vieras
Lapsuusaikaset partiolaulutkin on vaihtelun vuoks meillä veisattu, lapsi kyselee millon me tehdään omaan metsään nuotiopiiri, kun se kuulemma ois niin kiva
Ihana ! Miten ne sanat menikään, alkoiko se "meil' on metsässä nuotiopiiri/missä kuusten kuiske soi/kipunat kohti tähtiä kiirii/ikihongat huminoi" ja sitten jostain sankariajasta...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lapsuusaikaset partiolaulutkin on vaihtelun vuoks meillä veisattu, lapsi kyselee millon me tehdään omaan metsään nuotiopiiri, kun se kuulemma ois niin kiva
Kiitos !Alkuperäinen kirjoittaja vieras:...ja me muistain sankariaikaa,sadun tenhon tunnemme taikaa,kun laulumme yön yli kiirii ja kun hongat huminoi...
Tytön kummi lauloi tämän ristiäisissä ja kaikki, jopa pappi ja molemmat papat pyyhki silmäkulmiaan. IHANA laulu ja tällä neidin kummilla on vielä aivan MIELETÖN lauluääni ja -taito!Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:Lintu
Maailmaan mä avaraan
jos mennä voisin vaeltamaan
ja voisin nähdä kaiken sen
myös paikankin niin lämpöisen
mikä ohjaa kohtaloa?
mikä on ollut ainiaan?
maailmaan niin avaraan
mi viepi ihmisen onnehen
kaihoten nyt katselen
kun lentää tuolla lintu pienoinen
se nousta korkealle saa
ja näkee kauniin, kauniin maan
täällä nurmet, metsät vihannoi
puut vetten pintaan heijastua voi
miksi jäisin ikävään
kun lintu siivin lähtee lentämään?
mä lapsi maanhan olen vain
ja täällä tehtäväni sain
vaikka joskus vaeltaa
mä voisin kauas merienkin taa
en omaa maata unohtaa
mä silti tahdo milloinkaan
minne vaiheissani joudunkin
taas mieli tänne palaa takaisin
niinkuin muuttolinnun tie
ain elon polku varmaan kotiin vie
ja mielen lämmön suuren saa
tää kaunis, armas synnyinmaa.
Sentencedhän on hyvää musiikkii kaiken ikäsille.Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:luen kirjoja lapsille mutten laula muuta ku jotain sentencediä :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Tytön kummi lauloi tämän ristiäisissä ja kaikki, jopa pappi ja molemmat papat pyyhki silmäkulmiaan. IHANA laulu ja tällä neidin kummilla on vielä aivan MIELETÖN lauluääni ja -taito!Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:Lintu
Maailmaan mä avaraan
myös paikankin niin lämpöisen
mikä ohjaa kohtaloa?
mikä on ollut ainiaan?
maailmaan niin avaraan
mi viepi ihmisen onnehen
kaihoten nyt katselen
kun lentää tuolla lintu pienoinen
se nousta korkealle saa
ja näkee kauniin, kauniin maan
täällä nurmet, metsät vihannoi
puut vetten pintaan heijastua voi
miksi jäisin ikävään
kun lintu siivin lähtee lentämään?
mä lapsi maanhan olen vain
ja täällä tehtäväni sain
vaikka joskus vaeltaa
mä voisin kauas merienkin taa
en omaa maata unohtaa
mä silti tahdo milloinkaan
minne vaiheissani joudunkin
taas mieli tänne palaa takaisin
niinkuin muuttolinnun tie
ain elon polku varmaan kotiin vie
ja mielen lämmön suuren saa
tää kaunis, armas synnyinmaa.
olen lukenut ja laulanut lapselleni ihan lapsen syntymästä alkaen, päivittäin ja illoittain luetaan, lauletaan. Kaikenlaisia kehtolauluja, lastenlauluja, joululauluja, iskelmiä... mistä vaan sanat muistuu mieleen! Ja jos ei muistu niin netistä löytyy helposti sanat. Kirjoja olen lukenut myös laidasta laitaan, ja myös oman lapsuusajan kirjani ovat yhä kovassa käytössäAlkuperäinen kirjoittaja taru:tiiättekö mitään rauhallisia lastenlauluja, joita voi laulaa vauvalle?
niin ne vinkit unohtui... vauvalle voisi laulaa vaikka lapin äidin kehtolaulua, sinistä unta, levon hetki, ihme ja kumma... päivänsäde ja menninkäinen on meidän pojan kestosuosikki. Tällä hetkellä känkkäränkän ohella "hitti" on iki-ihana Syyslaulu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:olen lukenut ja laulanut lapselleni ihan lapsen syntymästä alkaen, päivittäin ja illoittain luetaan, lauletaan. Kaikenlaisia kehtolauluja, lastenlauluja, joululauluja (kesät talvet), iskelmiä... mistä vaan sanat muistuu mieleen! Ja jos ei muistu niin netistä löytyy helposti sanat. Kirjoja olen lukenut myös laidasta laitaan, ja myös oman lapsuusajan kirjani ovat yhä kovassa käytössäAlkuperäinen kirjoittaja taru:tiiättekö mitään rauhallisia lastenlauluja, joita voi laulaa vauvalle?