Lueskelin tuota SodaStream mainosta. "kallista" litkua

KiviäkinKiinnostaa

Aktiivinen jäsen
24.05.2007
28 518
23
38
SodaStream-valikoimassa on yli 30 erilaista uutetta. Yhdestä uute-pullosta saa 6-12 litraa valmista juomaa. Valmiin juoman litrahinnaksi tulee uutteesta ja juoman vahvuudesta riippuen 0,75-1,50 euroa.

Kaksplus - Sodastream ja lastenjuhlien tarjoilut

Tai hinta tietty riippuu mihin sitä vertaa. Mutta Coca colaa ja kivennäisvesiä + kauppojen omia virvoitusjuomamerkkejä saa halvemmalla litrahinnalla.

[QUOTE="Kivi";23848418]Meillä on sodastream ja se on tosi hyvä![/QUOTE]

Niin on monella muullakin ja suurin osa noista uutteista maistuu :x
Hyviäkin kyllä on joukossa mukana.

Mies vaan mietti että josko tuollainen ostettaisiin mutta kun ei meillä lapset juo virvoitusjuomia kuin synttäreillä tmv. ja kaupan limpparit tulee halvemmaksi.

Meillä on myös sodastream, ja kalliikshan se tulee jos meinaa limpparit sillä värkkää. Happopatruunan täyttö maksaa sen 10e. 60 litraa tulee juomaa. Meillä meni viimeks alle kuukaudessa se puteli. Ja jos 6-12l tulee uutteista, niin aika paljon niitä saa ostaa. Ja maksaa sen 8e.
Mutta jos hapottaa vain kraanavettä, tulee se halvemmaksi ja erityisesti helpommaksi, kuin kantaa niitä pulloja kotiin =)

Meillä on soda stream, mutta käytetäänkin sitä lähinnä vichy-veden tekemiseen.. toisin sanoen noita uuteita ei juurikaan olla ostettu (yksi pullo joskus kokeiltu). Kyllä siinä säästää kun ei tarvi kaupasta vichyä ostaa...

Minäkin periaatteessa vastustin tuota hökötystä, mutta kun mies tuon meille kantoi, olen alkanut juoda vissyä ihan urakalla. Ja eipä noita maku-uutteita edes tarvitse ostaa, tavalliset mehutiivisteetkin käyvät ihan hyvin, jos limsaa haluaa. No mies juo noita cokis-juttuja.

Toisaalta helpottaa tuo vekotin sitä pullorumbaa. Mies siis juo tooodella paljon cokista. Ennen minulla meni hermot, kun niitä limsapulloja oli ihan joka paikassa (tyhjiä ja täysiä), mutta nyt ei ole enää sitä ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23848552:
Minäkin periaatteessa vastustin tuota hökötystä, mutta kun mies tuon meille kantoi, olen alkanut juoda vissyä ihan urakalla. Ja eipä noita maku-uutteita edes tarvitse ostaa, tavalliset mehutiivisteetkin käyvät ihan hyvin, jos limsaa haluaa. No mies juo noita cokis-juttuja.

Toisaalta helpottaa tuo vekotin sitä pullorumbaa. Mies siis juo tooodella paljon cokista. Ennen minulla meni hermot, kun niitä limsapulloja oli ihan joka paikassa (tyhjiä ja täysiä), mutta nyt ei ole enää sitä ongelmaa.

Meillä ukko kokeili hapottaa omppumehua ja ihan hyvää siitäkin tuli, tosin hieman sotkua.. :whistle:

Sillä laitteella säästää jos juo pelkkää hiilihapollista vettä ja/tai tekee mehutiivisteestä limsat. Meillä esimerkiksi käytetään usein ihan itsetehtyä mehua. Lisäksi se auttaa kun kaupasta ei tarvitse kantaa niin paljon painavia juttuja. Kauppoihin kun on meltä niin pitkä matka että käydään n. kerran viikossa ja yleensä on paljon kannettavaa ilman niitä painavia limsapullojakin :)

meillä on ja minä käytän sitä veden hapottamiseen, helppoa. Lapset haluaa harvoin limsaa joten ainakin meillä se vekotin säästää ja jää se pullojen raahaaminen pois.

Meillä käytetään sitä myös melkein pelkästään veden hapottamiseen. Alkuaikoina oli pari uutetta, mut nyt ei oo varmaan vuoteen ostettu. Mut muutenkaan meillä ei juoda limsoja juuri yhtään.

Me käytetään sodastreamia lähinnä kotimehu"limsana" (sokeroimatonta) eli hapotetuua vettä ja kotimehua. Itse tykkään vissynä, kun ostaa kaupasta sellasen pullon missä on puristettua sitruunamehua, niin laittaa sitä ruokalusikallisen pullolliseen hapotettua vettä (ei sokeria), niin tulee hyvää juomaa. ON minun näkökulmasta halvempaa (meillä juodaan paljon) ja terveellisempää!

Meillä on ollut muutaman kuukauden ja olen todella tyytyväinen. Ei tosiaankaan sitä pullorumpaa. Ite teen paljon vissyä. Ennen tota vehettä lapset hinkus kaupasta usein limukkaa. Nyt kun vehje on kotona niin limukan kuonti on vähentynyt huomattavasti ja kaupassa ei vinguta limukan perään. Tavalliset mehutiivisteet on tosi hyviä ja vichy tuorepuristetusta sitruunasta avot. Ainut huono puoli on se, että näin aluksi ainakin happopullo tyhjenee liian nopeesti :) Ai nii ja yks vielä. Vehkeellä saa aina sopivan määrän juomista. Ei tunkkastu pullossa jos ei satu juomaan lähiaikoina niin suurta määrää.

Me ostettiiin viikonloppuna tuo laite nimen omaan veden hapotukseen ja minua kiinnostaa, paljonko te muut laitatte hapotusta (siis montako painallusta ja kauonko painallukset kestää) kun jotenkin tuntuu, että teen aina liian hapotonta vettä.

Me ostettiiin viikonloppuna tuo laite nimen omaan veden hapotukseen ja minua kiinnostaa, paljonko te muut laitatte hapotusta (siis montako painallusta ja kauonko painallukset kestää) kun jotenkin tuntuu, että teen aina liian hapotonta vettä.

Meillä laitetaan kaksi painallusta. Jälkimmäinen niin pitkä, että kone päästää sen "räyhtäysy"-äänen.

Itse painan kolmesti ja joka kerta niin pitkään, että vesiraja nousee pullon kaulaan asti ja pitää sen rääkäisyn. Huomioikaa täyttöraja pullossa. Uutteista on tullut käytettyä Cola Mixiä ainoastaan, toinen pullo menossa ja tuntuu siltä että avopuolisoni juo mielummin sitä kuin halpakolaa. Vettä on hyvä hapottaa varsinkin kuumilla keleillä, putoaa alas paremmin hapotettuna kuin suoraan hanasta lasiin kaadettuna.

Jokaisella on tapansa.
Hyvää loppukesää kaikille!

Käytän vain mehua niiden kanssa. Esim. Pirkan omena-päärynä tiiviste on ihan kuin pommackia. Vadelma taasen muumi limpparia. Ihan turha ostaa kallista tiivistettä. Colan teko ilman kyllä ei onnistu.

Yhteistyössä