Loppuraskaus ja paha olo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma

Vieras
En saanut viime yönä nukuttua, kun meinasi vaivata sellainen etova olo. Mistä tuollainen ällöttävä etominen voisi yöaikaan johtua ja onko se ihan normaalia? Rv 38+2

Mulla kans ollut kaikissa raskauksissa. Oon vaan aatellu et mahalaukku kun nousee ikäänkuin ylös päin ts. on ahtaalla loppuraskaudesta niin helpommin a) tule täys olo kun syö b) tulee helpommin huono olo.

En tullutkaan ajatelleeksi tuota mahalaukku asiaa. Tosin en kyllä kovin myöhään enää mitään syönytkään mutta täytynee vähän katsoa ettei tule syötyä liikaa iltasella.

Yleisesti loppuraskaudessa esiintyy huonoa oloa, joka hohtuu siitä, että kohtu painaa sisäelimiä, sekä suuria valtimoita.
Myös usein ennen kuin synnytys käynnistyy, äidin ruokahalu vähenee tai katoaa lähes kokonaan, joka on yksinkertaisesti luonnon tapa pitää suoli mahdollisimman tyhjänä.
Kuitenkin on muistettava, että vaikka tämä on hyvä merkki lähestyvästä synnytyksestä, ei kannata odottaa synnytystä käynnistyväksi hetimiten.

Mua on kanssa vaivannut joinain iltapäivinä ja ihan oksennukseen asti. :x Ei ole aikaisemmin ollut näin pahana. Mutta parhaiten olen selvinnyt syömällä vähän ja usein ja mahdollisimman vähän hiilareita. Isompi ateria tökkii aika nopeesti.