Loppuraskaus ja vauvan syke?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jenis

Jäsen
08.11.2006
115
0
16
Tulin juuri lääkärineuvolasta, ja jäi askarruttamaan lääkärin kommentti sydänääniä kuunnellessa - totesi lopuksi, että aluksi "näytti" että vauvan syke olisi alhainen, mutta loppujen lopuksi se oli kuitenkin "normaali loppuraskauden syke", eli 130, ja vaihteluakin oli sopivasti.

En jotenkin tajunnut kysyä mitään lääkäriltä livenä, mutta nyt jälkeenpäin asia tietty mietityttää ;D

Onko teidän vauveleiden sykkeet jotenkin hidastuneet loppuraskaudessa (mulla nyt rv 37), ja jos niin mitä siitä on sanottu? Onko sykkeen hidastuminen liittynyt jotenkin liikkeiden vaimenemiseen tms. muutoksiin liikkeissä?

Mulla sama ihmettelyn aihe, mutta kai se sitten niin menee jos sullakin? Aiemmin syke pyöri 150 yläpuolella, mutta viimeisissä kahdessa mittauksessa on ollut 138 ja 134, ja on kuulemma ihan normaali. Kai se sit hidastuu kun kasvaa isommaks, veikkaisin että vois siitä johtua.

Mulla (vauvalla) ollut koko raskauden ajan aika nopea syke, n. 140-150. Joskus (parikin kertaa) oli aluksi jotain 120 luokkaa, mutta lähti siitä nopeasti nousemaan taas tavallisiin lukemiin. Terveydenhoitaja sanoi, että johtuu siitä, kun vauva ensin todennäköisesti nukkui, ja sitten heräsi kun kuunneltiin, ja syke nousi. Eli nukkumisen piikkiin meillä.

OK, kiitokset teille vastauksista... meillä vauveli oli kyllä hereillä, kun juuri oli katsottu tarjontaa ja hän tuppaa tuosta kopeloinnista yleensä vähän hermostumaan ;)

Kohtuhan tietty käy tässä vaiheessa vähän ahtaaksi, eli tilan loppuminen varmaan vaikuttaa, ja itselläkin oli edellisestä ateriasta aikaa, joten ehkäpä pienellä oli jonkun sortin energiavajausta lisäksi. Jokaisesta lääkärin/terkan sivulausekommentista sitä silti stressiä ottaa näemmä...

Yhteistyössä