Löydättekö kouluikäisille pojille vielä SIISTEJÄ vaatteita kirppiksiltä? Mistä kirpparilta/mistäpäin Suomea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tai onko joku nettikirppis, mistä löytää?

Kaikki koosta 122-> eteenpäin poikien vaatteet tuntuu olevan karmean kulahtaneita mitä myynnissä on. En sellaisia halua, joten ostan uutena. Mielellään ostaisin halvemmalla käytettynä, mutta ei tunnu löytyvän!?

Kyllä löytyy, mutta vaivaa saa nähdä! Pikkutytöille on joka kirppiksellä mielettömästi hyväkuntoista halvalla. Kouluikäisille pojille kyllä aika vähän, mutta löytyy kun näkee vaivaa! :) Ihan huuto.netistä olen löytänyt todella siistejäkin ja sitten kirppistä kiertämällä livenä satunnaisesti aina jotain. Pahaiten löytyy paitoja housuista farkkuja sekä kangashousuja. Verkkarit ja colleget on usein karseita, mutta joskus harvoin niitäkin saa...
Mä metsästän pojalleni nyt kokoa 128-134 (käyttää 122). Kannattaa etukäteen jo ostaa. Just sillä hetkellä kun tarvii, ei mitenkään löydä riittävästi hyvää vaatetta edullisin hinnoin.

En löydä. En kyllä enää aktiivisesti etsikkään, koska niin harvassa on. Meillä ei kyllä isommilta pienemmille jää itselläkkään ehjiä vaatteita. Emme pidä hirveitä määriä vaatteita. Alle kymmenet paidat ja housut per jätkä. Kovassa käytössä kuluu varsinkin housut polvista.

Mä taas olen myydessä huomannut, että 122cm ja sitä isommat ei enää oikein kulje. Kokoa 134cm en ole tainnut koskaan saada myydyksi. Samanlaista tavaraa ja samoin hinnoiteltua kuin pienemmätkin.

kohta Keravan Oliveriin ja Tuusulan femmatoriin...katsomaan (no en kyllä toivo pojalle mitään löytyvän vaan enemmän itselle lukemista).

Parin vuoden vaatesaldo Villa Lyhdystä: reimatec 122 toppatakin 7 e (siisti, mutta käytetyn näköinen, ehjä ei tahrainen), yhden collegepaidan hyväkuntoinen 1 e, yhden uuden t-paidan 1,5 e. (mutta käyntikertoja arvioilta max 10, kirjoja ja dvd-levyjä olen ostanut kyllä useammin ja muutaman lelun).

Mutta sama asia mielessä. En ole 80-> eteenpäin oikein muuta kuin jotain kauluspaitoja siisteinä löytänyt.

3 kertaa huutispaketiin olen huutanut 122 koossa ja yksi oli hyvä ei menyt kuin 1/3 kierton/roskiin ja kahdesta muusta paketista kelpuutin alle puolet (vaikka hyväkuntoisina myytyjä).

Ostan yleensä nettialeista vaatteita. Poika nyt vasta 110/116 käyttää.
Eli siis varastoon (hänellä oma vaatehuone ostan jos sattumalta jotain löytyy).

Yksi myyjä sanoi hyvin, etttä tietystä koosta lähtien ei hänen pojalta jäänyt yhtään housua siisteinä kun aina polvet puhki (teki niistä pikkkuveljelle shortseja).

Lähellä Tamperetta asutaan; ja täällä kyllä löytyy ja paljon vaatetta tuossa koossa. On nimittäin meidän seuraava vaatekoko. Ja Espoossa on pari hyvää kirpparia, mistä olen tehnyt PALJON hyviä löytöjä.

mä oon vieny pari kertaa kirpparille tota kokoo mut en vie enään kun ei kukaan osta (ja pojan vaatteet ollu perus siistejä ja siitettyjä oon nimittäin vähä vaatefriikkinen äiti) mut onneks löyty perhe jolle voi antaa

Mun poika on vasta just siirtymässä kokoon 92, mutta olen jo ostanut ihan urakalla 98 ja 104-kokoisia käyttövaatteita -ei niitä sitten millään löydä kun tarvitsisi. Eli harvassa on jo tuon kokoisten tarjonta, vaikka monesti ostan vähän kulahtaneempiakin vaatteita kotikäyttöön. Parhaat siistien poikainvaatteiden löydöt olen viime aikoina tehnyt Vantaalla Myyrhallin kirppiksellä ja Helsingissä Herttoniemen suurella pihakirpputorilla viime sunnuntaina. Muutenkin tuntuu että eniten siistiä vaatteita löytyy silloin, kun on paljon myyjiä itse myymässä omia tavaroitaan -ei niinkään itsepalvelukirppikseltä. Monesti myös löytää edullisemmin, jos sattuu jostain pöydästä saamaan isomman kasan.

Pitäis varmaan jo alkaa keräilemään noita isompiakin kokoja. Helsingissä on ensi la kirppiksiä vähän joka puolella (+ Arabianrannassa isompi tapahtuma), 19. ja 20. 5. Puu-Vallilan pihakirpputori ja sitten seuraavana viikonloppuna Kumpulan Kyläjuhlien kirpputori, joihin ajattelin panostaa.

[QUOTE="vieras";26208668]Mä taas olen myydessä huomannut, että 122cm ja sitä isommat ei enää oikein kulje. Kokoa 134cm en ole tainnut koskaan saada myydyksi. Samanlaista tavaraa ja samoin hinnoiteltua kuin pienemmätkin.[/QUOTE]

Ai? Mä etsin juuri pojalle 152-158 ja tytölle 134 cm. Aika kiven alla tuntuu poikien ainakin olevan :D.

