Lugesteron (lämmöt)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tähtitomu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tähtitomu

Jäsen
25.07.2012
733
0
16
Koitin muutaman sivun selailla taaksepäin ilman tyhjentävää vastausta.

Onko kukaan laittanu merkille milloin lugen käytön alotuksesta teillä on lämmöt noussu?
Meillä oli eilen punktio ja eilen siis alotin myös luget. Nyt tänä aamuna lämmöt oli sit vähän koholla (36,9) normaaliin (36,4) nähden. Voisko se muka näin äkkiä lämmön nostaa vai onkohan nyt joku lentsuinen sit iskemässä.

Mä mittailin jossain vaiheessa aika paljon lämpöjä ja aina, kun oli keltarauhashormonit loppukierrosta käytössä, oli lämpökäyräkin komeampi. Eli kyllä ne keltsit varmaan vähän vaikuttaa lämpöihin.

Aivan joo. Tuohon en osaa sitten vastata. Oon mittaillut aina läpi kierron lämpöjä ja aloittanut luget heti ovulaatiosta ja kyllä se aamulämpö heti ovulaation jälkeisenä päivänä on ollut 36,7-36,8.

Voisiko punktio nostaa lämpöä?

Mulla normaalilämpö on 36,6 astetta. Ovulaation jälkeen lämmöt nousee yleensä vuorokaudessa sinne 36,8-37,0 tienoille. Lugesteron nostaa lämpöjä vielä hieman lisää, yleensä 37,1-37,2 asteeseen. Mielestäni toi Lugesteronin aiheuttama lämmönnousu on tapahtunut hyvin nopeeta, joten sullakin lämmönnousu voi hyvin johtua niistä. Toivottavasti et ole kipeäksi tulossa. Tsemppiä siirtoon. :)

Minulla menossa lääkkeellinen pas ja seurailen aamulämpöjä säännöllisen epäsäännöllisesti. Edellisessä kierrossa söin Terolutia, mutta aamulämmöt eivät nousseet. Terolut ei ole ihan "kunnon" progesteronia vaan jotain synteettistä??

Noh, mut nyt aloitin eilen lugesteronin ja tälle aamulle lämpö oli noussut sinne "ovisrajan" pintaan. Eli 36,5C
Alkukierron aamulämmöt ovat aika tarkkaan 36,0-36,4 välillä.

Eli tämän empiirisen tutkimuksen myötä ajattelisin, että lugesteron nostaa lämpöä. Omaa ovulaatiota minulla ei siis ole ollut johtuen siitä lääkityksestä :)

Calcifer niin minäkin ajattelin, että kun se Luge on ihan "oikeaa progesteronia", niin se tekee saman tempun kuin keltarauhanen.

Primolutin kanssa taitaa olla sama homma kuin teroissa, että ei nosta lämpöjä kuten luget :)

Ainakin näin on ollut minun kohdallani :)

Yhteistyössä