Loukkaantuisitko sinä/ onko vara loukkaantua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana kirjoittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana kirjoittaja

Vieras
Meidät vihittiin aikanaan pienin menoin, ei juhlia, ei huomenlahjoja, ei pukua, vain paperi, että ollaan aviopari.
Nyt tuli sitten avioelämää pyöreitä vuosia täyteen, eikä päästy lapsenhoito-ongelman takia juhlimaan kahdestaan, vaikka tarkoitus oli. Sovittiin kuitenkin, ettäö ostettasiin toisillemme nyt ne huomenlahjat, ja kerrottiin toisillemme, mitä kumpikin haluaa. Minä ostin miehelle sen, mitä halusi, annoin hääpäivänä. Mies oli tosi iloinen ja tyytyväinen lahjasta, ja jatkuvasti nyt käyttää sitä.

Itse en saanu mitään! Syynä raha, että ei ole varaa nyt ostaa :0 Eikä siitä oikeasti ole kyse. Loukkaantuisitko, ja onko mulla vara olla loukkaantunu? Mainitsisitko sinä miehelle asiasta?

Loukkaantuisin ja pahasti. Jos on kerran sovittu että molemmat ostaa ja itse on ostanut toiselle sen mitä toinen toivoi.
Ja mies kyllä varmasti kuulisi asiasta.

[QUOTE="eve";23205973]jos te nyt tyyliin viikon sisällä sovitte ostavanne lahjat ni olisin pettynyt kyllä[/QUOTE]

Sanotaanko nyt näin, että olen sitä lahjaa odotellu 1.5kk, enkä ole saanu... Mies kyllä sai omansa hääpäivänä, minä en tähän mennessä mitään.

Siis mitä sä toivoit, entä miehesi? Ymmärrän tuon rahajutun, jos miehen toiveena oli vaikka rannekello ja sulla uusi auto. Toisaalta fiksu mies ois siinä kohtaa jo sanonut, että keksi jotain edullisempaa kun rahavarat ei anna myöten tuommoisen toiveen toteuttamista.

Miehesi kyllä kuulostaa melkoiselta moukalta.

En ole koskaan kuullut että huomenlahjoja ostellaan joskus jälkikäteen :D
Mutta voithan sanoa miehellesi että nyt mennään vaikka tilaamaan sinulle parturi tms jonka haluat huomenlahjaksi jonka mies sitten myös maksaa ;)

[QUOTE="muu";23206058]Miehet ei vaan ole niin lahjojen perään kuin naiset. Ehkä miehesi ei nyt tosiaan edes tajua kuinka tärkeä se lahja sulle on. Kysele perään.[/QUOTE]

Nimenomaan, kun mullekin on tullu aika negatiivista palutetta lahjojen ostamisesta, niin aika varauksella niitä enää ostelen.

Mitä sä pyysit?

Totta munassa olisin loukkaantunut ja aika verisesti. JOs ei tajua sen vertaa et jos ei siihen sit ole varaa niin ottaa jotain muuta tai sit sanoo et hei ei ookkaa varaa siihen mitä halusit, mutta et ei sit hommaa mitää!!!

Nimenomaan, kun mullekin on tullu aika negatiivista palutetta lahjojen ostamisesta, niin aika varauksella niitä enää ostelen.

Niinpä. Vaikka nainen olen niin tosiasia on se että me tupataan kärkkyyn niitä lahjoja milloin milläkin verukeella. No sitten ostetaankin miehelle lahja siinä toivossa että mies ostaisi meille. Mutta mies ei ajattele ihan noin...

Ap kerro suoraan miehellesi että sua harmittaa - ei ne ajatuksia osaa lukea.

no miehillä ei oo sitä ns. kuuntelemisen jaloa taitoa. Esim. mä saatan mainita et ku tarttis sitä ja tarttis tätä ja mä haluisin sen ja voi vitsi se kirja vois olla aika hyvä tai muuta vastaavaa.

Mun miehellä sitä taitoa ei ole ja vaikka mä kuinka mainitsen et juu sitä ja tätä niin mä saan ratakiskolla vääntää edelleen et mitä mä haluisin lahjaksi.

esim. lahjakortti mene koskaan pieleen. Lahjakortti vaatekkauppaan, alusvaatekauppaan, korukauppaan, kirjakauppaan..