No mä en oo löytäny koosta 116 ylöspäin SIISTEJÄ HYVÄKUNTOISIA poikien vaatteita kuin ihan yksittäisiä kappaleita silloin tällöin. Niitä ei kertakaikkiaan vaan oo olemassa ainakaan täällä, käytettynä siis. Mutta tuokin on vähän suhteellinen käsite tuo siisti ja hyväkuntoinen. Mulle se tarkoittaa vaatetta jossa ei ole kulumia, haalistumaa tai pesunukkaa. Itse sain taas kuopukselle pussillisen vaatteita (kokoa 86) ja ne oli luovuttajan mukaan siistejä ja hyväkuntoisia. Kaikissa sukkahousuissa oli reikä pottuvarpaan kohdalla ja joissain myös polvissa ja muissakin vaatteissa oli pieniä reikiä ja osa oli ihan haalistuneita ja kuluneita. Mun mielestä ne ei siis ole hyväkuntoisia eivätkä siistejä mutta jonkun toisen mielestä ilmeisesti ovat.

...ostin parit uudet finlaysonin sukat 1,5 e kappale Oliverista. Yhden oikeasti siistin, ei nukkaisen ei kulahtaneen, kivan t-paidan 1,2 e. Mitään muuta siistiä siis tarkoitan ei kulahtanutta, tahraista, nukkaista, haalistunutta ei löytynyt. Pari takkia olisi ollut alle 100 cm koossa oikeasti hyväkuntoista. Kaikenkaikkiaan tosi surkeakuntoisia poikien vaatteita (en tyttöjen vaatteita katsonut).

Kirjoja pojalle ja itselle oli suurin saldo ja yksi palapeli, mutten odottanutkaan tekeväni "vaatelöytöjä".

No mä en oo löytäny koosta 116 ylöspäin SIISTEJÄ HYVÄKUNTOISIA poikien vaatteita kuin ihan yksittäisiä kappaleita silloin tällöin. Niitä ei kertakaikkiaan vaan oo olemassa ainakaan täällä, käytettynä siis. Mutta tuokin on vähän suhteellinen käsite tuo siisti ja hyväkuntoinen. Mulle se tarkoittaa vaatetta jossa ei ole kulumia, haalistumaa tai pesunukkaa.

No pesunukka on sellainen miltä yksinkertaisesti on lähes mahdoton välttyä. Joissain harvoissa vaatteissa sellaista ei tule, mutta useimpiin tulee vaikka kuinka pesisi nurinpäin käännettynä. Tietysti ellei vaatetta käytä ei se myöskään nukkaannu, mutta harva kai ostaa vaatetta kaapinkoristeeksi.

Pojat alkavat tuossa 104 kokoisina jo kuluttaa arkivaatetta niin paljon ettei niistä paljoa jää seuraavalle. Ne yleensä menevätkin sen verran pitemmän aikaa päälle että ehtivät kulua eri tavalla kuin jotkut 80 senttiset.

itse myynnyt vain hyväkuntoisia, tosi siistejä pojalta jääneitä pienempi kuin 98 senttisiä kaksi kertaa Villa Lyhdyssä ja kerrankin puistossa kuulin, kun yksi tuttu rouva kertoi että tosi siistejä löysi hän heti osti pojalleen monta ja pitää vielä mennä uudestaan...villa lyhdystä...mulla oli just pöytä siellä ja kysyin numeroa. Eli meidän pojan vanhoja osti ;). Siis todella hyvin poika vaatteiden kauppa käy ainakin lastentarvikekirppis Villa Lyhdyssä. Sielllä,kuten muuallakin on enemmän tyttöjen vaatteille tarjontaa.

Espoon lastenvaatekirppis ja Kumpulan Vekarakirppis pitäs katsastaa, mut ku matkaa eikä usein aikaa ja kun ei etukäteen tiedä...hmm. Vekarakirppiksellä on muistaakseni facebookissa sivu jossa myyjät voiva kertoaa "tulossa lisää pojan 100 cm vaatteita"....tyyliin.

[QUOTE="s.s";26208888]mä oon vieny pari kertaa kirpparille tota kokoo mut en vie enään kun ei kukaan osta (ja pojan vaatteet ollu perus siistejä ja siitettyjä oon nimittäin vähä vaatefriikkinen äiti) mut onneks löyty perhe jolle voi antaa[/QUOTE]

mulla just loppui kirppiksellä parin viikon pöytävuokra, kaikki vaatteet oli poikien 116-122cm sekä vielä isompia 146-152cm, todella hyvin teki kauppansa, yhden muovipussillisen kannoin UFF:lle. Tienasin 759eueroa, eli aika hyvin mun mielesäni.
Joten kyllä ne isommatkin vaatteet tekevät kirppiksellä kauppansa.

No pesunukka on sellainen miltä yksinkertaisesti on lähes mahdoton välttyä. Joissain harvoissa vaatteissa sellaista ei tule, mutta useimpiin tulee vaikka kuinka pesisi nurinpäin käännettynä. Tietysti ellei vaatetta käytä ei se myöskään nukkaannu, mutta harva kai ostaa vaatetta kaapinkoristeeksi.

Pojat alkavat tuossa 104 kokoisina jo kuluttaa arkivaatetta niin paljon ettei niistä paljoa jää seuraavalle. Ne yleensä menevätkin sen verran pitemmän aikaa päälle että ehtivät kulua eri tavalla kuin jotkut 80 senttiset.

Siis vähäinen nukka ei haittaa, tarkoitin sellasia kauttaaltaan nukan peitossa olevia.

Paksumpia paitoja löytyy satunnaisesti, samoin farkkutakkia ja fleecetakkia pojalle. En yhtään ihmettele, että housuja ei käytettynä löydy - meidän poika ainakin saa niin pikaseen polvet puhki housuista :D

Yhteistyössä