loppuraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhtä supistusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhtä supistusta

Vieras
Hei,
onkohan muilla odottajijlla loppuraskaus pelkkää kestosupistusta koko ajan?

Mulla vatsa kovettuu yhdeksi kivikovaksi kasaksi heti kun aamulla nousee sängystä ja sama jatkuu miltei tauotta iltaan saakka. Ja välillä herään yölläkin kun vatsaa vain kovettaa eikä asennon vaihto tai pissalla käyminenkään auta kuin vain harvoin. Kyseessä ei ole siis kivuliaat synnytyssupparit vaan ihan pelkkä ""kivetys"". Enteileeköhän tää alkavaa synnytystä jollakin aikataululla..? Nyt rv 38.

Moi! Minulla menossa nyt kolmas raskaus rv 21 ja on supistellut jo. Edellisessä raskaudessa supisteli myös paljon ja ns. harjoitus supistuksia alkoi tulemaan pari viikkoa ennen vauvan syntymää (38+3).Synnytys kesti 2,5 tuntia. Supisteli siis parikin tuntia päivässä useaankin otteeseen 10-8min välein. Johtuu supistusherkästä kohdusta, siitä ei vaaraa ellei supparit lähde avaamaan kohdunsuuta. Sinullahan vauva viikkojen puolesta olisi valmis jo tähän maailmaan putkahtamaan:) Sun oireet tuntuvat ihan tutuilta, ehkäpä pian on ihana vauvakäärö kainalossa:)

Mulla ei ihan yhtä paha, varsinkaan nyt, kun äitiysloma on alkanut ja pystyy ottamaan rauhallisemmin. Silti kuulostaa tutulta: jatkuvasti supistaa, myös levossa. Kerran kiireisenä aamuna yritin laskea supistuksia, mutta kyllästyin, kun tunnin sisään oli tullut parisenkymmentä.

Multa lääkäri tarkisti paikat tuossa rv 32 tienoilla, ja silloin ei mitään vaikusta vielä ollut ollut. Nyt saisi vaikka kohta alkaa jo pikkuhiljaa avaamaankin paikkoja, rv 36 lopuillaan.

Täytyy vain toivoa, että tämä nopeuttaisi avautumisvaihetta sitten synnytyksessä. Sellaisesta olen huhuja kuullut, mutta lienee sangen yksilöllistä sekin.

Yhteistyössä