Loukkaannuin, anoppi "mollasi" nuoria äitejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Webuss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Webuss

Vieras
Sain kaksoset 24v. Olen hoitanut hommani ihan hyvin, tarjonnut lapsille sitä mitä ne tarvitsee. En ole juossut baarissa tms. mitä usein nuoriin vanhempiin liitetään. Anopille kerroin tyttöjen vauva-aikana väsymyksestä ja sainkin apua silloin tällöin, esim. auttoi kun mies oli työreissussa.

No tuli puhe lasten lukumäärästä ja sanoin et katellaan 5-10v kuluttua. Anoppi alkoi puhua: "siinä iässä ottaa kaiken eri tavalla, on seesteinen ja rento ja näkee hyviäkin asioita siinä arjessa.. Mut eihän sun syyllisyyttä tartte kokea väsymyksestäsi, nuoret perheet tuppaa tarvitsemaan apua nykyisin".

Loukkaannuin, tuli sellainen olo että pitää mua huonona äitinä. AINA olen nähnyt äitiydessä paljon ihanaa, mutta refluksivauvojen kanssa kyllä myös väsytti, enkä sitä salannut. Anoppia en ole väsyttänyt liikaa tai vaatinut häneltä liikoja, ei ole siitäkään kyse. Olen yrittänyt äitinä parhaani ja stressannut kyllä myös mm. kun lapset vaan itki ja syyn löytymiseen menee aikaa.

En tajua mikä tarve sillä oli tuo sanoa?? Miksi pitää mollata vaikka on hoitanut asiansa hyvin vaikka on suht nuori?

Etköhön vaan ymmärtänyt jotakin väärin, kun toinen nimenomaan sanoi, että ei tarvitse potea syyllisyyttä.

Minä ainakin ajattelisin asian niin, että tarkoitti lähinnä sitä, kuinka useimmiten nuorilla on paljon enenmmän kaikenlaista touhua, menoja jne jne, kun taas vähän vanhemmilla on jo meno hieman hidas tempoisempaa.

en mä näe tuossa mitään välttämätöntä loukkaantumisen aihetta. Anoppi totesi, että on nuoria ja vähemmän nuoria vanhempia, ja nuorille ikään kuuluva ehdottomuus tekee vanhemmuuden nykyaikana ehkä vielä raskaammaksi kuin ennen.

Mä näin tuon niin, että siinä saattoi olla pikkuinen piikki, että et osaa ottaa tarpeeksi rennosti. Mutta toisaalta siinä myös todettiin että kuuluu ikään, ja selvästi annettiin ymmärtää että anoppi ei pidä sinua toivottomana tapauksena.

Kaikenlaisia anoppeja nähneenä, pidän tuollaisen lausunnon antajaa aika valioyksilönä.

Niinpä. Koska anoppini tunsin jo ennen lapsen syntymää, en koskaan pyytänyt häneltä mihinkään apua. En kodinhoitoon, en lapsenhoitoon, enkä muuhunkaan. Muuten olisi taas ympäri kyliä juoruttu, että kun me ei mitään osata. ;-)

Kai sitten otin turhasta itseeni?
Niin otit. Anoppi ei missään vaiheessa mollannut sinua, vaan ymmärsi, että sen, että lasten kanssa voi väsyä. Yleensähän sanotaan niinpäin, että nuorena jaksaa ja vanhempana väsyy helpommin. Varmaan anoppisi pelkää, ettet uskalla hankkia lisää lapsia pelätessäsi väsymystä ja siksi hän halusi esittää asiat noin päin.

Yhteistyössä