Loukkaantuisitko, jos ystäväsi ei tulisi häihisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mun ystävä menee huomenna naimisiin ja lupauduimme miehen kanssa jo maaliskuussa mennä häihin. Meidän vauvan piti syntyä viikkoa ennen la:aa pelkosektiolla, mutta pelkopolikäyntien takia päädyinkin normaaliin synnytykseen, vauva syntyi siis maanantaina (rv42+4).
No soitin ystävälleni, et jätämme häät väliin, koska en alle viikon ikäisen kanssa lähde megahäihin enkä vauvaa tietenkään hoitoon vie. Hän suuttui :/ Tokaisi et katsotaan pääsekö hän ristiäisiin sit :o

En nyt tiedä mistä kiikastaa, onko stressiä vai suuttuiko ihan oikeasti. Ystäväni on kuitenkin 38v et mistään lapsellisuutta ei pitäs olla, lisäksi hällä on hyvin laaja ystäväpiiri.
Toki oltas sitten menty, jos vauva oliskin syntynyt sektiolla, olisihan hän nyt jo melkein kuukauden ikänen.

No en kyllä loukkaantuisi kun syy poisjäämiseen on tuo! Vaikka voihan se harmittaa, jos on kovasti toivonut että tulet häihin, mutta eiköhän se jossain vaiheessa mene ohi.. Jos on tosiaan stressaantunut nyt muuten ja siksi hermostui vähän liikaa?

Siellä on varmaan häästressi niin kova että sillä kiukuttelee. Mutta sinuna menisin kirkossa käymään katsomassa vihkimisen, sen ajan vauva pärjää isänsä kanssa! Ja pidä huoli että morsian näkee :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun ystävä menee huomenna naimisiin ja lupauduimme miehen kanssa jo maaliskuussa mennä häihin. Meidän vauvan piti syntyä viikkoa ennen la:aa pelkosektiolla, mutta pelkopolikäyntien takia päädyinkin normaaliin synnytykseen, vauva syntyi siis maanantaina (rv42+4).
No soitin ystävälleni, et jätämme häät väliin, koska en alle viikon ikäisen kanssa lähde megahäihin enkä vauvaa tietenkään hoitoon vie. Hän suuttui :/ Tokaisi et katsotaan pääsekö hän ristiäisiin sit :o

En nyt tiedä mistä kiikastaa, onko stressiä vai suuttuiko ihan oikeasti. Ystäväni on kuitenkin 38v et mistään lapsellisuutta ei pitäs olla, lisäksi hällä on hyvin laaja ystäväpiiri.
Toki oltas sitten menty, jos vauva oliskin syntynyt sektiolla, olisihan hän nyt jo melkein kuukauden ikänen.

Siellä on varmaan häästressi niin kova että sillä kiukuttelee. Mutta sinuna menisin kirkossa käymään katsomassa vihkimisen, sen ajan vauva pärjää isänsä kanssa! Ja pidä huoli että morsian näkee :)

Mää en menis etes kirkkoon. Vajaan viikon ikäinen vauva ei välttämättä pärjää ilman äitiä esim. tuntia, jos on tissillä. Itse en ehdointahdoin riskeerais imetyksen onnisutumistakaan tuon ikäisen kanssa - saati laskis sen varaan että suostuu pullosta sitten syömään. Muuten kyllä pärjäis isin kanssa, ei ole siitä kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja No:

Mää en menis etes kirkkoon. Vajaan viikon ikäinen vauva ei välttämättä pärjää ilman äitiä esim. tuntia, jos on tissillä. Itse en ehdointahdoin riskeerais imetyksen onnisutumistakaan tuon ikäisen kanssa - saati laskis sen varaan että suostuu pullosta sitten syömään. Muuten kyllä pärjäis isin kanssa, ei ole siitä kiinni.

Ei se vauva tunnissa kuole :)

No mä aattelinkin et jos kuitenkin kirkossa pyörähtäisin, mut enpä sielläkään pääse sit kunnolla silleen onnittelee jne. Et saa nähdä menenkö.

Ajattelin et onko töykeetä, jos menisin kampaamoon missä hälle tehdään meikki ja kampaus. Kun tiedän et kaaso ei sinne pääse tulemaan..

en suuttuisi moisesta, mut siitä suuttuisin kun pelkän "taitaa flunssa olla tulossa" periaatteella perutaan, näin kävi meijän häissä. yksi tekosyy oli just tuo ja myöhemmin selvisi ettei miesystävänsä päästänyt tulemaan, koska oli niin mustasukkainen :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No mä aattelinkin et jos kuitenkin kirkossa pyörähtäisin, mut enpä sielläkään pääse sit kunnolla silleen onnittelee jne. Et saa nähdä menenkö.

