Loukkaa kun lapsen ulkomuotoa arvostellaan

  • Viestiketjun aloittaja ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eräät ystävämme ovat sanoneet molemmista lapsistamme aina, että heillä on tosi isot jalat ja kädet. Muistavat aina kauhistella tätä. Esikoisemme jalka on samaa kengännroa kuin muidenkin saman ikäisten ystäviensä. Lukuunottamatta heidän lastaan, joka on 15cm lyhyempi lastamme (ovat saman ikäisiä). Esikoisemme kasvaa +1 käyrällä (paino -1), joten ei hän niin kovin pitkä/isokokoinen ole muutenkaan. Välillä tekisi mieli vastata näihin jalan/käden koon kauhisteluihin vähän kipakammin. Mutta en ole koskaan mitään sanonut.
 
Ei kannata panna paljon painoa moisille mielipiteille. Tällä pallolla löytyy niin monenlaista kulkijaa ja pään aukojaa. Kenellä minkäkinlaiset motiivit. Mutta minkäänlaisella älykkyydellä noita lasten ulkonäön arvostelijoita ei ole ainakaan paiskattu, huonompi homma heille :LOL: . Tasan ei käy... ja niin edespäin.
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Loukkaa se.

Täällä taannoin joku valopää muisti mua yv:llä, jossa haukkui poikaani vammaiseksi ja muotopuoleksi, niin ja olikohan vielä ällöttävän rumaksi.

Täytyy sanoa, että ikinä en ole suuttunut ja pahoittanut mieltäni samaan aikaan niin paljon.
ai tuota joka on tuossa kuvassasi??!! Millä perusteella??
 
vain hyvällä
Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
apua, mä aina kehun paksuposkisia lapsia ihaniksi pulleroiksi sun muuta, enkä todellakaan tee sitä arvostellakseni, vaan oikeasti ne on musta ihania läskiposkia...
varmaan mäkin oon sitten loukannut jotain, vaikka oon muuta tarkottanut.
Sitä vaan saa kuulla niin paljon, ettei jaksa enää hymyillä sille samalle asialle. Kyllä mä ymmärrän ettei ne kai sitä ilkeyksiään sano mut ärsyttää ku joka päivä siitä kuuli kaikilta, tuntemattomiltakin. Ja LÄSKIPOSKI on kyl ihan kammottava sana!!
on vai? mun kielenkäyttöni taitaa olla hieman tavanomaista ronskimpaa. onko silti, jos sanon vaikka, että ihana, suloinen, söpöliini pikku läskiposki-tylleröinen? :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
apua, mä aina kehun paksuposkisia lapsia ihaniksi pulleroiksi sun muuta, enkä todellakaan tee sitä arvostellakseni, vaan oikeasti ne on musta ihania läskiposkia...
varmaan mäkin oon sitten loukannut jotain, vaikka oon muuta tarkottanut.
Sitä vaan saa kuulla niin paljon, ettei jaksa enää hymyillä sille samalle asialle. Kyllä mä ymmärrän ettei ne kai sitä ilkeyksiään sano mut ärsyttää ku joka päivä siitä kuuli kaikilta, tuntemattomiltakin. Ja LÄSKIPOSKI on kyl ihan kammottava sana!!
on vai? mun kielenkäyttöni taitaa olla hieman tavanomaista ronskimpaa. onko silti, jos sanon vaikka, että ihana, suloinen, söpöliini pikku läskiposki-tylleröinen? :)



On se kieltämättä aika rumasti ilmaistu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Loukkaa se.

Täällä taannoin joku valopää muisti mua yv:llä, jossa haukkui poikaani vammaiseksi ja muotopuoleksi, niin ja olikohan vielä ällöttävän rumaksi.

Täytyy sanoa, että ikinä en ole suuttunut ja pahoittanut mieltäni samaan aikaan niin paljon.
ai tuota joka on tuossa kuvassasi??!! Millä perusteella??
Juuri sitä. En todellakaan tiedä, millä perusteella. Musta poitsu on tietty maailman suloisin nappisilmä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
apua, mä aina kehun paksuposkisia lapsia ihaniksi pulleroiksi sun muuta, enkä todellakaan tee sitä arvostellakseni, vaan oikeasti ne on musta ihania läskiposkia...
varmaan mäkin oon sitten loukannut jotain, vaikka oon muuta tarkottanut.
Sitä vaan saa kuulla niin paljon, ettei jaksa enää hymyillä sille samalle asialle. Kyllä mä ymmärrän ettei ne kai sitä ilkeyksiään sano mut ärsyttää ku joka päivä siitä kuuli kaikilta, tuntemattomiltakin. Ja LÄSKIPOSKI on kyl ihan kammottava sana!!
on vai? mun kielenkäyttöni taitaa olla hieman tavanomaista ronskimpaa. onko silti, jos sanon vaikka, että ihana, suloinen, söpöliini pikku läskiposki-tylleröinen? :)
No ei ehkä tuo :D Eikä muutenkaan jos sanoo vaan että oletpas ihana pulleaposkinen tms. Mut kun sanoo et ONPA SULLA PAKSUT POSKET ni se kuulostaa jo ärsyttävältä |O

