "


TEROLUT
"Lääkemuodot
Tabletti, jossa on 10 milligrammaa vaikuttavaa ainetta.

Vaikuttavat aineet:
Dydrogesteroni, joka on keltarauhashormonin eli progesteronin synteettinen johdos.

Käyttötarkoitus:
Dydrogesteronia käytetään pienehköinä annoksina kivuliaiden kuukautisten, ennen kuukautisia esiintyvien ärtymys- ja jännitystilojen, runsaiden ja epäsäännöllisten vuotojen sekä vaihdevuosioireiden hoitoon.

Vaikutustapa:
Lääke vaikuttaa keltarauhashormonin tavoin kohdun limakalvoon. Se sopii käytettäväksi tarvittaessa tukea elimistön omaan keltarauhastuotantoon.

Annostus:
Lääkärin ohjeen mukaan. Annostus riippuu oireiden laadusta ja luonteesta sekä potilaan yksilöllisistä ominaisuuksista.

Lääkkeen ottaminen:
Tabletit niellään nesteen kera aterian yhteydessä.

Haittavaikutukset:
Pieniä annoksia käytettäessä haittavaikutukset ovat melko harvinaisia. Joskus saattaa esiintyä tihkuvuotoa, mikä useimmiten loppuu hoidon jatkuessa. Myös pahoinvointi, vatsakivut ja ihon kutina ovat mahdollisia.

Raskaus ja imetys:
Lääkettä voi yleensä käyttää raskauden aikana, mutta käyttöä imetyksen yhteydessä ei suositella.

Säilytys:
Huoneenlämmössä, +15-+25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa."


Tuostapa tuo selviää. Toinen on progesteronivalmiste ja toinen johdos.
 
Nallekarkki85: Juu, eli mulla oli oireena just se viikkoa ennen menkkoja tuleva runsas tiputteluvuoto. Mulla kuitenkin toi luteaalivaihe on 14vrk. Toi tiputteluvuoto on tosi ärsyttävää,mut nyt se näyttäis olevan poissa *koputtaa puuta*! Mut Lugesteronia voi siis määrätä myös epäsäännölliseen kiertoon!
VIP1: Joo, tää turvottelu on ihan kauheeta! :LOL: Mullakin näyttää et vatsa ei oo omaa kroppaa ollenkaan! :LOL: Sit nännit on tullu tosi koviksi ja aroiksi...nyt en sit tiiäkään, et voisko toi olla raskausoire vai mitä...Mulla nyt kp 23/27-29. Niin ja annostus on 200mg aamulla ja illalla vaginaalisesti.
 
kysymys
Kiitos Pietu vastauksestasi. Toivottavasti Lugestron auttaa tähän mun vaivaan, sillä vaikuttaa niin kovasti mielialaan, kun se alkaa niin aikaisessa vaiheessa ja kaks viikkoa neljästä on aina pelkkää vuotoa.
 
Onx muilla tullu sivuvaikutuksena ärtyisyyttä??? :kieh: Tää on ihan hirveetä, oo nyt ollu NIIN kireenä et oisin voinu joka päivä vaan tinttailla ihmisiä kuonoon.... :LOL: Siis niin uskomattoman pinna kireellä, ETTÄ! Ihan pelottaa...tällai mul ei oo KOSKAAN muutoin ennen menkkoja. Nyt siis eka LUGE -kiertokokeilu menossa. Muistelen et tällaset fiilikset oli viimeksi joskus 8 vuotta sitten kun aloitin ekat e-pilleirt ja lopetin en yhen kk jälkeen juuri tällasten sivuoireiden takia...outooo... :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2006 klo 12:04 Brazil15 kirjoitti:
Onx muilla tullu sivuvaikutuksena ärtyisyyttä??? :kieh: Tää on ihan hirveetä, oo nyt ollu NIIN kireenä et oisin voinu joka päivä vaan tinttailla ihmisiä kuonoon.... :LOL: Siis niin uskomattoman pinna kireellä, ETTÄ! Ihan pelottaa...tällai mul ei oo KOSKAAN muutoin ennen menkkoja. Nyt siis eka LUGE -kiertokokeilu menossa. Muistelen et tällaset fiilikset oli viimeksi joskus 8 vuotta sitten kun aloitin ekat e-pilleirt ja lopetin en yhen kk jälkeen juuri tällasten sivuoireiden takia...outooo... :eek:

:wave:
Täällä! Juuri mielialanvaihteluiden takia lopetin luget.. Ihan oikeesti välillä oli niin RAIVONA että olisi voinut hyökätä jonkun kimppuun!! Ja seuraavassa hetkessä itki vuolaasti tätä pahaa maailmaa ja kaikkia vääryyksiä mitä elämän aika on joutunut kokemaan :(
Kyllä minulla useinkin ennen menkkoja on noita mielialanvaihteluita mutta ei ne olleet mitään verrattuna noihin lugen aikaisiin..

Onneksi kierto pyörii hyvin nyt pelkästään metujen voimalla.. Perhe on tyytyväinen
:)
 
No voi elämä! Minä kävin lääkärissä ja sanoin, että sen tiputteluvuodon lisäksi mulla on ihan kauheet mielialavaihtelut kaiken aikaa ja nimenomaan ennen kuukautisia, niin se siitä huolimatta määräsi mulle nää Luget!

En tiedä onko muka niin, että lääkäri ei muka tietäis että ne joillakin lisää ärtyisyyttä, vai eikö vaan viittinyt sitä kertoa, vaikka nimenomaan painotin asiaa! Kerroin vielä senkin, että oon niin hermot kireellä nyt kaikesta, että en sen takia halua edes inssiä vielä tähän kiertoon.

En oo siis vielä noita lugeja aloittanut, enkä tiedä uskallanko aloittaakaan oon muutenkin niin ärtyisä ja hermoheikko. Toisaalta haluaisin siitä tiputteluvuodosta niin kovasti eroon, koska sekin toisaalta saa niin ärtyisäksi.

Kyllä tää kaikki on vaan niin VAIKEETA!
 

Yhteistyössä