Ajattelin et onko töykeetä, jos menisin kampaamoon missä hälle tehdään meikki ja kampaus. Kun tiedän et kaaso ei sinne pääse tulemaan..

Hyvä ajatus tuokin :)

No mä aattelin siis niin et jos meen sinne kirkkoon, et mies oottaa vauvan kanssa autossa sen aikaa. Ja soittaa sit jos vauvalle tulee kauhee nälkä. Mut taas toisaalta se olis kauheen noloo lähtee sieltä kirkosta kesken kaiken..

Mä en varmaan sinuna enää edes haluaisi mennä sinne häihin tai kampaajalle, jos kaveri ois tolleen sanonut. Aika kohtuutonta suuttua siitä, että et pääse.

Olis munkii mielestä tosi kiva jos pystyisit käydä kirkossa ja sitte vaikka koko perheen voimin pyörähtämässä itse juhlassa. Ainakin olisit tehny parhaasi sen suhteen. Tietenkin ymmärrän jos pikkuinen ei pärjää ilman tissiä kirkon ajan, mutta jos se olisi mahdollista mennä niin varmaan kaverisikin arvostaisi. (:

Mulla ollut vähän samanmoinen tilanne.. Tosin vauva oli "jo" 4 viikkoa häiden aikaan. Kaverille sanoin ennen kuin lapsi syntyi, että saa nähdä pääsenkö häihin, jos synnytys on häiden lähellä.. Kaveri möksähti.. Käytiin sitten häissä hetken aikaa olemassa, kaveri ei tuolla edes puhunut minulle, joten et ole ainut jolla lapsellinen ystävä.. Ja sanonpa, että ei ollut helppoa olla pienen vauvan kanssa juhlissa, joissa oli hirvittävän kuuma ja pieni ja tunkkainen sisätila..

Mä kannatan, että soitat kyseiselle ystävällesi tänään ja juttelet asiasta. Kerrot että tahtoisit tulla sinne kampaajalle, vauva voisi sen aikaa olla isän kanssa. Ja yrität saada hänet ymmärtämään, miksi et mene häihin. Ja voisithan toki mennä kirkkoon, ni olisit kuitenkin paikalla vihkimisessä :) Luulen, että kunnon juttelulla ystäväsi ymmärtää kyllä pointin. Aikuinen kun on ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mä en varmaan sinuna enää edes haluaisi mennä sinne häihin tai kampaajalle, jos kaveri ois tolleen sanonut. Aika kohtuutonta suuttua siitä, että et pääse.

No mut jos aattelee et sanoi siksi niin et on kovin paineiden alla häiden aattona.. Mut taas toisaalta miksi siihen sotkee meidän ristiäisiä..

No aattelin et soitan kohta uudestaan tai sit soitan hänen miehelle et onks sillä pinna sit niin tiukalla et suuttuko oikeesti..

Jos mun todella hyvä ystäväni menisi naimisiin, niin harkitsisin kyllä pienen vauvan kanssa juhliin menoa. Jos ei halua vauvaa kirkkoon sisään viedä, niin sitten vaikka vauva vaunuihin ja olisi isän kanssa kirkon pihassa sen aikaa. Syötät vauvan ennen, kun menet itse kirkkoon sisään. Tietenkin ilman pitäisi olla suht lämmin.
Juhlapaikalla sitten vaikka olisi hetken.

TIETENKIN KAIKKI SINUN JA VAUVAN VOINNIN MUKAAN. TEET NIIN KUIN SINUSTA PARHAALTA TUNTUU. Kyllä ystävä ymmärtää viimeistää siinä kohtaa, kun on itse synnyttänyt.

höpöhöpö. keskity perheenne uuteen tulokkaaseen.

ps. oma mielipiteeni on, että muutenkin 38v käntty aika vanha morsian. luulisi, etät tuon ikäinen ei enää häistä noin vouhkaisi

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:

ps. oma mielipiteeni on, että muutenkin 38v käntty aika vanha morsian. luulisi, etät tuon ikäinen ei enää häistä noin vouhkaisi

Joillakin on oikeasti läheisiä ystäviä, oli ne känttyjä tai ei :).

mitä ihmettä? viikon ikäinen vauva autossa, jotta joku vihdoin naimisiin pääsevä vanhapiika voi olla onnellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:

Joillakin on oikeasti läheisiä ystäviä, oli ne känttyjä tai ei :).

Ai läheinen ystävä kiukuttelee viikon vanhan vauvan äidille häistään ja vielä nassuttaa ristiäisistä :D

Yhteistyössä