Tämä on tarkkaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Musta kenekään ulkomuotoa ei pidä arvostella, ei lapsen eikä aikuisen. Mutta aikuinen sentään pystyy seulomaan kuulemansa vähän paremmin kuin lapset, joten pahempaa on arvostella lapsia kuin aikuisia. Vaikka eteeni tuotaisiin kuinka "kummallisen" näköinen lapsi tahansa, en koskaan voisi sanoa hänestä mitään negatiivista. Ei tarvita montaa kommenttia, kun lapsen itsetunto on nollassa. Ja vauvojen kohdalla saa olla tosi tarkkana... Jos äiti hormonihuuruissaan saa kuulla, että onpas sulla hassun näköinen lapsi, niin se syöpyy sen äidin muistiin ikuisiksi ajoiksi. Kannattaa hiukan miettiä, mitä suustaan päästää. Jos ei voi sanoa mitään positiivista, olkoon sitten hiljaa.
Mutta onko pulleaposkisuus muka negatiivinen asia? Ja muutenkin musta tuntuu, että ylensä kaikki pitävät vauvoja syötävän suloisina ja sitten halutaan sanoa jotain, mikä siinä vauvassa on "erityistä", eli erityisen hoikka, erityisen pyöreä, erityisen kihara tukka, erityisen vaalea tukka, söpö kaljupää, hassunhauskat hampaat.... Eikä siis tarkoiteta: kamala keskitysleiriläinen, ruma läski, hirveä takkutukka, tyhmä blondi, inhottava hiukseton, ruma irvileuka....

Eli siis uskoisin, että kommentti kuin kommentti on tarkoitettu jonkinlaiseksi ihailuksi, huomioksi juuri sitä vauvaa kohtaan. Toki sitten on niitäkin, jotka piikittelee, mutta varmaan aika vähän.
 
vain hyvällä
Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
apua, mä aina kehun paksuposkisia lapsia ihaniksi pulleroiksi sun muuta, enkä todellakaan tee sitä arvostellakseni, vaan oikeasti ne on musta ihania läskiposkia...
varmaan mäkin oon sitten loukannut jotain, vaikka oon muuta tarkottanut.
Sitä vaan saa kuulla niin paljon, ettei jaksa enää hymyillä sille samalle asialle. Kyllä mä ymmärrän ettei ne kai sitä ilkeyksiään sano mut ärsyttää ku joka päivä siitä kuuli kaikilta, tuntemattomiltakin. Ja LÄSKIPOSKI on kyl ihan kammottava sana!!
on vai? mun kielenkäyttöni taitaa olla hieman tavanomaista ronskimpaa. onko silti, jos sanon vaikka, että ihana, suloinen, söpöliini pikku läskiposki-tylleröinen? :)
No ei ehkä tuo :D Eikä muutenkaan jos sanoo vaan että oletpas ihana pulleaposkinen tms. Mut kun sanoo et ONPA SULLA PAKSUT POSKET ni se kuulostaa jo ärsyttävältä |O

