loppuuko tää rintojen kipu koskaan... imetys asiaa!

• Viestiketjun aloittaja tukekaa mua!
  • Ensimmäinen viesti
tukekaa mua!
oon imettäny esikoista n.viikon ja rinnat ..no ei itse rinnat enää niin kipeet ku alussa, mutta nännit tooosi arat ja toisessa pienen pieni ihorikko.. oon käyttäny laminoh voidetta ja se onkin auttanut, mutta helpottaako tää aristus ja kipu jossain vaiheessa? rintakumin käytöstä ei tullut mitään.. ja rintatulehuksesta ei oo kyse..

koita jaksaa
Mä itkin ja imetin ekat viikot. Kuukauden kuluttua alkaa jo helpottaa. Sillon alkuun ajattelin että mitä h:ta jotkut on höpissyt imetyksen ihanuudesta, mut se ihanuus tuli sit vähitellen vasta :) Ja lopettaa en ois halunnut ollenkaan mut pakkohan se sit oli joskus.

Rintakumilla imetin ekat pari viikkoa, mut sä mainitsit ettei käy sulle.

äippä
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Mulla rikkoutu rinnanpäät, kun vauvalla oli väärä imuote. Ei imettämisen kuulu sattua. Vai oliko sulla rinnat itsessään kipeät vai sattuuko myös kun vauva imee?
kyllä ovat alussa kipeet,, aina,, äiti ja viislasta.. ja en usko että väärä imuote..

vieras
Mulla on kolme lasta ja kaikkia olen imettänyt. Kahden ekan kanssa ei mitään ongelmaa, mutta tämä kolmas-sattui ihan helvetisti. Imuote tarkistettiin monta kertaa ja rintakumikin oli käytössä mutta aina vaan sattui! Itkua väänsin 2,5kk joka ikinen kerta, kunnes tajusin oman mielentervyden kannalta lopettaa. Näin jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt lopettaa paljon aikaisemmin mutta sitä halusi vaan olla niin hyvä kolmen lapsen kokenut äiti...

CC-
juu ekat pari viikkoo oli pahimmat. Sitten yhtäkkiä nännit alkoivat tottumaan :) ekat imut teki alussa tosi kipeetä joka kerralla kun maitotiehyet oikeen avautuivat :/ Kyllä se kohta helpottaa :)

bud
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Mulla rikkoutu rinnanpäät, kun vauvalla oli väärä imuote. Ei imettämisen kuulu sattua. Vai oliko sulla rinnat itsessään kipeät vai sattuuko myös kun vauva imee?
kyllä ovat alussa kipeet,, aina,, äiti ja viislasta.. ja en usko että väärä imuote..
juu kyllä rinnat ovat kipeet, niin ollu mullakin 2 kertaa, mutta kun kuopuksella oli väärä imuote, sen tiesi heti. Se oli jotain sanoinkuvaamattoman tuskaista. Se on asia erikseen ja ihan mahdollinen, mutta mä en ainakaan pystynyt imettään ennen kuin joku ihana kätilö opetti vauvalle oikean imuotteen.

ap
kiitos! en ole missään nimessä lopettamassa imetystä, mutta ajattelin jo että tätäkö tää on, kipua vai onko tulossa kivempia aikoja..
alku aina siis hankalaa! mutta on tää kuitenkin jo nyt niiiiin ihanaa etten lopettais vaikka sattuiskin. mutta, sitä viikon jos vielä kestäis.. :)

en ole ikinä imettänyt
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos! en ole missään nimessä lopettamassa imetystä, mutta ajattelin jo että tätäkö tää on, kipua vai onko tulossa kivempia aikoja..
alku aina siis hankalaa! mutta on tää kuitenkin jo nyt niiiiin ihanaa etten lopettais vaikka sattuiskin. mutta, sitä viikon jos vielä kestäis.. :)
mitä ihanaa siinä imetyksessä on? Valaiskaa tiedotonta

mn
Ihanat ajat ovat vielä edessä päin! Vauvan suu kasvaa koko ajan enemmän ja nänni mahtuu paremmin suuhun/ yltää suulakeen asti. Vaikka imuote olisikin kunnossa, niin suu saattaa nipistää nännin päätä ja se todellakin sattuu.

Meillä meni tytön kanssa noin 2-3kk ennen kuin yhteistyömme alkoi sujua ja se onnen ja valtavan rakkauden tunne mikä onnistumisestamme tuli, on vieläkin aivan sanoin kuvaamatonta.

mn
Alkuperäinen kirjoittaja en ole ikinä imettänyt:
mitä ihanaa siinä imetyksessä on? Valaiskaa tiedotonta

Mä veikkaan, että hormonit jotenkin vaikuttaa siihen aivan valtavaan ja kaiken täyttävään onnellisuuden ja rakkauden tunteeseen. Ja arvelisin sillä olevan joku alkukantainen tarkoitus, että äiti oppisi huolehtimaan lapsestaan, eikä hylkäisi pientä. Tai ainakin se on semmoinen symbioottinen tunne, kun vauva saa ravintoa ja itse saa "palkinnoksi" sen onnellisuuden.

narikka
imetys oli erittäin kivuliasta alusta loppuun, itkun kans imetin 6 viikkoa ja sitte loppu rinnan kelpaaminen, ei huolittu enää ku oli osaksi pullolla. jos joskus kolmannen lapsen saan en varmaan ees yritä omettää, ei koskaan riittäny pellkä imetys vaan maito pullosta 50-10ml päälle.. :( mutta ainaki yritin vaikka en ois uskonu sitä kipua..

hei
Mulla poltti tissejä joka kerta imetyksen jälkeen ekat neljä kk. Sit se meni ohi.

Nännikipu ei lähteny koko 9-kuun aikana. Johtui siitä, että nännit oli aivan liian herkillä koko raskauden ja imetyksen ajan. Siis tuntoaisti.. ja ekat puol vuotta ne meni tosi herkästi rikkikin (iho siis).

hei
En halua pelotella, mutta voi olla, että menee ohi, voi olla, että ei. Kaikilla ei mene, vaikka imuote ois ok. :)

mamma
Kyllä se alkuaika sattuu niin per...leesti. Ennen ei voi tietää, kun on sen kokenut. Aika auttaa, esikoisella kesti kuukauden ja tokan kanssa "vain" kaksi viikkoa. Kuulostaa hassulta ja hurjalta, mutta sitruuna auttaa. Hiero hieman - sitruunaa nänninpäin muutama kerta riittää.
Tsemppiäx

jaksa!
Toivottavasti kestät alun kivut!! Itse muistissa vielä hyvi alun hirvittävät kivut, kivut jotka loppuivat kokonaan vauvan ollessa 5 viikkoa, nyt imetys on todella ihanaa (vauva 5kk) Isot tsempit ja myötätuntohalit!!

Yhteistyössä