Loukkasinko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Markus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Markus

Vieras
Hei kaikki Ellit!

Mieläni on askarruttanut eräs asia.

Olen aloittanut uudessa työpaikassa reilu kuukausi sitten.
Meillä oli firman bileet, joissa naispuolinen esimieheni, minua n.15 vuotta vanhempi, pyysi jatkoille kotiinsa kahdestaan.

Mä kieltäydyin kohteliaasti.
Nyt olen huomannut esimies naiseni käytöksessä outoa välttelyä mua kohtaan.
Hän ei edes katso mua enää silmiin tervehdittäessä.

Aikaisemmin hän joka päivä kävi työpöytäni ääressä katsomassa miten uusi työ on lähtenyt käyntiin.
Nyt on reilu viikko mennyt, ettei hän ole edes vilkaissut aikaansaannoksiani.
Tämä häiritsee työntekoa ja sopeutumista uuteen työyhteisöön.

Miten menettelisitte?
Pitäisikö minun ottaa asia puheeksi tämän naisen kanssa ja pahoitella tilannetta? Kertoa, että en halua rikkoa omaa suhdettani syrjähypyillä.

Vai antaisitteko asian olla ja unohtua.

Tällä esimiehelläni on kovasti valtaa minua kohtaan. Lähes yksin hänen päätettävissä on mm. koeajan jälkeinen työsuhteeni.

Ota puheeksi selvinpäin päivänvalossa. Kannattaa varmaan kehua häntä houkuttelevaksi, koska olletikin hän piti sinua houkuttelevana jatkoille pyytäessään. Selität vaan tilanteen, ettet mitenkään pysty hänen kansaan intiimiin kanssakäyntiin, koska sinulla on jo parisuhde. Muussa tapauksessa olisit pitänyt kutsua imartelevana. Pidät hänestä silti kovasti ja toivot, ettei tämä haittaa yhteistä työntekoa.

Häntä voi nolottaa, että tuli torjutuksi. Ehkä ei edes tiedä parisuhteestasi. Anna pakit tyylikkäästi ja toista kunnioittaen.

Yhteistyössä