Loppuraskaus ja ripuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolostunut

Vieras
Mulla alkaa huomenna rv35, ja eilen alkoi ihan yhtäkkiä ripuli, joka ei ota helpottaakseen. Yön sain nukuttua rauhassa mutta heti kun syö jotain niin hetken päästä on kiire vessaan, ja siellä saa sitten juosta vähän väliä pitkin iltaa! Lisäksi (noloa) reiän alue alkaa olla jo pyyhkimisestä arka ja kipeä mikä lisää tukalaa oloa entisestään =(

Kysymys kuuluu lähinnä et onko mitään konstia millä tämä helpottaisi? Maitohappobakteeria otin tänään ja auttoi muutaman tunnin mutta iltaa kohti taas pahenee. Ja torstaina ois seuraava neuvola, voiko rauhassa odottaa sinne asti jos tämä vaan jatkuu vai olisiko syytä soitella sinne jo aiemmin?

Supistuksia on ollut tässä parin viikon ajan melko paljon, ja nyt on alkanut olemaan jo vähän kipeitäkin välillä, etenkin öisin.

Eikös sitä sanota, että synnytyksen lähetessä suoli pumppaa supistusten avulla itsensä tyhjäksi... Itselleni kävi tuo sama homma noilla viikoilla ja silti meni viikon yliaikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
enteilee lähtöä. suoli tyhjänä on parempi synnyttää

Saanen sanoa tähän vastalauseen? :D

Mulla oli tosiaan kuukauden päivät maha sekasin. Ripulilla ja oksentelin ja mulle sanottiin aina vaan neuvolassa enteilee lähtöä. Enteilihän se toki mutta kuukauden sitä odotinkin :D

Kannattaa varmaan soitella terveysneuvontaan tai neuvolaan, koska sulla on vasta vähäiset viikot synnyttää. Ei tuo varmaan synnytystä enteile, olet varmaan saanut mahataudin. Mutta ettei kyse ole listeriasta tai muusta vakavasta, kannattaa kysyä täytyykö tilanne tarkistuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös sitä sanota, että synnytyksen lähetessä suoli pumppaa supistusten avulla itsensä tyhjäksi... Itselleni kävi tuo sama homma noilla viikoilla ja silti meni viikon yliaikaa.

Ja täällä meni kaksi viikkoa yli ja käynnistää piti ja useana aamuna heräsin kauheeseen supistukseen ja sitten maha sekasin ja kauhee ripuli ja se oli siinä! Hiukan ärsytti, kun itdsekin luuli, ett nyt tuli lähtö.

Yhteistyössä