LOPPURASKAUDEN VERENPAINE

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Onko kenelläkään tietoa loppuraskauden verenpaineen nousemisesta?Minulla nousi ensin alapaine korkeaksi ja nyt näyttää nousevan yläpainekin. Virtsa puhdas. Turvotusta on. Paino noussut yli 2 kg viikossa! Vaikken ole syönyt mitään erikoista tai ylimääräistä. Virtsanäyte siis puhdas, muuten viittaisi raskausmyrkytykseen. Mitä tämä on? Neuvolassa ei tiedetä, eikä lääkärissäkään.

Muistaakseni minulle sanottiin että jos on kolme neljästä raskausmyrkytyksen oireesta niin silloin on vahvasti syytä epäillä sitä.Myrkytys kai voi olla vaikkei virtsassa mitään ole,voihan kyllä tulla myöhemminkin ja kehittyä hyvinkin nopeasti.

mulla seurasi raskausmyrkytys tuollaisesta tilasteesta....ei ollut pissassa mitään kuin vasta ihan loppuvaiheessa kun jo synnytys käynnistettiin. Onko kovia päänsärkyjä ? Kannattaa varautua toksemiaan ettei pääse yllättämään niinkuin itsellä kävi

Minulla oli vastaavia oireita, ja se luokiteltiin lieväksi raskausmyrkytykseksi. Jatkuvasti kehotettiin vaan lepäämään... eikä se muuttanut verenpainetta ollenkaan.
Viimeisellä äitipolikäynnillä oli valkuaista virtsassa, sitä ennen ei ollut ollut.

Mulla oli samanlaiset oireet esikoisen loppuraskaudessa kuin sinulla ap. Paineet kovat, mutta ei valkuaista. Stressaannuin siitä kovasti ja siitähän paineeet nousi entisestään. Neuvolasta lähetettiin kontrolliin öitipolille, kun paineet pari kertaa korkealla.Halusin itse sairaalaan pariksi päiväksi vuodelepoon ja pääsin. Paineet ei silti paljon alentuneet. Diagnoosina mulla oli lievän raskausmyrkytyksen epäily. Seuraavalla viikolla synnytys sitten käynnistyi.

Toisessa raskaudessa paineet eivät kohonneet lopussakaan liikaa.

Yhteistyössä