Löytyykö muita ison unentarpeen omaavia äitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nukkuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nukkuja

Vieras
Minun on saatava unta 8,5 - 9 h yössä, jotta jaksan olla virkeänä koko päivän. Jos ehdin nukkua vain 7 h, niin olen todella väsynyt ja viikonloppuna on pakko kuitata univelkaa päiväunilla.

Nuorempi lapsista nukkuu vielä päiväunet, joten nukun hänen kanssaan yhdessä. Ongelma on kuitenkin 5 v esikoinen, joka ei enää nuku päiväunia, mutta ei viihdy kahta tuntia yksinäänkään. Usein mies on hänen seuranaan, mutta joskus on tilanteita, että olen lasten kanssa kahden.

Ei minulla mitään narkolepsiaa ole, mutta olen teini-ikäisestä asti nukkunut päiväunia. Nyt olen nelikymppinen.

Miten te selviätte ison unentarpeenne kanssa.

no ollakseni virkeä mun pitää saada nukkua9,5h putkeen. Aina se ei onnistu, kuten nyt, kun kolmas lapsi on vauva ja herättää useamman kerran yössä. PÄiväunia en pysty nukkumaan kun on eskarikuljetukset ja muut härdellit ja vauva nukkuu päikkärinsä yleensä niissä kohdin joten se ei sitte enää kotona nuku. Ei auta kuin olla väsyneenä. Mutta siihenkin näköjään tottuu: vaikka yöt ei oo sen kummempia kuin ne olivat vauvan synnyttyä niin musta ihan tuntuu kuin en ois enää niin väsynyt kuin alussa. Itse aattelen että oon kaiketi karaistunu tai jotain :D

Mä tarttin ennen ihan hirveästi unta, mutta vähähiilihydraattinen ruokavalio jeesasi siihen(kin) vaivaan. Ihanaa olla oikeasti hereillä koko päivä, ihan ilman päikkäreitä ja väsymyskohtauksia.

Ei varmaan kaikilla toimi, mutta kokeileminen ei paljoa maksa :)

Minä! Tatvitsen vähintään 8-9 h unta yössä, muuten viimestään illat on yhtä h-vettiä ja oon ku nukkuneen rukous. Tosi vittumaista, teen iltatyötä ja mulla on vuoden ikänen lapsi, mua stressaa aina sekin että moneltakohan muksu herää aamulla ja hädissäni lasken tunteja kauan saan nukkua.
Ja jos yöunet jää alle 6-7 h, herään jo valmiiksi pahalla päällä, päätä särkee, olo on ku vuosisadan krapulassa.
Päiväunia nukun aina ku kerkeen.

Mulla on kanssa iso unentarve, nukun arkena n.8h ja viikonloppuna kuittaan sitten univelkaa ja saatan nukkua 15h putkeen.. Päiväunille en ole itseäni opettanut vaan sinnittelen illalla niin kauan että lapset on menneet nukkumaan ja menen sitten itsekin. Mies hoitaa lapsia sitten viikoloppu aamuisin kun nukun pidempään.

Mie tarviin kanssa unta,n.9h jos saa nukuttua,niin päivällä on ehkä ihan normi olo..Harmi vaan,että yleensä ei saa..Oon nimittäin myös,ihan järetön yökukkuja ja vaikka kuinka väsyttäs,niin ei malttas mennä nukkumaan..Tyttö on kohta 2v. ja ottaa onneksi päikkärit niin ite on pakko ottaa myös..Mutta silti illalla on järetön väsymys |O
Liikutaan kuitenkin ihan päivittäin ja koitan vähän miettiä mitä syön.
Mutta jotenkin iltasin ei sitten raaskis käyä nukkumaan,kun on ainutta "omaa"aikaa :whistle:
Saa nähä,millon näitä univelkoja pääsee seuraavan kerran nukkumaan pois:headwall:

Yhteistyössä