Loukkaantuisitko sinä/ onko vara loukkaantua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana kirjoittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kkk";23206172]Niin ja ne lahjat on elinehto? Miehille ei, naisille maailman tärkein juttu, lahja on saatava vaikka siihen ei olis edes varaa...[/QUOTE]

äääääääÄ!!!!!!!

justhan ap sano et he olivat SOPINEET että MOLEMMAT OSTAA. Hän osti MIES EI. Rahastahan just ap sano ettei se ollut kiinni. Mies tais käyttää sitä tekosyynä.

lahjat ei ole elinehto mutta jos niin sovitaan niin kyllä mä odotan et molemmat silloin pitää siitä kiinni tai sit sanoo et hei mulla ei ookkaa rahaa etten pysty tai en kerkee tai jotain.. EI sitä jätetä siihen vaiheeseen enää kun se lahja pitäs olla jo.

Eikä se lahjan antaminen ole juuri koskaan mistään rahasta kiinni. Jos ei ole varaa ostaa sitä, mitä tietää toisen haluavan/on pyytänyt, niin ostaa jonkun halvemman, vaikka jonkun ihan pikkujutun, joka ei maksa kuin pari euroa ja selittää että kalliimpaan ei juuri nyt ole varaa.

Tärkeintä noissa oikeasti on se ajatus, ei itse lahja.

[QUOTE="lilliputti";23206206]Mutta jos sitä hiivatin rahaa ei ole? Mitä ihmeen järkee aikuisten, saman talouden jakavien, on ostella toisilleen lahjoja jos ruokarahastakin tiukkaa tekee? Ällin käyttö on sallittua - jopa niinkin "tunteellisen" lahjan kuin häälahjan kohdalla. Olis hauska tietää ehdottiko ap itse tätä lahjain vaihoa ja mies vaan myönteli...vai tuliko ajatus mieheltä?[/QUOTE]

Jos sitä rahaa ei ole, niin sitten todetaan yhdessä että koska sitä ei ole niin lahjoja ei osteta. Ei niin, että sovitaan ostettavan ja toinen ostaa ja toinen jättää ostamatta. Ja ap:hän jo aloituksessa kumosi tämän rahattomuuden ja kertoi sen olevan tekosyy.

[QUOTE="joo";23206227]Aloittaja myös kertoi, että ei ole rahasta kiinni tämä kysymys, silti moni idiootti vänkää, että jos ei ole rahaa niin ei voi ostaa. Oikeasti, onko tämä palsta täynnä jotain lukutaidottomia idiootteja?!?[/QUOTE]

On :D

Siis mitä sä toivoit, entä miehesi? Ymmärrän tuon rahajutun, jos miehen toiveena oli vaikka rannekello ja sulla uusi auto. Toisaalta fiksu mies ois siinä kohtaa jo sanonut, että keksi jotain edullisempaa kun rahavarat ei anna myöten tuommoisen toiveen toteuttamista.

Miehesi kyllä kuulostaa melkoiselta moukalta.

Mies toivoi käytötavaraa, hinta sillä pyörii n. 100€ tienoilla. Itse toivoin kultaista sormusta vasempaan pikkurilliin.

Tai sitten lahjaa haluavakin voi sanoa ihan suoraan että mitä haluaa. :) Joillain naisilla on sellainen erikoinen tapa, että ne tyyliin telkkaria katsellessaan toteaa, että "ah, toi olis ihana!". No, nainenhan tajuaa että se tarkoittaa: "kulta, mun mielestä toi on ihana, haluan että ostat sen mulle." Mies ymmärtää sen tarkoittavan että: "Ah, toi on ihana". Ei kaikki miehet ymmärrä tuollaisia vihjeitä. :) Pitää sanoa suoraan jos jotain haluaa. Tämä ei tietenkään aloittajan tapauksessa päde, mutta tolleen yleishuomautuksena vaan.

Kerroin toiveeni suoraan, ja ilmoitin myös, että voisin haluta olla valitsemaasa sitä, mutta mies sit loppujen lopuksi sais päättää, et mikä sormus ostetaan. Että tiedossa asia kyllä on. Tai oli.

Miehesi on kyllä todella moukka. Ei vaikuta siltä, että oisit sille tärkeä tai rakas, kun voi noin törkeästi sinua kohtaan käyttäytyä. Eikä kyse ole lahjasta, vaan lupausten pitämisestä. Ilmeisesti raha on ainoa, mikä pitää teidät yhdessä..

[QUOTE="alkup.";23206870]Kerroin toiveeni suoraan, ja ilmoitin myös, että voisin haluta olla valitsemaasa sitä, mutta mies sit loppujen lopuksi sais päättää, et mikä sormus ostetaan. Että tiedossa asia kyllä on. Tai oli.[/QUOTE]

Siksi sanoinkin, että tämä ei päde aloittajan tapauksessa. :D

[QUOTE="alkup.";23206870]Kerroin toiveeni suoraan, ja ilmoitin myös, että voisin haluta olla valitsemaasa sitä, mutta mies sit loppujen lopuksi sais päättää, et mikä sormus ostetaan. Että tiedossa asia kyllä on. Tai oli.[/QUOTE]

No miksi et sä kysynyt, että miten niin ei ole varaa ostaa lahjaa?