Tämä on tarkkaa :D
en mä uskalla sanoa enää kenenkään lapsesta mitään. jos lapsi katsoo päin, niin katson äkkiä toiseen suuntaan, ettei pääse sammakoita suusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
läskiposkia...
:eek: :eek: :headwall: |O :$
Kyllä läskiposki oli meillä hellittelynimi, kun meidän neiti vauva oli ja sillä todella oli läskit posket.
Mun mielestä se taas ei ole hellittelynimi vaan todella kamalan kuuloinen. Ei vauvoilla mitään läskiä ole, mun likka ainakin oli laiheliini ja posket vain isot.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
apua, mä aina kehun paksuposkisia lapsia ihaniksi pulleroiksi sun muuta, enkä todellakaan tee sitä arvostellakseni, vaan oikeasti ne on musta ihania läskiposkia...
varmaan mäkin oon sitten loukannut jotain, vaikka oon muuta tarkottanut.
Sitä vaan saa kuulla niin paljon, ettei jaksa enää hymyillä sille samalle asialle. Kyllä mä ymmärrän ettei ne kai sitä ilkeyksiään sano mut ärsyttää ku joka päivä siitä kuuli kaikilta, tuntemattomiltakin. Ja LÄSKIPOSKI on kyl ihan kammottava sana!!
on vai? mun kielenkäyttöni taitaa olla hieman tavanomaista ronskimpaa. onko silti, jos sanon vaikka, että ihana, suloinen, söpöliini pikku läskiposki-tylleröinen? :)
Sie oot sellanen ihana kusipää-aikuinen =)
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Musta kenekään ulkomuotoa ei pidä arvostella, ei lapsen eikä aikuisen. Mutta aikuinen sentään pystyy seulomaan kuulemansa vähän paremmin kuin lapset, joten pahempaa on arvostella lapsia kuin aikuisia. Vaikka eteeni tuotaisiin kuinka "kummallisen" näköinen lapsi tahansa, en koskaan voisi sanoa hänestä mitään negatiivista. Ei tarvita montaa kommenttia, kun lapsen itsetunto on nollassa. Ja vauvojen kohdalla saa olla tosi tarkkana... Jos äiti hormonihuuruissaan saa kuulla, että onpas sulla hassun näköinen lapsi, niin se syöpyy sen äidin muistiin ikuisiksi ajoiksi. Kannattaa hiukan miettiä, mitä suustaan päästää. Jos ei voi sanoa mitään positiivista, olkoon sitten hiljaa.
Mutta onko pulleaposkisuus muka negatiivinen asia? Ja muutenkin musta tuntuu, että ylensä kaikki pitävät vauvoja syötävän suloisina ja sitten halutaan sanoa jotain, mikä siinä vauvassa on "erityistä", eli erityisen hoikka, erityisen pyöreä, erityisen kihara tukka, erityisen vaalea tukka, söpö kaljupää, hassunhauskat hampaat.... Eikä siis tarkoiteta: kamala keskitysleiriläinen, ruma läski, hirveä takkutukka, tyhmä blondi, inhottava hiukseton, ruma irvileuka....

Eli siis uskoisin, että kommentti kuin kommentti on tarkoitettu jonkinlaiseksi ihailuksi, huomioksi juuri sitä vauvaa kohtaan. Toki sitten on niitäkin, jotka piikittelee, mutta varmaan aika vähän.
No musta sellaisia turvallisia ilmaisuja on mm. kauniit silmät, tuuhea tukka, kaunis hymy, yleisesti ottaen söpö... Kaikki "pullea" -kommentit herättää närää aikuisissakin, miksei sitten pienten lasten äideissä. Hassunhauskoista hampaista mulle tulee mieleen, että ne legot on siellä yks risti kaks. Voisko mieluummin sanoa vaikka, että "onpas sulla ihanat söpöt pikku hampaat"?
 
miten sen ottaa
tässä kerran näin puoli tuttua lapsineen kaupassa ja niiden neidistä sitten sanoin että onpas "Salli" jo pitkä tyttö. Tää äiti alko sitten kauheena että kaikki kiinnittää siihen huomiota ja jne. Se juttu näytti olevan arka paikka äidille vaikka en todella sitä mitenkään arvosteluksi tarkoittanut. Pitkä kaunis tyttö on ja edellisen kerran olin taapero nähnyt.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
läskiposkia...
:eek: :eek: :headwall: |O :$
Kyllä läskiposki oli meillä hellittelynimi, kun meidän neiti vauva oli ja sillä todella oli läskit posket.
Sanon minäkin meidän tyttöä apinaksi, joka on siis hänelle hellittelynimi, mutten koskaan voisi sanoa kenenkään toisen lasta apinaksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
apua, mä aina kehun paksuposkisia lapsia ihaniksi pulleroiksi sun muuta, enkä todellakaan tee sitä arvostellakseni, vaan oikeasti ne on musta ihania läskiposkia...
varmaan mäkin oon sitten loukannut jotain, vaikka oon muuta tarkottanut.
Sitä vaan saa kuulla niin paljon, ettei jaksa enää hymyillä sille samalle asialle. Kyllä mä ymmärrän ettei ne kai sitä ilkeyksiään sano mut ärsyttää ku joka päivä siitä kuuli kaikilta, tuntemattomiltakin. Ja LÄSKIPOSKI on kyl ihan kammottava sana!!
on vai? mun kielenkäyttöni taitaa olla hieman tavanomaista ronskimpaa. onko silti, jos sanon vaikka, että ihana, suloinen, söpöliini pikku läskiposki-tylleröinen? :)
No ei ehkä tuo :D Eikä muutenkaan jos sanoo vaan että oletpas ihana pulleaposkinen tms. Mut kun sanoo et ONPA SULLA PAKSUT POSKET ni se kuulostaa jo ärsyttävältä |O

