Luetelkaas ruokia, joita laihduttaja voi syödä rauhassa, sen kummemmin määriä miettimättä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Siis joku on sitä mieltä, että riippuu ruokavaliosta, että lihottaako rasva vai ei ? :D

Jos on karppi rasva ei lihota, mutta jos ei ole, niin lihottaa... :D

Sivistäpä itseäsi hieman, niin tajuat elämästä jotain

Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Siis joku on sitä mieltä, että riippuu ruokavaliosta, että lihottaako rasva vai ei ? :D

Yhdessä hiilareitten kanssa lihottaa?

Criminal Mind:

kasvikset

Keitoista en menis takuuseen. Lotraa sinne kermaa ja rasvaa niin varmana lihottaa.

Riippuu mitä ruokavaliota noudattaa. Jos on sillä Vähähiilihydraattisella niin sitten toi rasva ja kerma onkin se juttu, joka laittaa läskit liikkeelle. Mutta jos puputtaa kuitenkin leipää, pastaa, perunaa ja riisiä niin sitten joo lihottaa ja reippaasti.

Mutta mitään valmiskeittoja en kyllä suosittelis, niissä on niin paljon lisäaineita. Parempi kun tekee itse alusta alkaen, tulee myös halvemmaksi.

Mun mielestä tässä ei ollut kyse hiilareista ja rasvasta, vaan että eri ruokavalioilla itsessään rasva joko lihottaa tai ei.

Koska kyllä vähähiilarisellakin syödään rasvaa ja leipää yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja gruarton:

Sivistäpä itseäsi hieman, niin tajuat elämästä jotain

Voi kuule, koko ajan, vaikka siihen olisi jollain toisella kyllä tarve....

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Kasvikset. Itse laihduin näin. Painoin vuosi sitte 82 kg. Alussa söin kasvisruokia. Paino ei lähtenyt tippumaan. Sitten päätin syödä muuten normaalista paitsi että lisäsin salaatin lehtiä, kurkkua, tomaattia, paprikaa ym lautaselle. Puoli lautasta oli tällaisia ja yksi neljäsosaa lautasta aivan normaalia ruokaa. Vaalean leivän vaihdoin täysruis leipään. Sianlihan syönnin jätin rasvaisuuden takia pois. Tämän tilalle otin kalaa, broileria, kalkkunaa. Rasvana käytän kasvirasvalevitettä. Hedelmiä syön paljon, kuten omenaa, appelsiinia, ym. Kahvileipänä syön pari kaurakeksiä. Sokerin vaihdoin makeutusjauheeseen. Lopetin suklaan yms. Sokeri pommien syönnin. Lisäsin liikuntaa. Painan tänäpäivänä 65kg.

Vau! Onnea! nimim. kade

Criminal Mind:

kasvikset

Keitoista en menis takuuseen. Lotraa sinne kermaa ja rasvaa niin varmana lihottaa.

Riippuu mitä ruokavaliota noudattaa. Jos on sillä Vähähiilihydraattisella niin sitten toi rasva ja kerma onkin se juttu, joka laittaa läskit liikkeelle. Mutta jos puputtaa kuitenkin leipää, pastaa, perunaa ja riisiä niin sitten joo lihottaa ja reippaasti.

Mutta mitään valmiskeittoja en kyllä suosittelis, niissä on niin paljon lisäaineita. Parempi kun tekee itse alusta alkaen, tulee myös halvemmaksi.

Mun mielestä tässä ei ollut kyse hiilareista ja rasvasta, vaan että eri ruokavalioilla itsessään rasva joko lihottaa tai ei.

Tossa keittojutussa mä ajattelin ihan kaloreita. Siis oletetaan että syö "virallisesti" niin ei ne keitotkaan laihdutusruokaa ole jos laittaa kermaa ja rasvaa. Kaloreitakos siinä virallisessa ruokasysteemissä lasketaan?

Criminal Mind:

kasvikset

Minä en ainakaan syö. Ikinä.

Kannattaa oikeasti muistaa se rasva ruokavaliossa pitää! Itse jätin aikoinaan sen liian vähälle ja kuinka ollakkaan aloin kärsimään hiustenlähdöstä, erilaisesta ihottumasta jne. Nyt vedän leivän päällä normaalisti oivariinia, enkä mitään kevyttäkin kevyempiä margariineja, niin iho ja hiukset voi hyvin. :)

Pääasia se on muistaa kaikessa se kohtuus! Herkut minimiin ja muuten ruokaa syö kohtuudella. Itse en ainakaan sen enempiä määriä mieti, vaan laitan lautaselleni annoksen joka pysyy siinä kohtuudessa. Miksi mitään ruokaa pitäisi alkaa vetää ylettömiä määriä rauhassa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa oikeasti muistaa se rasva ruokavaliossa pitää! Itse jätin aikoinaan sen liian vähälle ja kuinka ollakkaan aloin kärsimään hiustenlähdöstä, erilaisesta ihottumasta jne. Nyt vedän leivän päällä normaalisti oivariinia, enkä mitään kevyttäkin kevyempiä margariineja, niin iho ja hiukset voi hyvin. :)

Pääasia se on muistaa kaikessa se kohtuus! Herkut minimiin ja muuten ruokaa syö kohtuudella. Itse en ainakaan sen enempiä määriä mieti, vaan laitan lautaselleni annoksen joka pysyy siinä kohtuudessa. Miksi mitään ruokaa pitäisi alkaa vetää ylettömiä määriä rauhassa?

Nimenomaan. Hiilarit vs rasva on kinkkinen asia, varsinkin viralliselta taholta katsottuna. Hiilarit eivät lihota, vaan rasva tms.

Nou nou...

Yhteistyössä