Löysin vanhan sähkölaskun, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ollaan muutettu elokuussa, etsin sopivaa pahvilaatikkoa kaapista ja törmäsin laatikkoon jossa oli avaamaton Ellokselta tullut lasku (kaikki velat sinne olen vasta viime kuussa maksanut pois niin tuolle on ihan sama) ja vanhaan asuntoon tullut sähkölasku, jossa eräpäivä 28.7 2011 ja on vielä maksumuistutus! Tosin tässä on sellainen mahdollisuus että kun palkkapäivä on ollut 25.7 niin olen maksanut sen aluperäisen laskun..Maksoin tälle firmalle sähköstä ja sähkön siirrosta vielä erikseen toiselle firmalle ja kävin irtisanomassa sopparin hyvissä ajoin paikallisessa yhtiössä (jolle siis maksoin siirrosta) ja heiltä meni tieto sinne toiseen firmaan. Molemmista tuli tasauslasku, siirrosta ehkä jotain 10-20 euroa, toisesta yhtiöstä tuli kirje mutta ei maksettavaa..

Nyt mulla hirvittää että jos tuo lasku onkin jäänyt maksamatta ja mennyt eteenpäin ja kohta menee luottotiedot :/ Toisaalta häviävän pieni mahdollisuus ja asunnon nykyinen asukas olisi kyllä vienyt takas postiin jos sinne olis sähkölasku tullut kun on muutkin postit palauttanut. Tän firman asiakaspalvelu on auki arkisin vain neljään ja kello oli 20 yli kun tän löydön tein..

Ihan naurettavaa mutta oon aika paniikissa täällä :D Vaikka oon kyllä melko varma että olen tosiaan sen alkup. laskun maksanut silloin 25.7, olis kai se siinä tasauslaskussa näkynyt?!

sähköyhtiöt antaa yleensä maksamattomat laskut perintötoimistoon ja sieltä ne kyllä muistaa sen verran ahkerasti ettei homma vahingossa pääse unohtumaan

jos kerta mitään ei ole kuulunut niin homma on varmaan hanskassa

Voin tulevana ammattilaisena luvata, että vaikka olisi jäänyt maksamattakin, eivät luottotiedot lähde sähkölaskun takia ilman ulosottokelpoista päätöstä. Päätöstä ei voi tuomioistuin tehdä ilman, että sinut on haastettu. Tämä siis muuttuneista osoitetiedoistasi huolimatta.

Yhteistyössä