LOUKKAANNUINKO TURHASTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaimoke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaimoke

Vieras
Mies mulle naljailee jatkuvasti, joka päivä, joka asiasta, esimerkkinä ruuanlaitto.

Tein varta vasten hänelle kanakastikkeen valmiiksi, jotta voi ottaa sitä mukaansa töihin eikä tarvitse ostaa valmisruokaa kaupasta, niin johan mies: "Joo pelkkää kastiketta vaan..." (En viitsinyt keittää riisiä tunteja ennen töihin lähtöä, kun vie sen 10 min ne riisit sit keittää.) Tuli tosi paha mieli.

Vähän aikaa sitten tein illalla makaronilaatikkoa, jotta mies saa sitä aamulla mukaansa. Päivällä sit aloin ottaan ruokaa jääkaapista, nii eipä ollu mies huolinu makaronilaatikkoa evääkseen. "Mähän sanoin et käyn ruokalassa!" (Tein juuri siksi ettei tarvitsisi tuhlata yli 10 euroa sinne ruokalaan).

Nyt paistoin lettuja, mies kävi sillä aikaa kaupasta hakemassa kermavaahtoa. Tuli kotiin ja totes: "Ooks ees laittanu näihin lettujen väliin sokeria?" Joo en ollut en, hermostuin täysin ja nakkasin paistolastan miehelle, että paistakoon itse lettunsa ja ripotelkoot sokerit väliin, jospa omatekemä sitten kelpaa eikä tarvis aina mulle naamoa kaikesta!!!

Kuulemma vain vitsillä heitti asian, mä oon niin kyllästyny ja väsyny noihin sen "vitseihin". Aivan sama mitä yrittää, niin aina on joku, mistä pitää sanoa ja loukata :(

onko toi vaan sun miehesi tapa naljailla kaikesta ? siis en tarkoita että sitä tarvis kestää...vähemmästäkin voi pinna palaa jos toinen unohtaa kehujenkin antamisen. Meillä kotona me aikuiset mollataan leikillään toisiamme, mutta myös kehutaankin. Mollaako miehesi muitakin kuin sinua..esim kavereitaan ? Kannattaisi sanoa, että tuollainen naljailu pahoittaa mielesi ja miltä se sinusta muutoinkin tuntuu.
Tsemppiä

Tässä ollut nyt juhannuksesta asti tosi viileät välit. Olen sanonut miehelle mistä kenkä puristaa, miksi on paha olla, mutta EI ymmärrä tai ei tahdo ymmärtää. En kai mä voi yksikseenkään pitää suhdetta koossa.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
onko toi vaan sun miehesi tapa naljailla kaikesta ? siis en tarkoita että sitä tarvis kestää...vähemmästäkin voi pinna palaa jos toinen unohtaa kehujenkin antamisen. Meillä kotona me aikuiset mollataan leikillään toisiamme, mutta myös kehutaankin. Mollaako miehesi muitakin kuin sinua..esim kavereitaan ? Kannattaisi sanoa, että tuollainen naljailu pahoittaa mielesi ja miltä se sinusta muutoinkin tuntuu.
Tsemppiä

Juu eli siis olen kyllä sanonut, että pahoittaa mieleni jne. ja ettei mulla ole hyvä olla. Mistään ei tipu kiitosta, ei kehuja tms., ainakaan ilman että ensin on naljaillut mulle!!

Eikä mies mollaa kavereitaan tms., en tiedä miksi minua jatkuvasti. Toki välillä heitämme huumoria toistemme "heikkouksista", mutta ei todellakaan tällä tavoin.

Höh. Sanoisin vastaavassa tilanteessa, että jätä syömättä. Ja meillä mies todella jäisi ruuatta. Tosin en osaa kuvitella tilannetta, jossa hän käyttäytyisi noin.

Ja jos hän vetoaa toistuvasti vitsikkyyteensä, niin voit yksiselitteisesti kertoa, että huumori, joka pahoittaa toistuvasti sinun mielen on huonoa käytöstä, ja että se on syytä kitkeä kokonaan.

Piika-äiti

joo kuulostaa kyllä ihan mun mieheltä.. toikin et ihan vaan vitsillä heittää. Todella raivostuttava tapa, tiedän. mielestäni on ihan oikeutettua loukkaantua jopa "vitseistä" jos se on tuollaista jatkuvaa naljailua. Ei tunnu kivalta. luultavasti vaan huono tapa oikeasti, eikä tarkoita pahalla kuitenkaan, mutta ainakin minun miehellä tuo huumorintaju riittää juuri tuohon minusta naljailuun, mutta itsensä ottaa hyvinkin vakavasti.

Juu olen kyllä asiasta maininnut, kertonut, huutanut, valittanut, itkenyt jne. Mikään ei ole vaikuttanut, sama jatkuu vaan. Mies saattaa välillä muka katua ja pyytää anteeksi jos en kerta ymmärtänyt hänen huumoriaan (kuka ymmärtäis) ja vannoo et ruuat kelpaa kyllä.

Joo kyllä varmaan kelpaakin, mutta ilman sivuhuomautuksia ja naljailuja kiitos!

tässä tuli vielä mieleen, että mun ex aikoinaan naljaili mun olemattomista ruuanlaittotaidoista ja kaikesta muusta mahdollisesta. Kuinka ollakkaan kun oltiin jo erottu niin rupes tulemaan tunnustuksia ettei ne mun ruuat olleetkaan niin huonoja ja en mä ollutkaan ihan noita jne. Sano miehellesi, että se ei varmaan nyt uskois mut jossain kohden voi tulla sua ikävä kaikkine vikoineen päivineen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vaimoke:
Juu olen kyllä asiasta maininnut, kertonut, huutanut, valittanut, itkenyt jne. Mikään ei ole vaikuttanut, sama jatkuu vaan. Mies saattaa välillä muka katua ja pyytää anteeksi jos en kerta ymmärtänyt hänen huumoriaan (kuka ymmärtäis) ja vannoo et ruuat kelpaa kyllä.

Joo kyllä varmaan kelpaakin, mutta ilman sivuhuomautuksia ja naljailuja kiitos!

Miksi teet hänelle ruokaa, jollei osaa käyttäytyä? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Höh. Sanoisin vastaavassa tilanteessa, että jätä syömättä. Ja meillä mies todella jäisi ruuatta. Tosin en osaa kuvitella tilannetta, jossa hän käyttäytyisi noin.

Ja jos hän vetoaa toistuvasti vitsikkyyteensä, niin voit yksiselitteisesti kertoa, että huumori, joka pahoittaa toistuvasti sinun mielen on huonoa käytöstä, ja että se on syytä kitkeä kokonaan.

Piika-äiti

Tää vaan on tässä ap:n tilanteessa vissiinkin niin että se mies menee ruokalaan syömään joten siinä mielessä ei toimi... tai no siis kotona toimii ehkä..
Mut tosi kurja tilanne.

Mä kans sain kuulla tekeväni ihan vääränlaista ruokaa yhdessä vaiheessa. Ei kelvannut ite tehdyt lasagnet tai muut. Käskin tehdä omat ruoat niin siitä vasta naljailua tulikin. On kyllä ex-mies ollu jo reilu vuoden et enää ei tarvi kuunnella.
:laugh:

Yhteistyössä