@Montecea niinpä, kiva toivoa ettei pikkuneiti opi uusia juttuja
on juu hienoa, että lapsen isä pystyi ja halusi jäädä kotiin. Vähän meinasi suunnitelmat pissiä kun heillä pienehkössä työyhteisössä yksi työntekijä irtisanoutui juuri keväällä, mutta saatiin onneksi (osittain mun yrittäjyyden vuoksi) soviteltua kaikille passaava järjestely. Vaikka yrittäjänä (varsinkin käsityöalalla jota itse teen) olo onkin välillä ihan
, niin toisissa asioissa kuten lapsen hoitojärjestelyissä siitä on kyllä etunsakin. Pääsen nytkin mukaan lapsen lääkäri/neuvolakäynneille päivisin vaikka olenkin töissä.
Meillä aletaan selvästi haluta pystyyn. Edelleenkään ei ryömitä tai kontata (konttausasento on aika hyvin löytynyt) mutta nyt sylissä ollessa ei istuminen kelpaa yhtään, ja eilen nukkumaan mennessä katselin kun neiti koitti kiskoa pinniksen pinnoja ja reunapehmusteita sen olosena et kun ylös pääsis. Saas nähdä konttaako tuo koskaan, vai unohtuuko sen opettelu kun keksitään miten pääsee jaloilleen
Mites teidän lasten syömiset? Ollaanko teillä jo normi ateriarytmissä 5krt/pv? Syötättekö soseita vai ootteko ottanut sormiruokailua käyttöön? Meillä on ruokailut edelleen tappelua, periaatteessa kiinnostusta ruokaan on hirveästi mutta kun koitetaan soseita antaa niin neito suuttuu sydänjuuriaan myöten. Refluksi (josta kirjoitinkin aiemmin) on edelleen tapetilla ja osaltaan hankaloittaa syömistä ja varsinkin uusien ruokien maistelua, nyt onneksi menossa happosalpaajat maitoallergiatutkimuksen lisäksi. Sormiruokailu tuntuu kiinnostavan neitiä huomattavasti enemmän, mutta vaikka kuinka yritän ja olen asiasta lukenutkin niin tuhkehtuminen pelottaa
kurkkua ja parsakaalia meillä on suht onnistuneesti syöty itse, mutta juuri viime vkl neiti tunki ison parsakaalikukinnon kokonaan suuhunsa ja sai kakoa aika tavalla että tuli ylimääräiset pois kurkusta. Lisäksi allegiaepäilyt vähän vaikeuttaa uusia ruokia (ei viitsi montaa uutta koittaa kerralla, jos tulee oireita ei tiedä mistä), monissa sormiruokaohjeissa on sekoitettu useampaa sorttia. Meillä tosiaan eilenkin huudettiin aamupäivästä noin 3h kun maha ihan ilmapallona, syynä joko aamulla tl kärjellinen maistettua banaania tai sitten vaan joku syy x
Joku tuolla muuten aiemmin kysyi, ei ehkä enää ajankohtainenkaan - meillä vaihdettiin vaunukoppa ratasosaan joskus huhti-toukokuussa, kun alettiin lenkkeillä myös neidin ollessa hereillä. Meillä saa ratasosankin hyvin makuuasentoon, joten päikkärit onnistuu edelleen - silloin kun niitä päätetään nukkua
Ps. Toimiiko muilla vaunujen itikkaverkko kunnolla? Oltiin vkl mökillä, ja kummasti niitä hyttysiä oli siellä verkon sisäpuolellakin