Lotus synnytys

katson just digiboxilta vatsasta maailmaan perjantain jaksoa ja siinä on alussa juttua lotus synnytyksestä minkä suosio on kasvanu briteissä. Mun mielestä oli tosi ällöä ja mä nyt oon sentään ollu kattomas ruumiinavauksiakin ja se oli mielenkiintoista.
Lotus synnytyksessä istukka pestään ja suolataan ja annetaan vauvan olla kiinni siihen napanuoralla kunnes se itsestään irtoaa...

http://www.ruutu.fi/video?vt=video_episode&vid=256244

en tiedä toimiiko tää linkki suoraan videoon, mut jos ei, niin ruutu.fi ja sieltä 20.8 esitetty vatsasta maailmaan ohjelma, ja ihan alkuun tulee tää lotus juttu.... |O |O
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Yök:
Aika työlästä hommaa raahata sitä istukkapussia vauvan lisäksi paikasta toiseen...
Mutta siitähän saa paistin sitten seuraavaksi pyhäksi! On suolat ja yrtit mausteina valmiina, hierottuna paistin pintaan :p

Hyi helvetti.
 
Mä joskus jaksoin jankata ninatt:n kanssa tuon lotussynnytyksen järkevyydestä, eikä hän osannut vastata.
- Mitä hyötyä siitä on?
- Istukassahan ei lie kierrä enää veri sen jälkeen kun se on kohdusta irronnut joten miten napanuorastakaan voisi välittyä enää mitään lapseen? (muuta kuin bakteereita)
 
Yök
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Äklöttävää ja luonnotonta. Mikään eläinkään ei raahaa istukkaa mukana kunnes se kuivuu.
Niin, luonnollistahan olisi äidin (tai isän) purra napanuora poikki pienokaisen putkahdettua maailmaan (ja nuolla vauva puhtaaksi...) :D
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Yök:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Äklöttävää ja luonnotonta. Mikään eläinkään ei raahaa istukkaa mukana kunnes se kuivuu.
Niin, luonnollistahan olisi äidin (tai isän) purra napanuora poikki pienokaisen putkahdettua maailmaan (ja nuolla vauva puhtaaksi...) :D
Monet eläimet syö sen istukan... aloittaen siitä ja edeten napanuoraan. Yleensä ne lopettaa pureskelun, kun pääsee napaan asti, paitsi jos poikanen on kuollut, niin sekin sitten menee parempiin suihin. Ainakin hamsterit tekee noin.
 

Yhteistyössä