Luetelkaa tähän töitä, mihin voi hakea ilman koulutusta

  • Viestiketjun aloittaja sdsfrrr
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siivooja, bussikuski, lähäri, roskakuski, kaupankassa, päiväkodintäti, puhelinmyyjä ja varastomies. Onhan noita, omasta viitseliäisyydestä kiinni!
tuurilla tai suhteilla voit päästä näihin nykyään. Enään ei ole kuten ennen.

Kaikkein paras olisi ilmoittautua monen vuokrafirnan listoille ja aloitella parin viikon siivous urakoilla. Tosiaan vuokratyöntekijä ei pääse kassalle ilman kokemusta, joten siivous, pakkaus niitä ainoita johon pääsee. Ja lyhytaikaisia hommia. Pesulaan pääsee myös ilman kokemusta, mutta kamalaa työtä. Vaikea tosin sinne edes päästä.

Jos on päässyt vaikka pakkaajaksi johonkin firmaan, voit saada oppisopimuspaikan varastityöntekijäksi. Siivoojaksi ilman koulutusta voi päästä kun hankkkii vuokratyöntekijänä vähän kokemusta. Tosin mikään ihan vähän ei riitä ja on tyydyttävä ensin työskentelemään aina välillä.

Nykyään monet merkonomitkaan ei pääse kaupan kassalle paitsi vuokratyöntekijinä. Eli ei ole helppoa nykyään ilman suhteita.

Subwailta, mäkkäriltä on hyvä aloittaa, jos sinne pääsee. Sinne voisi ainakin päästä.
 
"Vieras"
Meidän siivousfirmassa on kovasti eri alan henkilöitä, niin mamuja kuin syntyperäisiä suomalaisiakin. Kaikilla on joku koulutus, ainastaan parilla siivousalalta. Olen törmännyt työkavereissani mm. viljelijään, entiseen kukkakauppiaaseen, merkonomiin, myyjään, historian opiskelijaan, ompelijaan jne.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";28458473]- Matkalipuntarkastaja
- Lappuliisa
- Kelan etuuskäsittelijä[/QUOTE]

kelan etuuskäsittelijällä pitää olla vähintään merkonomin koulutus
 
Itse lähihoitaja
[QUOTE="vieras";28458447]lähihoitaja

riittää että osaa mopata ja vaihtaa lakanoita[/QUOTE]

No ei todellakaan riitä! Missä todellisuudessa te jotkut oikein elätte?! Kyllä lähihoitajan pitää tietää lääkkeistä, sairauksista, osata pistää oikein ja pitää olla luvat pistämiseen, pitää jakaa lääkkeitä, hoitaa haavoja jne.

Uskomatonta miten jotkut väheksyy lähihoitajan työtä tuolla tavoin kun väitetään, että sitä voi tehdä ilman koulutusta! Haluatteko te, että teidän läheiselle antaa lääkkeet, pistokset yms. joku kouluttamaton työntekijä? Niin, tuskin haluatte.
 
"lolol"
Alkuperäinen kirjoittaja Itse lähihoitaja;28458583:
No ei todellakaan riitä! Missä todellisuudessa te jotkut oikein elätte?! Kyllä lähihoitajan pitää tietää lääkkeistä, sairauksista, osata pistää oikein ja pitää olla luvat pistämiseen, pitää jakaa lääkkeitä, hoitaa haavoja jne.

Uskomatonta miten jotkut väheksyy lähihoitajan työtä tuolla tavoin kun väitetään, että sitä voi tehdä ilman koulutusta! Haluatteko te, että teidän läheiselle antaa lääkkeet, pistokset yms. joku kouluttamaton työntekijä? Niin, tuskin haluatte.
:LOL: Älä nyt viitsi. Lähihoitaja on glorifioitu siivooja.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Itse lähihoitaja;28458583:
No ei todellakaan riitä! Missä todellisuudessa te jotkut oikein elätte?! Kyllä lähihoitajan pitää tietää lääkkeistä, sairauksista, osata pistää oikein ja pitää olla luvat pistämiseen, pitää jakaa lääkkeitä, hoitaa haavoja jne.

Uskomatonta miten jotkut väheksyy lähihoitajan työtä tuolla tavoin kun väitetään, että sitä voi tehdä ilman koulutusta! Haluatteko te, että teidän läheiselle antaa lääkkeet, pistokset yms. joku kouluttamaton työntekijä? Niin, tuskin haluatte.
riiippuu kyllä aika paljon siitäkin misä on lähärinä. esim jos olet henkilöhohtainen avustaja ei kaikia näitä taitoja tarvita,.
 
[QUOTE="vieras";28456535]Useimmissa paikoissa siivoojaksi pääsy vaatii tutkinnon(laitoshuoltaja)[/QUOTE] Kyllä näin on. Ja esim. kesä-tai keikkatöihin voi päästä ilman tutkintoa, mutta palkka on 10% pienempi kuin nillä joilla on tutkinto.
 
