Löysä suoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua

Vieras
Hei,

Normaalista alatiesynnytyksestä on aikaa 4,5kk ja lihakset vielä ihan löysiä!

Osasyynä olen itse ja laiskuus jumppaamisessa. Mutta nyt alkoi uusi elämä =)

Kysymys kuitenkin kuuluu, että auttaahan tämä lantiopohjalihasten jumppa myös peräsuolen pikku ongelmiin? Ts. jos vatsa hiemankin löysällä, niin pidättely TOSI vaikeaa. Saattaa tulla jarruviivat housuun - tosi noloa :ashamed:

Onko muilla muuten häntäluu kipeä synnytyksen jälkeen? Itselläni vieläkin pitkän istumisen jälkeen häntäluuhun sattuu!

Kiitos kanssasisarille vastauksista! :flower:

Oletko kertonut vaivasta lääkärille? Mielestäni kannattaisi, ihan vaan varmuuden vuoksikin. Ulosteinkontinenssi on kuitenkin harvinaisempaa kuin virtsainkontinenssi. Jos vaikka sulkijalihakselle on synnytyksessä sattunut jotain joka pitäisi korjata muullakin kuin jumpalla...

Heips!

Onkohan sinulle tullut peräsuolen laskeuma synnytyksestä? Sanoiko läääkäri jälkitarkastuksessa mitään? Minulla on ja ikävä kyllä jumppaaminen ei siihen vaivaan auta, ainoastaan virtsapuolen laskeumiin. Jos vaiva oikein paha, ainoa hoito on korjausleikkaus, mutta se tehdään vain jos siis vaiva on todella paha.

Minulla oli ensimmäisen synnytyksen jälkeen häntäluu puolivuotta kipeä.tokalla kerralla ei mitään.ensimmäisellä kerralla oli muutamasta millistä kiinni ettei sulkijalihas vaurioitunu.mutta kätilö(ja lekuri kävi kattomassa)ompeli hyvin ettei ongelmia tullut.viikon istumakielto silti.

Yhteistyössä