Tämä on tarkkaa :D
en mä uskalla sanoa enää kenenkään lapsesta mitään. jos lapsi katsoo päin, niin katson äkkiä toiseen suuntaan, ettei pääse sammakoita suusta.
Sano vain. En minä pahastu siitä jos joku sanoo sievästi, mut jos pitää ihmetellä ja ihmetellä niin se ei ole enää kivaa. Koska mun mielestäni ei ollut mitään outoa niissä pulleissa poskissa ja mä en halua että lapsi itse kuulee ku ihmiset ihmettelee. Se taas ei haittaa yhtään jos ihastellaan punaisia hiuksia. Sitä ei kukaan tee sillä sävyllä että "apua onpas sulla punaiset hiukset, miten VOI olla tuollaiset".
 
tankinäiti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
läskiposkia...
:eek: :eek: :headwall: |O :$
Kyllä läskiposki oli meillä hellittelynimi, kun meidän neiti vauva oli ja sillä todella oli läskit posket.
Vanhemmathan saavatkin hellitellä lapsiaan millä nimillä tahansa. Oma poikamme oli melkoinen pullero pienenä ja kutsuimmekin häntä tankiksi. Olin kerran sairaalassa poikamme 4kk kanssa ja kutsuin häntä hoitajan kuullen tankiksi. Hetken kuluttua hoitaja tuli toisen hoitajan kanssa luoksemme ja kutsui poikaamme myöskin tankiksi! Kieltämättä se kuulosti toisen suusta aika hassulta=) En todellakaan asiasta mitenkään loukkaantunut, se vain kuulosti niin hassulta.
Mutta jos emme olisi itse häntä siten kutsuneet ja joku muu olis yhtäkkiä sanonut vauvaamme tankiksi, olisin varmasti loukkaantunut kovasti! Vanhemmilla on siis oikeutensa päättää/keksiä hellittelynimiä=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Alkuperäinen kirjoittaja vain hyvällä:
apua, mä aina kehun paksuposkisia lapsia ihaniksi pulleroiksi sun muuta, enkä todellakaan tee sitä arvostellakseni, vaan oikeasti ne on musta ihania läskiposkia...
varmaan mäkin oon sitten loukannut jotain, vaikka oon muuta tarkottanut.
Sitä vaan saa kuulla niin paljon, ettei jaksa enää hymyillä sille samalle asialle. Kyllä mä ymmärrän ettei ne kai sitä ilkeyksiään sano mut ärsyttää ku joka päivä siitä kuuli kaikilta, tuntemattomiltakin. Ja LÄSKIPOSKI on kyl ihan kammottava sana!!
on vai? mun kielenkäyttöni taitaa olla hieman tavanomaista ronskimpaa. onko silti, jos sanon vaikka, että ihana, suloinen, söpöliini pikku läskiposki-tylleröinen? :)
Sie oot sellanen ihana kusipää-aikuinen =)
:LOL: Repesin :ashamed: :whistle:
 
Kahden pulloposken äiti
Ei ihan totta kaikki sanominen oo pahan suopaa! Minkälaisen mallin te annatte lapsille, jos kaikista sanomisista vedätte herneen nenuun..? Ja mun mielestä muuten paksut posket vauvalla on ihanat!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kahden pulloposken äiti:
Ei ihan totta kaikki sanominen oo pahan suopaa! Minkälaisen mallin te annatte lapsille, jos kaikista sanomisista vedätte herneen nenuun..? Ja mun mielestä muuten paksut posket vauvalla on ihanat!
Entäs ku ihastellaan eka posket, sit reisien makkarat, sit kyynärpään kuopat, sitten läimitään mahaa. En minäkään kaikkea pahalla ota, mutta liika on aina liikaa... Mun mielestä kaikki vauvat on ihania.

No ehkä mä voisin jo jättää tän aiheen ku mun läskiposki makkarareisi on jo liikkuva pieni joka on vissiin jo normaali ku ei sille enää naureta.
 

Yhteistyössä