Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun äitini on polttanut askin tupakkaa päivässä kaikkia kolmea lastaan odottaessaan. Isosiskollani on perinnöllinen sairaus, isäni puolelta, muuten olemme kaikki täysin terveitä. Ei allergioita tms. Kaikki olemme käyneet lukion (nuorin kirjoittaa nyt keväällä). Mulla maisteritutkinto, isosiskolla AMK.
Kiitos vastauksesta

!
Mielenkiintoista. Polttiko hän myös imettäessään? Oletko koskaan kantanut kaunaa äidillesi?
Äiti ei imettänyt meistä ketään, varmaan tupakoinnin vuoksi. Sekä äiti että isä tupakoivat, eivät sisällä mutta autossa kylläkin vaikka kyydissä olimmekin.
Olen alkanut oikeastaan vasta nyt kantamaan kaunaa äidilleni, kun tiedän itse, minkälaista on olla äiti. Esimerkiksi tuon äidin raskaudenaikaisen tupakoinnin sain selville ihan toiselta taholta, äitini valehteli minulle ettei ole raskausaikana polttanut. Vanhempani eivät muutenkaan olleet mitään parhaimpia vanhempia, emme me heitteillä olleet mutta sellainen kannustus ja tuki uupui koko lapsuuden. Ihmettelenkin, että kuinka me kaikki kolme olemme saaneet itsemme näin pitkälle elämässä ilman vanhempien sen kummempaa tukea.
Itse tupakoin ennen raskautta ja plussatestin jälkeen vielä kaksi päivää, sitten tumppasin viimeisenkin tupakan enkä sen jälkeen ole polttanut.