lugesteronin sivivaikutukset

onko teille kellekkään tullut lugesteronista mitään oireita?
itsellä alavatsalla nipistelee välillä ja vessassa saa juosta puolen tunnin välein ja tissit on turvonnut välillä on kipeän tuntuset ja mieliala kyllä vaihtelee tiuhaan. en tiedä sitten olisiko raskaana vai ei mutta se selviää vasta torstaina 31 päivä ei millään jaksaisi varttua sinne saakka. lapsetkin kärsii äidin jo
 
Mä olen nyt syönyt kk:n ajan ja mulle ei tullut mitään muita oireita kuin se että kun aamulla otin pillerin niin hirmu kova väsy iski päälle ja se jatkui n.pari tuntia. Muuten olo ihan ok! Aikaisemmin söin teroluteja mutta mulla taitaa toimia paremmin nuo luget.
 
Minä aloitin luget 23.8 ja oireita on väsymys ja huimaus. Nyt on tulleet vielä rinnat aroiksi. Aluksi nipisteli alavatsaa, mutta nyt epäilen, että se oli alkion kiinnittymistä ja kun ei enää nipistele niin se on varmaan irronnut :/ Minä saan testata vasta 6.9, mutta enpä usko, että tarttee sinne asti odotella, eiköhän "täti" astu kuvioihin ennen sitä.
Nyt vaan on niin, että on alkanut yhtäkkiä kovasti pelottamaan kun luin tarkkaan lugejen haittavaikutuksista ja kun siellä lukee kohonnut tromboembolian riski. Nyt mietin josko jätän koko luget käyttämättä kun en varmasti ole edes raskaana. Sekavat on mietteet. Olen noin 7 vuotta sitten käyttänyt lugeja ja silloin en ollenkaan miettinyt tällaisia, nyt vaan muutenkin välillä masentaa, ehkä sekin kuuluu lugejen oireisiin.
 
MMharmaana
:wave: Miulla luget tekee turvotusta, hikoilua ja emättimen tunnottomuutta, käytän siis niitä emättimen kautta. Lääkäri sanoi että oireet ihan normaaleja, koska luget tekee saman tunteen kun ois vaihdevuodet. Sit kun vielä tässä estrogeenilaastareita lätkitään (edessä siis PAS) ja ne tekee raskaudenkaltaisia oireita, ni eläpä tässä sitten niiden kaksien oireiden ristitulessa :p Eli noista lääkkeistä johtuen en tunne millään lailla onnistuuko PAS vai ei, kun oireet jo valmiina ennen sitä...Ja nehän ne vasta onkin tuskalliset 2 viikkoa testin tekoa ootellessa kun se sit voi näyttää negaa kuitenkin.. :whistle:
 
Mulla oireet lugeista:
- väsyttää tavallista enemmän
- nivusjomotusta (huomattavin oire)
- nippailua munasarjoissa ja kohdun tienoilla
- hikoilua
- päänsärkyä joskus ja huonoa oloa

(eli todellakaan ei voi tietää onko raskaana vai ei, oireet on niin pettävät)
 

Yhteistyössä