loukkasin ystävääni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt itseensä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt itseensä

Vieras
*huokaus*
ystäväni halusi kuulla suoraan rehellisen mielipiteeni yhdestä hänen jutustaan. no minä vastasin, ehkä hieman liiankin rehellisesti ja hän loukkaantui tosi pahasti. olisin voinu ehkä ilmasta vähän kauniimmin asian tai vaikka hieman valehdellakkin ja nyt mulla on todella paha mieli. ystäväni kun on mulle kaikki kaikessa.
olen ehkä myös hieman loukkaantunut itsekkin koska hän loukkaantui.
anteeksi pyyntö ei taida auttaa koska se mitä sanoin jää kalvamaan hänen mieleensä. jos yritän sanoa että en minä sitä niin tarkoittanut niin eihän hän usko koska sillonhan puhuttiin rehellisenä. ääh, auttakaa. mulla on muutenkin hirveän kova stressi töitten takia ollu jo päällä monta viikkoa, nyt sitten saan näköjään suututettua viimeisetkin tärkeät asiat.

no, kun ei tiedä millaisesta asiasta on kyse niin... Mutta mitä jos koittaisit ottaa asian uudelleen puheeksi ja perustella oman näkökantasi mahdollisimman hyvin? vai onko sille perusteluja?

ei tohon oikein pysty sillain sanomaan mitään kun ei tiedä millaisesta asiasta on kyse,mutta kyllä se anteeksi pyyntö on aina paikallaan jos tuntuu siltä että olet sanonut rumasti ja toinen ottanut nokkiinsa.
Onneks hyvin monet ystävät leppyvät nopeasti :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no, kun ei tiedä millaisesta asiasta on kyse niin... Mutta mitä jos koittaisit ottaa asian uudelleen puheeksi ja perustella oman näkökantasi mahdollisimman hyvin? vai onko sille perusteluja?

minä yritin perustella kun huomasin että hän loukkaantui mutta ne perustelut ei riittänyt hänelle. loppujen lopuksi mulla ei enää ollut mitään perusteluita siihen koska mikään ei kelvannut. ja se juttu oli siinä kun sanoin että hän pikkuhiljaa rupeaa kuulostamaan lumpulta. ja hänen touhunsa on lumppumaista. okei, ehkä hieman liian suoraan sanottu.

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa... Jospa se sun ystäväsi itsekin tietää et oma käytös on lumppumaista, mutta haluaa valehdella itselleen. Sitten kun sinä uskalsit sanoa rehellisen mielipiteesi, hän ottaa siitä nokkiinsa vaikka sisimmässään tietää totuuden itsekin.

Mikä ystävä sellainen olisi, jos aina mielipiteitään joutuisi kaunistelemaan? Ihan hyvä, jos sanoit suoraan mitä ajattelet. Ystäväsi parasta varmasti itse ajattelit. Koita selittää se hänelle...

Sen ois tosiaan voinut sanoa nätimmin. Vaikka niin, että sinusta tuntuu, ettei hän arvosta itseään riittävästi.

Juttele hänen kanssaan ja pyydä anteeksi sanavalintaasi, koska sanomalla lumpuksi pointtisi ei tod. mene perille. =)

niinkin se voi olla. mutta minä olen erittäin loukkaantunut ja pettynyt nyt itselleni. minä todellakin sanoin mitä ajattelin enkä ajatellut mitä sanoin. anteeksi pyysin mutta sekään ei auttanut, ei tietenkään. olihan tuo aika pahasti sanottu.nyt jos tämä jää kalvamaan meidän mahtavia välejä niin minä petyn kyllä itseeni niin pahasti että..ääääh!

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa... Jospa se sun ystäväsi itsekin tietää et oma käytös on lumppumaista, mutta haluaa valehdella itselleen. Sitten kun sinä uskalsit sanoa rehellisen mielipiteesi, hän ottaa siitä nokkiinsa vaikka sisimmässään tietää totuuden itsekin.

ja tällaisessa tapauksessa yleensä menee hetki niin ystävä tietää itsekkin että puhuit totta ja hyvää tarkoitit vaikka siltä ei kuulostanutkaan...

T: tiedän...

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt itseensä:
niinkin se voi olla. mutta minä olen erittäin loukkaantunut ja pettynyt nyt itselleni. minä todellakin sanoin mitä ajattelin enkä ajatellut mitä sanoin. anteeksi pyysin mutta sekään ei auttanut, ei tietenkään. olihan tuo aika pahasti sanottu.nyt jos tämä jää kalvamaan meidän mahtavia välejä niin minä petyn kyllä itseeni niin pahasti että..ääääh!

No esitävielä anteeksipyyntö ja kerro, että olet hänestä huolissaan. :hug: kyllä se siitä ajalla varmaan menee.