[QUOTE="muu";23206135]Ap kerro suoraan miehellesi että sua harmittaa - ei ne ajatuksia osaa lukea.[/QUOTE]

No ihan oikeasti pitää olla todella idiootti, jos ei tajua ilman sanomista että lupauksen pettäminen harmittaa. Kyllä jokainen normaalilla tunneälyllä varustettu ihminen tajuaa, että jos on sovittu että ostetaan toisille lahjat, ja sitten toinen ei ostakaan, niin kyllä helvetissä se sitä toista osapuolta ottaa päähän.

no miehillä ei oo sitä ns. kuuntelemisen jaloa taitoa. Esim. mä saatan mainita et ku tarttis sitä ja tarttis tätä ja mä haluisin sen ja voi vitsi se kirja vois olla aika hyvä tai muuta vastaavaa.

Mun miehellä sitä taitoa ei ole ja vaikka mä kuinka mainitsen et juu sitä ja tätä niin mä saan ratakiskolla vääntää edelleen et mitä mä haluisin lahjaksi.

esim. lahjakortti mene koskaan pieleen. Lahjakortti vaatekkauppaan, alusvaatekauppaan, korukauppaan, kirjakauppaan..

Niin ja ne lahjat on elinehto? Miehille ei, naisille maailman tärkein juttu, lahja on saatava vaikka siihen ei olis edes varaa...

[QUOTE="joo";23206131]Tekosyitä. Jos on epävarma, voi kysyä suoraan, mitä toinen haluaa. Ja sitten ostaa sen, eikä lähteä säveltämään omiaan. Aloittajalle sanoisin, että totta ihmeessä tuollaisesta loukkaantuu.[/QUOTE]

Tai sitten lahjaa haluavakin voi sanoa ihan suoraan että mitä haluaa. :) Joillain naisilla on sellainen erikoinen tapa, että ne tyyliin telkkaria katsellessaan toteaa, että "ah, toi olis ihana!". No, nainenhan tajuaa että se tarkoittaa: "kulta, mun mielestä toi on ihana, haluan että ostat sen mulle." Mies ymmärtää sen tarkoittavan että: "Ah, toi on ihana". Ei kaikki miehet ymmärrä tuollaisia vihjeitä. :) Pitää sanoa suoraan jos jotain haluaa. Tämä ei tietenkään aloittajan tapauksessa päde, mutta tolleen yleishuomautuksena vaan.

No ihan oikeasti pitää olla todella idiootti, jos ei tajua ilman sanomista että lupauksen pettäminen harmittaa. Kyllä jokainen normaalilla tunneälyllä varustettu ihminen tajuaa, että jos on sovittu että ostetaan toisille lahjat, ja sitten toinen ei ostakaan, niin kyllä helvetissä se sitä toista osapuolta ottaa päähän.

Mutta jos sitä hiivatin rahaa ei ole? Mitä ihmeen järkee aikuisten, saman talouden jakavien, on ostella toisilleen lahjoja jos ruokarahastakin tiukkaa tekee? Ällin käyttö on sallittua - jopa niinkin "tunteellisen" lahjan kuin häälahjan kohdalla. Olis hauska tietää ehdottiko ap itse tätä lahjain vaihoa ja mies vaan myönteli...vai tuliko ajatus mieheltä?

[QUOTE="joo";23206131]Tekosyitä. Jos on epävarma, voi kysyä suoraan, mitä toinen haluaa. Ja sitten ostaa sen, eikä lähteä säveltämään omiaan. Aloittajalle sanoisin, että totta ihmeessä tuollaisesta loukkaantuu.[/QUOTE]

Ap:han kertoi ensimmäisestä viestissä että molemmat kertoivat mitä haluavat lahjaksi. Ap osti, mies ei.

[QUOTE="vieras";23206208]Ap:han kertoi ensimmäisestä viestissä että molemmat kertoivat mitä haluavat lahjaksi. Ap osti, mies ei.[/QUOTE]

Aloittaja myös kertoi, että ei ole rahasta kiinni tämä kysymys, silti moni idiootti vänkää, että jos ei ole rahaa niin ei voi ostaa. Oikeasti, onko tämä palsta täynnä jotain lukutaidottomia idiootteja?!?

