Ls-palaveri huomenna, jännittää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Poikani (4kk) on lastensuojelun asiakas, koska itse olen ollut sijoitusnuori, ja kun muutin omaan kotiin jäin ns. jälkihuoltamoon (tarkoitus tukea nuoria itsenäisen elämän arjessa, ongelmatilanteissa yms) eli olen itsekin sossun asiakas. Ei siis ole tehty ls-ilmoa tai muuta, mutta koettiin että tämä on hyvä ratkaisu, saadaan tukea jos tarvitaan yms. Kun nuori äiti olen.

Nyt alkoi pelottamaan, että voiko ne vaan viedä pojan pois. Aina on puhtaat vaatteet pojalla ja ruokaa, seuraa, en juoksentele omissa menoissa muuta kun jos on pakko ja nyt olen aloittanut jumpan kerran viikkoon. Koiran kanssa lenkkeillään jne. Normaalia elämää. Ainut on se, että en aina jaksa pitää kämppää niin tiptop kunnossa kuin ehkä muut pitää. Koira itsessäänkin jo sotkee. Yritän aina siivota hulluna ennen palavereita, mutta ei kai ne pelkän sotkuisuuden takia voi poikaa pois ottaa... Olen yrittänyt kuitenkin parhaanija kouluakin etänä olen jatkanut.. Pelottaa. Koen että olen hyvä äiti.

Äh. ei pitäisi miettiä.

On niitä virkaintoisiakin sossuja, mutta enimmäkseen taitavat olla järkeviä.
Hyvän kuvan annat olemmalla huolehtiva niin lastasi kuin itseäsi kohtaan. Ja sellainen ilmeisesti olet. Hyvin se menee.

Kyllä asunnosta huomaa, onko sellaista kiireisen elämän takia sotkuista, sekaista ym vai ihan elämäntapana elää p*skassa. Kyllä se muustakin kumpuaa kuin siitä että onko telkkarista pölyt pyyhitty...
TSemppiä itsellesi, hyvin teillä menee palaveri!

[QUOTE="a.p";23883149]Juu ei mitenkään likaista, mutta tavarat ei ole aina siististi hyvässä järjetyksessä ja lattia täynnä koiran leluja ja luita yms...[/QUOTE]

viskaa ne koiran tavarat johku koriin ennen ku ne tulee ;)
Tsemppiä vaan

Viime palaverissa tuntui että koirakin ois pitänyt laittaa pois silmistä, ei tainnut olla eläinystävällinen täti.. Mutta noh, kyllä me pärjätään. ja jos tulee jotain huomauttamista niin eikös niiden ekana pitäisi miettiä kuinka asia korjataan ennenkuin mitään radikaalimpaa voidaan tehdä.

Mä kyllä ymmärrän sua. Itellä sama pelko ja sama tilanne tulossa (oon vasta raskaana), vaikka ikää jo 27, mutta kun on itse ollut sijoitettuna, niin sossu tarkkailee, ettei se kierre jatku.
Mulle sossu vakuutteli, ettei mun lasta viedä pois, ellei ole oikeasti painava syy ja että pyritään tukemaan ja ennaltaehkäisemään huotaanottotilanteita. Meillä ei yleensä ole sotkua, mutta tavaroita on levällään, etenkin koiran leluja. :D

Mulla on kavereita jotka on olleet samassa tilanteessa, joillain oikeasti sotkuista, ja heille on tarjottu perhetyöntekijän apua. Ainoastaan yhden kaverin tilanteeseen on puututtu, siskonsa mukaan heillä oli oikeasti likaista ja lapsi konttaili koiran jätösten seassa. Lapsi otettiin huostaan väliaikaisesti, kaveri luopui koirista ja tilanne on (kuulema) normaali, sai lapsen takaisin n. puolen vuoden jälkeen.

Hyvin se tapaaminen menee. Tsemppiä! :)