ls-ilmoitus naapurista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton ja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Köhöm... mun tulee kyllä huudettua muksuille, 2 v ja 4 v. Lyhyt pinna ja temperamenttia löytyy. Mutta, lapset tuntevat mun ja ovat tottuneet eivätkä kyllä pelkää vaikka välillä karjaisenkin. Musta tuossa kuulosti pahimmalta se että äiti huutaa kunnes lapset itkevät, koska silloin lapset pelkäävät äitiään. Soita vaan, mä taas yritän hillitä itseni paremmin...

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
Onko sinulla ap vain yksi lapsi? Alle uhmaikäinen? Itse en ollut KOSKAAN huutanut lapselleni ennen kuin toinen lapsi syntyi ja esikoisella alkoi uhma. Kauhulla katselin ja kuuntelin näitä "huutaja"äitejä silloin, mutta nyt kyllä ihan naurattaa oma naiivi käytökseni :) Ethän voi tietää karjuuko äiti sille isommalle vai pienemmälle esim tuossa pissaamisjutussa? Kyllä mä illalla korotan ihan reippaasti ääntä, jos lapset ei suostu käymään iltapissalla tms. Ensin tietysti olen puhunut rauhassa asiasta heille.
En tietenkään tiedä naapurisi tapausta, mutta sinunkin on ehkä hiukan hankala nähdä koko kuvaa heidän perheensä toiminnasta sieltä naapuriasunnosta.

mulle kävi ihan samalla tavalla

Säälittää kaikki lapset joille räyhätään ja huudetaan.
Aikuinen on aina vahvempi eikä hänen tartte elää pelossa mutta lapsi kokee sen tilanteen aivan toisin.
Ei pieni lapsi osaa ajatella että äiti on nyt vain väsynyt ja purkaa omaa pahaa oloaan minuun. Lapselle tilanne on pelottava ja todellinen.

En ehdi kaiken aikaa päivystämään koneella, on muukin elämä ;)

Huuto tosiaan kuuluu pitkin päivää, välillä on hiljaisempaa ja sit taas alkaa. Ei olla Helsingissä.
En tiedä onko yh, joku mies siellä säännöllisesti itsekin osallistuu taisteluun.

Vastailen paremmin kun ehdin, eli varmaan iltasella.

Ja oven taakse en mene, koska äiti tosiaan kuulostaa vihaiselta kun huutaa lapsilleen, joten en halua arvuutella mitä se mulle voisi tehdä jos minä ja kyselyni oltaisiinki se viimeinen niitti hänen sietokyvylleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mape:
Muista että jos teet ilmoituksen, niin tee se ihan omalla nimellä. Jos kerran näet aihetta ilmoituksen tekoon, täytyy olla pokkaa tehdä se rehellisesti omalla nimellä!!
Kyllä jokainen äiti välilliä kilahtaa lapselleen. Minä en vielä tosta lähtisi ottamaan viranomaisiin yhteyttä..

En mitä luultavimmin minäkään. Ja kun se ilmoitus kerran tehdään ihan rehellisesti vain lasten parasta ajatellen, miksi sitä tosiaan ei voi reilusti tehdä omalla nimellä? Kun ei kai tuossa ole kyse mistään "huumehörhöperheestä" joka ryntää kostamaan... Jos siis sattuisivat ilmoituksen tekijän nimen saamaan selville. Olen muistaakseni juur täältä joskus lukenut, että on joku lakipykälä, minkä nojalla on mahdollista saada ilmoituksen tekijän henkilöllisyys tietoon...? Siis sen tietoon, josta tämä ilmoitus on tehty. Voin muistaa väärinkin, sillä itsellä ei hen.koht. kokemusta toimimisesta ls:n kanssa/en ole tehnyt ilmoituksia. Läheltä on kyllä pitänyt, ilmoituksen teko. On niitäkin ikäviä tapauksia, joissa se tehty ilmoitus on täysin aiheeton, ja tehty kiusaamistarkoituksessa. En tarkoita, että tässä olisi kyse siitä.

Hienoa että välität lasten hyvinvoinnista. Mutta tuo että perättömästä ilmoituksesta ei ole haittaa, on bull shittiä. Suomessa on sellainen kummallinen tapa että kynnys ilmoittaa viranomaiselle on matalampi kuin kynnys soittaa naapurin ovikelloa pahimman huudon hetkellä ja kysyä miten voin auttaa.
Sano mun sanoneen, joko oven takana käynti tai diplomaattisen kirjeen sujauttaminen naapurin postiluukusta on parempi teko kuin pelkän huutamisen perusteella tehty lastensuojeluilmoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Hienoa että välität lasten hyvinvoinnista. Mutta tuo että perättömästä ilmoituksesta ei ole haittaa, on bull shittiä. Suomessa on sellainen kummallinen tapa että kynnys ilmoittaa viranomaiselle on matalampi kuin kynnys soittaa naapurin ovikelloa pahimman huudon hetkellä ja kysyä miten voin auttaa.
Sano mun sanoneen, joko oven takana käynti tai diplomaattisen kirjeen sujauttaminen naapurin postiluukusta on parempi teko kuin pelkän huutamisen perusteella tehty lastensuojeluilmoitus.

Juu, olen kuullut myös, että ns perättömästäkin ilmoituksesta on ollut haittaa. Perhe onkin joutunut ls:n silmätikuksi. Jopa sijoituksia on tapahtunut ilman ns oikeaa syytä. Virkakoneisto on yleensä yksityistä ihmistä vahvempi, lähdettyään jyräämään. Kas kun ne ls:n ihmisetkin VOI erehtyä ja "nähdä peikkoja" siellä, missä niitä ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
Muista että jos teet ilmoituksen, niin tee se ihan omalla nimellä. Jos kerran näet aihetta ilmoituksen tekoon, täytyy olla pokkaa tehdä se rehellisesti omalla nimellä!!
Kyllä jokainen äiti välilliä kilahtaa lapselleen. Minä en vielä tosta lähtisi ottamaan viranomaisiin yhteyttä..

Kilahtaminen ja huutaminen lienee eri asia. Jokainen menettää joskus hermonsa, muttei varmastikaan kaikki huuda lapsilleen.

Ei se ollutkaan pointtini. Vaan että tekee ilmoituksen rahelliseti nimellä!!

Jos ilmoitukseen on aihetta ja lasten elämä siitä helpottuu, on aivan se ja sama, onko ilmoitus tehty nimellä vai ei. Lasten paras on tärkeintä, ei tuollaiset periaateasiat. Ei se mene aina niin, että jos nimeään ei halua kertoa, olisi jotain salattavaa tai häpeiltävää.

Yhteistyössä