Itse lähihoitaja
Omaishoitajatkin tekevät usien samoja töitä mitä luettelit, eikä heillä ole mitään koulutusta tähän. Työtä sekin on.
Niin omaiset saa tehdä noita ilman koulutusta, mutta jos olet TÖISSÄ jossakin hoitoalan paikassa niin EI saa tehdä noita ilman koulutusta ja lupia. On eri asia olla jonkun omaishoitaja kuin olla todella töissä hoitoalalla.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Itse lähihoitaja;28458786:
Niin omaiset saa tehdä noita ilman koulutusta, mutta jos olet TÖISSÄ jossakin hoitoalan paikassa niin EI saa tehdä noita ilman koulutusta ja lupia. On eri asia olla jonkun omaishoitaja kuin olla todella töissä hoitoalalla.
ei todellakaan ole eri asia. En mä ainkaan muita hoitaisi rakjkaudella niinkui omaistani hoito on varmasti paermpaa. Omaishoitajien pitäisi saada isompaa palkkaa, se on pinempi kuin työttömyskorvaus, joka on ihan väärin
 
Itse lähihoitaja
ei todellakaan ole eri asia. En mä ainkaan muita hoitaisi rakjkaudella niinkui omaistani hoito on varmasti paermpaa. Omaishoitajien pitäisi saada isompaa palkkaa, se on pinempi kuin työttömyskorvaus, joka on ihan väärin
Voi luoja tuota sun katkeruuden määrää kun et itse päässyt lähihoitajakoulutukseen. Et tajunnut lainkaan mitä tarkoitin tuolla, että on eri asia olla töissä tekemässä noita asioita kuin omaishoitajana. Ei ole kyllä mitään uutta, että sä et tajua jotakin.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Itse lähihoitaja;28458839:
Voi luoja tuota sun katkeruuden määrää kun et itse päässyt lähihoitajakoulutukseen. Et tajunnut lainkaan mitä tarkoitin tuolla, että on eri asia olla töissä tekemässä noita asioita kuin omaishoitajana. Ei ole kyllä mitään uutta, että sä et tajua jotakin.
HÖPÖP HÖPÖ, jos osat omaisellesi vaihjta vaiapat,m hoitaa haavat jakaa lääkket ym osat ne työssäkin.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Itse lähihoitaja;28458928:
Sä se et sitten tajua millään. Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että LÄHIHOITAJAN TYÖTÄ EI VOI TEHDÄ ILMAN KOULUTUSTA.
voi, esim täällä on ilmoituksia henkilökohtiaikis avustajiksi ( lähäreitaä) eikä vaadita koulutusta. apuna esim sokealle kaupassa käyntiin, siivouksen ym. eikä ole pakko olla valmistunut lähihoitajaksi ja työharoitteluun työtötmysetuudella pääsee lähihoitajaksi, vaikka ei olisi koulutusta.
 
Itse lähihoitaja
voi, esim täällä on ilmoituksia henkilökohtiaikis avustajiksi ( lähäreitaä) eikä vaadita koulutusta. apuna esim sokealle kaupassa käyntiin, siivouksen ym. eikä ole pakko olla valmistunut lähihoitajaksi ja työharoitteluun työtötmysetuudella pääsee lähihoitajaksi, vaikka ei olisi koulutusta.
Uskomatonta. Ei voi taas muuta sanoa.

Koita toki hakea esim. palvelutaloon tai vanhainkotiin kun sinne haetaan lähihoitajaa. Huolimatta siitä, että ilmoituksessa jo kerrotaan mikä koulutus työhön vaaditaan ja että lääkeluvat pitää hankkia jos niitä ei ole.
 
HÖPÖP HÖPÖ, jos osat omaisellesi vaihjta vaiapat,m hoitaa haavat jakaa lääkket ym osat ne työssäkin.
Se on ihan sama mitä osaat ja mitä et, mutta ilman lähärin paperia et esim. lääkkeitä saa jakaa! Se on laki, eikä siihen mikään osaaminen vaikuta!

Vai meinaatko tosiaan että kotiäitikin voidaan palkata lastenhoitajaksi, kokiksi tai siivoojaksi, kun kerran niitä on tehnyt kotona???? No ei todellakaan voi!
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Itse lähihoitaja;28458969:
Uskomatonta. Ei voi taas muuta sanoa.

Koita toki hakea esim. palvelutaloon tai vanhainkotiin kun sinne haetaan lähihoitajaa. Huolimatta siitä, että ilmoituksessa jo kerrotaan mikä koulutus työhön vaaditaan ja että lääkeluvat pitää hankkia jos niitä ei ole.
näihinkin pääsee kyllä sillä työtömyysetuudella harjoitelijaksi, vain piikitykseen ja lääkkeiden jakoon silloin ei saisi osllaistua mutta kyklä moni EI koulutamatonkin lääkkeet jakaa, jopa kokkina olen jakanut läkkeitä
 

Yhteistyössä