Mua kiinnostaisi kyllä tietää, että mitä ap tarkoitti sanoessaan näin. Siis jos hän tietää, että on ollut tarpeeksi rahaa ostaa ko. lahja, niin miksei hän heti siinä tilanteessa kysynyt, että miten niin ei oo varaa. Niin minä olisin tehnyt. Ja miksi yleensä pitää jäädä yksikseen tällaisia asioita miettimään, mä olisin ihan samantien paukauttanut, että mitäs hittoa sä nyt tarkoitat jättämällä lahjan ostamatta kun kerran näin on sovittu. En jäisi kuukaudeksi miettimään, että sanoisko tästä nyt miehelle vai ei.

Mä ajattelin antaa asian olla. josko vaikka saisin synttärilahjaksi (keväällä ) sen, tai äitienpäivälahjaksi? Sormus ei ole elinehto.
Mies on pihi luonteeltaan, siksi se sano, ettei ole varaa, vaikka tilillä lepää ihan kivasti rahanpaskaa.

Miehesi on kyllä todella moukka. Ei vaikuta siltä, että oisit sille tärkeä tai rakas, kun voi noin törkeästi sinua kohtaan käyttäytyä. Eikä kyse ole lahjasta, vaan lupausten pitämisestä. Ilmeisesti raha on ainoa, mikä pitää teidät yhdessä..

Voi halooooo, edes ap ei tiedä, jos miehellään onkin jokin yllätys tiedossa.

Älkää naiset olko aina niin negatiivisia! Ei voi tietää vielä lopputulosta. Minä ainakin otan positiivisesti, ja uskon että ap:n miehellä on joku ässä hihassaan.

[QUOTE="alkup.";23206930]Jos se on tehny jotain tuon tyylistä, niin minä syön hatullisen paskaa!!! Ei tosiaan ole sen tapaista! Enkä usko nytkään ylittäneen itseään.[/QUOTE]

Voi hö :( No paistaahan se aurinko joskus risukasaankin. Ja kerta se on ensimmäinenkin. Pidän peukkuja silti :)

[QUOTE="alkup.";23206909]Mä ajattelin antaa asian olla. josko vaikka saisin synttärilahjaksi (keväällä ) sen, tai äitienpäivälahjaksi? Sormus ei ole elinehto.
Mies on pihi luonteeltaan, siksi se sano, ettei ole varaa, vaikka tilillä lepää ihan kivasti rahanpaskaa.[/QUOTE]

Ok. No, jos olet päättänyt antaa asian olla, niin sitten ei mielestäni ole enää jälkikäteen varaa loukkaantua. Itse olisin ihan samantien sanonut, että mikäs juttu tässä nyt on kun sovittiin että ostetaan lahjat ja nyt väität ettei ole varaa vaikka sulla onkin rahaa. Ja loukkaantunut samantien. Jos on ensin esittänyt, että asia on ihan OK niin musta on väärin jälkikäteen alkaa mököttämään ja/tai vanhoja kaivelemaan.

Ok. No, jos olet päättänyt antaa asian olla, niin sitten ei mielestäni ole enää jälkikäteen varaa loukkaantua. Itse olisin ihan samantien sanonut, että mikäs juttu tässä nyt on kun sovittiin että ostetaan lahjat ja nyt väität ettei ole varaa vaikka sulla onkin rahaa. Ja loukkaantunut samantien. Jos on ensin esittänyt, että asia on ihan OK niin musta on väärin jälkikäteen alkaa mököttämään ja/tai vanhoja kaivelemaan.

Totta kai mä olin heti loukkaantunu! Mä ostin lahjan, mutta en itse saa mitään, vaikka nimenomaan on sovittu. Olin tosi nyreissäni, mut ajattelin odottaa seuraavaa miehen tilipäivää, et josko sitten... Eipä ei. Tilipäiviä on useita menny tässä välissä, joten kai sitä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta ostaa lahjaa. On se vaan uskottava, mut ruinaamaan en alennu. Loukkaantunu kyllä olen.

Kyllähän se ap voi tietää heidän yhteisen rahatilanteen. Minäkin tiedän tasan mihin miehellä on varaa ja mihin ei koska meillä on yhteinen tili jonne rahat menee ja minä hoidan laskujen maksun. Mielestäni ap:llä on oikeus pahoittaa mielensä.

Kyllähän se ap voi tietää heidän yhteisen rahatilanteen. Minäkin tiedän tasan mihin miehellä on varaa ja mihin ei koska meillä on yhteinen tili jonne rahat menee ja minä hoidan laskujen maksun. Mielestäni ap:llä on oikeus pahoittaa mielensä.

Niin, meillä ei ole yhteistä tiliä, mut hoidan raha-asioita molempien tileiltä, ja näin ollen olen perillä miehen tilien saldoista.

Jos haluaisin olla oikein ilkeä miehelle, niin siirtäisin kaikessa hiljaisuudessa omalle tililleni tarvittavan summan, kävisin ostamassa sormuksen kaikessa hiljaisuudessa. Mutta en halua olla ilkeä, ei se itse sormus ole se juttu, vaan se, että mies petti lupauksen, vaikka nimenomaan sovittiin...

Yhteistyössä