[QUOTE="lilliputti";23206206]Mutta jos sitä hiivatin rahaa ei ole? Mitä ihmeen järkee aikuisten, saman talouden jakavien, on ostella toisilleen lahjoja jos ruokarahastakin tiukkaa tekee? Ällin käyttö on sallittua - jopa niinkin "tunteellisen" lahjan kuin häälahjan kohdalla. Olis hauska tietää ehdottiko ap itse tätä lahjain vaihoa ja mies vaan myönteli...vai tuliko ajatus mieheltä?[/QUOTE]

No siinä kohtaa normaali-ihmisen älyllä varustettu sanoo, että keksisitkö kulta jotain, johon meillä on varaa, eikä vaan nyökyttele päätänsä tyhjä ilme silmissään. Tai jos rahaa ei kerta kaikkiaan ole, niin sitten ois pitänyt sen ukon tajuta sanoa, että nyt ei ole varaa, joten en minäkään halua mitään.

On se nyt sikamaista ottaa vastaan lahja jota on toivonut, jollei vastavuoroisesti pidä omaa osuuttaan jutusta.

Jos te olitte sopineet asiasta ja kumpikin kertoneet mitä haluatte, niin tekihän miehesi väärin. Mikäli hän halusi perua lahjojen oston rahapulan takia, niin siitä olisi sitten pitänyt jutella sinulle hyvissä ajoin ennen tota päivää, eikä jättää vaan sun lahjaasi ostamatta. Tosi mäntisti tehty.

mikä se tommoinen lahja on mitä ite "tilaa"? :O
sittenhän voisi ihan hyvin mennä ostaa ite jos kerran tietää jo mitä haluaa. ei mitään ylläriä tai muutenkaan järkeä. laitoitko sen lahjan pakettiinkin?

ja siihen kysymykseen: kyllä! ellei ole sitten oikeesti pulaa rahasta ja lahja tosi kallis.

[QUOTE="kkk";23206172]Niin ja ne lahjat on elinehto? Miehille ei, naisille maailman tärkein juttu, lahja on saatava vaikka siihen ei olis edes varaa...[/QUOTE]

Ei varmasti ole ap:lle elinehto. Jos luet ap:n aloituksen ajatuksella, niin tajuat että ap on pahoittanut mielensä, koska mies petti lupauksensa. Ei sen vuoksi, että lahjan saaminen olisi ollut elinehto. He olivat sopineet yhdessä, että ostetaan toisille lahjat 10v? hääpäivän kunniaksi (koska silloin kun menivät naimisiin niin häitä ei mitenkään juhlittu). Olivat kertoneet toisilleen mitä haluavat. Nainen oli toteuttanut miehensä toiveen niin kuin oli sovittu, mutta mies ei. Miehen lahjaan on siis ollut rahaa (tai ennemminkin kiinnostusta), mutta naisen ei. Jos miehellä ei olisi rahaa, niin miksei hän sanonut sitä jo lahjoista sovittaessa?

Ja ap:lle: kyllä minusta sinulla on täysi oikeus pahoittaa mielesi. Miehesi on toiminut todella moukkamaisesti.

[QUOTE="joo";23206227]Aloittaja myös kertoi, että ei ole rahasta kiinni tämä kysymys, silti moni idiootti vänkää, että jos ei ole rahaa niin ei voi ostaa. Oikeasti, onko tämä palsta täynnä jotain lukutaidottomia idiootteja?!?[/QUOTE]

Mua kiinnostaisi kyllä tietää, että mitä ap tarkoitti sanoessaan näin. Siis jos hän tietää, että on ollut tarpeeksi rahaa ostaa ko. lahja, niin miksei hän heti siinä tilanteessa kysynyt, että miten niin ei oo varaa. Niin minä olisin tehnyt. Ja miksi yleensä pitää jäädä yksikseen tällaisia asioita miettimään, mä olisin ihan samantien paukauttanut, että mitäs hittoa sä nyt tarkoitat jättämällä lahjan ostamatta kun kerran näin on sovittu. En jäisi kuukaudeksi miettimään, että sanoisko tästä nyt miehelle vai ei.

Yhteistyössä