Löysin ihanan omakotitalon, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostaja

Vieras
tarttis tehä kylppäri ja keittiöremppaa..Mitä nää suurinpiirtein maksaa ja mitä pitää ottaa huomioo ja mistä saan hankittua jonkun ammattilaisen tekemään ne? ja kuinka paljon menee aikaa niihin about? :)

Meille tehtiin kypyhuoneremontti kaksi vuotta sitten. Kesti pari viikkoa ja maksoi noin 6000 euroa. Revittiin vanhat laatat irti, laitettiin kosteuseristykset kuntoon ja uudet laatat tilalle. Pönttöä ym. ei vaihdettu.

Keittiöremonteista en tiedä mitään.

meillä keittiöremppa, siis ihan kaikki runkoja ja kodinkoneita myöten maksoi 22000. Mut meillä on todella laadukas, ei mitään halpiskamaa et varmasti pääsee halvemmallakin.

se riippuu mitä tehdään ja kuika... meillä kylppärirempan yhteydessä tehtiin sauna ja apukeittiö ja makso 34000... joskin siirrettiin samalla kylppärin seinää ja muuraamalla tehtiin uus seinä...

Nuohan on ne kalleimmat remontoitavat paikat talossa. Jos osaa jotain tehdä itsekkin (siis lähes kaiken, mitä itse saa tehdä), niin voi just ja just selvitä alle 10 000?, mutta teettämällä ei varmaankaan selviä, ellei keittiö ole kaikkein pienin ja halvin 2000? keittiö. Ne on niin yksilöllisiä, ettei sitä hintaa kukaan voi tarkasti tässä sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Nuohan on ne kalleimmat remontoitavat paikat talossa. Jos osaa jotain tehdä itsekkin (siis lähes kaiken, mitä itse saa tehdä), niin voi just ja just selvitä alle 10 000?, mutta teettämällä ei varmaankaan selviä, ellei keittiö ole kaikkein pienin ja halvin 2000? keittiö. Ne on niin yksilöllisiä, ettei sitä hintaa kukaan voi tarkasti tässä sanoa.

Siis sekä kylppäri että keittiö yht. 10 000 e?

Alkuperäinen kirjoittaja ostaja:
tarttis tehä kylppäri ja keittiöremppaa..Mitä nää suurinpiirtein maksaa ja mitä pitää ottaa huomioo ja mistä saan hankittua jonkun ammattilaisen tekemään ne? ja kuinka paljon menee aikaa niihin about? :)

Mistäpäin jos saa kysyä?

Alkuperäinen kirjoittaja sama täällä:

Joo, jos tekee kaikki itse mitä saa tehdä (miinus märkätyöt, sähkötyöt, putkityöt)

Joo, jos tekee kaikki itse mitä saa tehdä (miinus märkätyöt, sähkötyöt, putkityöt)

Materiaalit voi saada tuohon hintaan, jos tekee erityisen halvalla. Kestävää ei välttämättä sillä saa...

Melkein väittäisin, että 20 000 kannattaa varata vaikka itsekin tekis. Teettämällä hinta nousee lähes kaksinkertaiseksi. Riippuu tietysti vähän huonekoosta, ja siitä haluaako esim. keittiöön kaappeja vai laatikoita/ erikoiskaappeja. Uusitaanko koneet ja vesikalusteet jne. Ja tietty siitä kuinka vanha talo on.

Tekijöitä kannattaa kysellä vaikka paikallisesta rautakaupasta, jos asuu pikku paikkakunnalla, isommilla paikkakunnilla tekijöitkä voi etsiä netistä. Puskaradio on yleensä paras paikka löytää hyviä tekijöitä.

Yhteistyössä