loukkaantuisitko?

Ehkä näissä ristiäistavoissa on alueellisia eroja, meillä päin (P-Satakunta) kutsutaan suku ja ystävät ristiäisiin. Ihmetystä aiheuttaisia, jos ei kutsuttaisi.

Minä haluaisin lapseni ristiäisiin ehdottomasti ensisijaisesti ystäväni ja sitten vasta suvun. Sukua ei voi valita, mutta ystävät ovat valittu rakkaudella :) Olisin myös hyvin pettynyt, jos ei minua kutsuttaisi hyvien ystävien lapsien ristiäisiin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pyydä muut "rääppiäisiin" seuraavana päivänä?

Meillä on tänä iltana rippijuhlien rääppiäiset. Rippijuhliin tuli pojan vieraslistan väki, tänä iltana tule rääppimään minun pari ystävää, joilta ei odoteta lahjaa, vain sirä, että he hieman kehuvat salaatteja ja kakkuja ja istuvat illan mahdollisesti lapsiensa kanssa meidän kanssamme.

Tosin perheen nuoriso on karannut tai karkaa illan lähetessä omille teilleen, iltatähteä lukuunottamatta...

Mä petyin pahasti kun en päässyt hyvän ystäväni lapsen ristiäisiin ja varsinkin kun liki ainoana tiesin että he pitävät myös yllätyshäät samalla :(
Tulkitsin sen pelkäksi selittelyksi kun sanoi tilasta olevan puute (juhlat pidettiin kuitenkin vuokratussa paikassa, jos juhlat olisi pidetty kotona olisin ymmärtänyt et ei ne huoneiston seinät veny ;) ) Olisin luultavasti ollut suht. tyytyväinen jos olisi kutsuttu varsinaisen toimituksen jälkeen, mutta olis se ehkä jääny vähän kaihertaan et eikö muka sitä tilaa sit saman tien olis ollu sen tilaisuuden aikanakin.

Laskin vieraat. Jos kaikki tulisivat meille samaan aikaan, ja olettaen että kaikki pääsisivät paikalle tulisi vieraita meille yhteensä 36 ja yhteensä meitä olisi 43 jos meidätkin laskee mukaan.
Aikuisia olis 25 ja lapsia 18. ikähaarukka 15 v-1kk.
Jos pyytäisin tuttuja myöhemmin kahville, niin lukemat olis aikuisia 18 ja lapsia 15. eli nuppiluku vähenee kymmenellä.

Todella luulen ettei meillä ole nyt muuta mahdollisuutta kuin kutsua osa myöhemmin kahville. Ja sitä paitsi, osa täällä mainitsi että eikö se kaste ole se itse tapahtuma? Entäs sitten ne jotka eivät kuulu kirkkoon vaan kutsuvat porukan pelkästään kahville? nimiäiskahville? :whistle:

Yhteistyössä