Löytyykö täältä toisia yhtä hulluja kuin me, eli jotka rakentaisivat jo toista taloaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep! Ja, mikä sai tähän ryhtymään oli se, että ollaan lähempänä koulua, kauppaa ja ystäviä. Edellisestä piti aina lähteä autolla ja se siis rakennettiin ennen lapsia. Niin se mieli vaan muuttuu...

Me rakensimme neljä
Myimme aina edellisen pois heti kun sai verottomasti
Neljännen saimmekin sitten jo käytännöllisesti katsoen ilmaiseksi aikaisemmin rakennettujen myyntivoitoilla.
Eli ihan busineksena näitä on rakennettu, mies kun on sähköalalla ja minun veli lvi

[QUOTE="mie";24953992]Me rakensimme neljä
Neljännen saimmekin sitten jo käytännöllisesti katsoen ilmaiseksi aikaisemmin rakennettujen myyntivoitoilla.
Eli ihan busineksena näitä on rakennettu, mies kun on sähköalalla ja minun veli lvi[/QUOTE]

Mä en ihan ymmärrä miten toi kannattaa. Me ollaan rakennettu kaksi taloa omaan käyttöön, ja ainakin meidän budjeteilla ei paljon voittoa tulis myynnistä. Meillä siis kaikki ammattilaiset on omasta takaa, joten ei juurikaan tule kustannuksia työstä. Varmaan sekin vaikuttaa, että ollaan rakennettu talot nimenomaan meille, jolloin materiaaleissa ei olla tingitty. Tiedän kuitenkin meidän pakkakunnallakin perheitä, jotka tekee taloja ja myy parin vuoden päästä. Ne ainakin on usein halpoja pakettitaloja.

[QUOTE="mie";24953992]Me rakensimme neljä
Eli ihan busineksena näitä on rakennettu, mies kun on sähköalalla ja minun veli lvi[/QUOTE]

En usko jos ihan yksityishenkilöinä toimitte.
Kiinteistövälittäjä sanoi että kolmannen talon kohdalla verottaja katsoo touhun ammattilaistoiminnaksi ja ei saa enää myytyä verovapaasti.

[QUOTE="Jep";24954148]En usko jos ihan yksityishenkilöinä toimitte.
Kiinteistövälittäjä sanoi että kolmannen talon kohdalla verottaja katsoo touhun ammattilaistoiminnaksi ja ei saa enää myytyä verovapaasti.[/QUOTE]

Samoin olen kuullut. Onhan se kannattavaa puuhaa, jos tekee ihan simppeleitä perustaloja. Meillä tämä eka on jo arkkitehdin suunnittelema ja "itselle" rakennettu. Ehkä myymällä voisi vähän voittoa saada, mutta saman voiton saisi puolta halvemmasta perustalosta. Olenkin sanonut, että uusi rakennetaan vain, jos rikastutaan (lotosta?) niin paljon, että voidaan ostaa täältä etelärannikolta sille merenrantatontti. Muuten tämä kelpaa :)

Yhteistyössä