loppuuko imetys jo nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo imettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo imettää

Vieras
Tyttäremme täyttää kohta 8 kuukautta. On touhukas ja iloinen.

Hänellä on jo pitkään ollut kaksi alaetuhammasta ja torstaina ylös tuli ensimmäinen yläetuhammas.
Ja samana päivänä tyttö päätti ettei ota rintaa päiväsaikaan. Ei natise eikä kätise, ei vaan ota nänniä suuhunsa. Hymyilee vain ja selittelee omia juttujaan.

Yöllä nukuksissaan siinä neljän maissa hakeutuu rinnalle ja syö antaumuksella molemmat rinnat tyhjiksi mutta taas kun aamu valkenee ja olisi normaalin "rinta suussa hellän heräilyn" aika niin tyttö vain hymyilee, taputtelee rintaa ja lähtee konttaamaan pitkin vuodetta.

Päiväunillekkin lähtee nyt ilman rintaa vaikka vielä keskiviikkona ottikin unet niin että rinta suussa nukahti. Nyt nukahtaa ihan vaan syliin tai viereen eikä herättyäänkään halua ottaa rintaa. Edes yöunille lähtiessään ei ota rintaa vaikka keskiviikkoiltana se oli tyylinä kuten on ollut aina tähän saakka.

Onneksi tämä vauva on tottunut ottamaan pullostakin juotavaa joten ei ihan vielä ole hätää neuvoa mukista juomista mutta koska minä en heru pumpulle eikä käsinkään lypsämällä tule maitoa kunnolla niin Nan:iahan tuo tyttö sitten pullosta saa vaikka olisi tätä äidinmaitoakin tarjolla ja mielelläni sitä hänelle antaisin.

Kikka kolmosia vastaanotetaan, kuinka saan tyytyväisen rinnasta kieltäytyjän ihastumaan taas rintoihin? Näin kuumina päivinä en uskalla jättää pulloa poiskaan koska onhan tuon pienen nestetasapainosta huolehdittava ja jos kerran rinta ei kelpaa niin pullo on mielestäni välttämätön.

Minun rintanihan eivät kyllä pysty pitkään tuottamaan maitoa aamuneljän imetykselle jos maitoa ei muulloin tilata vai onko olemassa ketään joka pystyisi imettämään vain kerran vuorokaudessa ja jos on niin kuinka pitkään sellainen on mahdollista onnistua ?

Minun rintanihan eivät kyllä pysty pitkään tuottamaan maitoa aamuneljän imetykselle jos maitoa ei muulloin tilata vai onko olemassa ketään joka pystyisi imettämään vain kerran vuorokaudessa ja jos on niin kuinka pitkään sellainen on mahdollista onnistua ?

Mulla onnistui ihan hyvin yli kuukauden ja olis mennyt varmasti pidempäänkin, mutta poika ei sitten enää halunnut syödä aamuyöstäkään rintaa..

Meillä aikalailla saman ikäisenä poika ei enää malttanut rinnalla olla päivällä.. Pari kertaa hätäisesti imaisi ja sitten oli jo menossa muualle.. Plus, että alkoi järsiä mua niin, että veri lensi... Meillä päiväimetys tyssäsi näihin juttuihin ihan kokonaan..

Täällä vähän samanlainen ongelma, vauvalla ikää kohta 9 kk. Pari päivää lakkoili, eilen ilallla rupsi taas jostain syystä rinta taas kelpaamaan. Erinäisiä sivustoja läpi kahlanneenna sanoisin että jonkinlainen pesiminen voisi auttaa? Lisää läheisyyttä?

Pesimistä harrastetaan kyllä, tyttönen on sylissäni aina kun häntä vähänkään väsyttää, nukkuu mielellään päiväunetkin sylissäni tai ainakin kyljessäni kiinni. Läheisyyttä ei oikeastaan voi antaa tämän enempää, tyttö haluaa konttailla kun on hereillä enkä tietenkään voi kehitystään estää pitämällä häntä vain ja ainoastaan sylissäni, tyttö piipahtelee kesken touhujensa sylissäni siliteltävänä ja halailtavana eli kun on hereillä olen vieressään koko ajan.

Maitoa tulisi aivan hienosti, rinnat "hurahtavat" täysiksi heti kun tyttö vähänkään vilkaisee minuun päin. Hän ei (onneksi!) ole kertaakaan jyrsinyt nänniä eikä kyseessä ole mikään "rintaraivari" eikä mielestäni varsinainen lakkoilukaan jota keskimmäinen lapsistamme harrasti.

Voi kuinka kiva lukea että joku on onnistunut kuukauden päivät yöimettämään, toivottavasti meilläkin onnistutaan niin ja sittenhän vauva onkin jo riittävän vanha lopettamaan yösyömisetkin. Keskimmäinen lopetti yösyönnit 9 kuukauden iässä ilman ongelmia, esikoinen oli melkein vuoden vanha yösyönnit lopettaessaan mutta hän imi rintaa päivisin kyllä 2 vuotiaaksi saakka.

Samoja ongelmia, poika 10kk ja kerran yössä suostuu imemään. Itse pumppaan puuromaidot (n 2,5dl suurella vaivalla) päivällä, mutten tiedä koska virrat ehtyvät. Niin olisin halunnut imettää yli vuosikkaaksi. Esikoinen vierottautui omasta halustaan noin vuoden ikäisenä ja keskimmäinen lutkutteli 1v7-8kk ikäiseksi. Tuntuu kurjalta kun ei suostu imemään. Toivon vaiheeksi, mutta pahoin pelkään, että maidontulo ehtyy ennen kuin tuuli kääntyy.

Yhteistyössä