Luetelkaas ruokia, joita laihduttaja voi syödä rauhassa, sen kummemmin määriä miettimättä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli ei jää nälkä eikä tarvitse vaivautua kamalasti määriä ja kaloreita miettimään (vrt. lautasmalli)? Eikös tällaisia ole ainakin erilaiset salaatit ja keitot (tomaattikeitto, kasvissosekeitto etc.)?

Minä keksin juuri itelleni mainion laihdutusruuan, tai siis välipalan! Kaupan light kiisselit/mehukeitot (mm mustikkaa ja mansikkaa), isossa mukillisessa on vain n. 40kcal!

Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
kasvikset

Keitoista en menis takuuseen. Lotraa sinne kermaa ja rasvaa niin varmana lihottaa.

Riippuu mitä ruokavaliota noudattaa. Jos on sillä Vähähiilihydraattisella niin sitten toi rasva ja kerma onkin se juttu, joka laittaa läskit liikkeelle. Mutta jos puputtaa kuitenkin leipää, pastaa, perunaa ja riisiä niin sitten joo lihottaa ja reippaasti.

Mutta mitään valmiskeittoja en kyllä suosittelis, niissä on niin paljon lisäaineita. Parempi kun tekee itse alusta alkaen, tulee myös halvemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
kasvikset

Keitoista en menis takuuseen. Lotraa sinne kermaa ja rasvaa niin varmana lihottaa.

Riippuu mitä ruokavaliota noudattaa. Jos on sillä Vähähiilihydraattisella niin sitten toi rasva ja kerma onkin se juttu, joka laittaa läskit liikkeelle. Mutta jos puputtaa kuitenkin leipää, pastaa, perunaa ja riisiä niin sitten joo lihottaa ja reippaasti.

Mutta mitään valmiskeittoja en kyllä suosittelis, niissä on niin paljon lisäaineita. Parempi kun tekee itse alusta alkaen, tulee myös halvemmaksi.

No juu, ajattelin että virallista hän noudattaa kun oli jo puhe lautasmallista...

Kasvikset nyt ainakin. Jos haluaa herkutella niin itse tehty popcorn ei kai ole kamalan kaloripitoista evästä? Mulla auttaa myös välipala"nälkään" joku hyvänmakuinen tee. Sitä saa litkiä vaikka kuinka paljon ja täyttää vatsaa hetkeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
kasvikset

Itse tehdyistä puhuinkin. Tänään ja eilen olen syönyt tonnikalasalaattia, kananmunaa, kasvissosekeittoa, vähän jälkiuuni- ja 100% ruisleipää (en ole karppi), mustikoita ja vadelmia, vähän hedelmiä. Luulisi, että tällä laihtuisi. Yritän käyttää vain täysjyväpastaa- ja riisiä.

Kasvikset. Itse laihduin näin. Painoin vuosi sitte 82 kg. Alussa söin kasvisruokia. Paino ei lähtenyt tippumaan. Sitten päätin syödä muuten normaalista paitsi että lisäsin salaatin lehtiä, kurkkua, tomaattia, paprikaa ym lautaselle. Puoli lautasta oli tällaisia ja yksi neljäsosaa lautasta aivan normaalia ruokaa. Vaalean leivän vaihdoin täysruis leipään. Sianlihan syönnin jätin rasvaisuuden takia pois. Tämän tilalle otin kalaa, broileria, kalkkunaa. Rasvana käytän kasvirasvalevitettä. Hedelmiä syön paljon, kuten omenaa, appelsiinia, ym. Kahvileipänä syön pari kaurakeksiä. Sokerin vaihdoin makeutusjauheeseen. Lopetin suklaan yms. Sokeri pommien syönnin. Lisäsin liikuntaa. Painan tänäpäivänä 65kg.

Niin. Ja ruisleipä on hiivatonta. Hiiva ja sokeri sekä valkoiset jauhotuotteet kuten vaalea leipä lihottaa ja turvottaa. Ainakin minulla. Pienellä ruokaremontilla saa paljon aikaan. Ainaki minä. Ja liikunta lienee se paras.

Perunaa syön vain kerran viikossa. Tummaa riisiä valkoisen riisin tilalle. Ja hedelmistä banaani lihottaa taatusti. Kun muistat että valkoiset jauhot eli vehnäjauhot ym, sokeri ja hiiva ovat pommeja. Ja ruokavaliossa pitää pysyä. Kilot tulevat hyvin nopeasti takaisin, ellei ole himo liikkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Klomas:
Oikeasti ei ole muuta kuin vesi. Tai no joo, jotkut lisäainelitkut joita lightmehuiksi ja -limsoiksi sanotaan. Mitä tahansa muuta kun syö liikaa niin lihoo tai ei ainakaan laihdu.

mutta esim kurkkua ei pysty syömään niin paljon että lihois.

Niin... Anteeksi.. Unohdin veden. Vettä paljon. Itse ennen syöntiä juon vesilasin pari. Light tuotteissa on paljon piilosokeria, rasvaa ym. Light tuote ei aina ole kevyttä. Tämä kannattaa pitää mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Niin... Anteeksi.. Unohdin veden. Vettä paljon. Itse ennen syöntiä juon vesilasin pari. Light tuotteissa on paljon piilosokeria, rasvaa ym. Light tuote ei aina ole kevyttä. Tämä kannattaa pitää mielessä.

Ennen ruokailua juominen on tyhmää, koska se venyttää vatsalaukkua. Neste kannattaisi nauttia joko riittävän paljon ennen tai jälkeen ruokailun, ettei vatsalaukku veny.

Yhteistyössä