Löysitkö ystävän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tm.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tm.

Vieras
Hei.
Tuttuja ja kavereita on. Mutta kaipaisin ystävää, jonka kanssa keskustella vakavistakin asioista. Onko kukaan onnistunut vielä aikuisena (vähän yli 30-v. nainen) löytämään tosiystäviä? Miten?

Sama juttu. Oon 26-v. Ystävyyssuhteita hankaloittaa, että haluaisin ystäviä jotka jakais mun kans saman vakaumuksen. Luulis että se helpottaa ku on ihmisiä joiden kanssa on niin suuri sama asia, mut ei näköjään. Pfff. Toivoa en oo silti vielä heittäny.

Löysin uuden ystävän tässä vajaa kolmekymppisenä. Käymme samassa seurakunnassa ja siellä aloimme ensin jutella. Huomasimme, että meitä kiinnostaa sama harrastus. Aloimme käydä harrastuksessa yhdessä ja kulkea matkat kimppakyydillä, siinä tuli luontevasti juteltua ja tutustuttua paremmin. Olen tästä ystävyydestä todella onnellinen!

Ystävän löytämiseen on kyllä vaikea antaa erityisiä vinkkejä. Se vain syntyy vähän kuin itsestään sitten kun kaikki osuu kohdalleen. Itse en ole mikään hyvä tutustumaan ihmisiin, ja ystävän löytyminen vaatii kyllä sen, että on jotain muuta kautta tekemisissä (opiskelu, työ, harrastus) ja tutustuu sitten "siinä sivussa". Joskus olen yrittänyt myös tarkoituksella ystävystyä jonkun kanssa, mutta ei se ole onnistunut.

Yhteistyössä