Loppuraskauden ultra ensi viikolla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mei"

Vieras
Silloin on rv 37. Mulla on kaksi lasta jo ennestään.
Uutuutena RD tässä raskaudessa..

Onkohan tuo ultra vain RD:n takia vai miksi,onko yleinen käytöntö että näin lopussa on vielä ulra?
Tai neuvolan mukaan tämä on loppuraskauden ultra,sairaalan lappusessa lukee että ´aika lääkärin vastaanotolle´.Mutta kaipa se sitten ultra on....

Tämän viikon perjantaina on neuvola joten kysyn toki sieltäkin vielä :)

Ei se yleinen käytäntö taida olla. Mulla on kans toinen raskaus, eikä edellisessä raskaudessa ollu mitään kummempia ultria/lääkärikäyntejä enää rakenneultran jälkeen. Mutta nyt on sitte sitäkin enemmän. Vauva on hitusen isompi mitä pitäis, niin oon jo kerran käyny kokoarviossa ja seuraava on tulossa ihan lähiaikoina. Jos sulla sitte sitä vauvan kokoa kans seurataan tuon rd:n takia? :)

Oho! Mulle sanottiin jo ihan alkuraskaudessa, että mun raskaus vois olla varmaan vähä pidemmälläkin ultran mukaan. Mutta sitte kuitenki tulivat siihen tulokseen että raskaus on niillä viikoilla millä pitääkin. No nyt ne on taas sitä mieltä, että eipäs kun kyllä se vauva nyt näyttää vähä ikäistään kookkaammalta ja sen takia nyt sitte pitää käydä noissa kokoarvioissa. Ja varmaan alkavat käynnistelläkkin pian jos oikeen kovaa kasvaa. Mä melkeen toivon että käynnistäisivät, ettei vaan käy niin että raskaus onkin koko ajan ollu pidemmällä mitä ollaan luultu ja vauva on joku jättiläinen + istukka jo vetää viimesiään...

rd-äideillä on aina eli juurikin rd on se syy. :) Mullakin oli.

Tehdään noilla viikoilla ja vaikka täälläkin tehdään rakenneultrat muualla, tuo tehtiin ihan keskusterveysasemalla. Siinä tarkistetaan lähinnä vain vauvan koko ja arvioidaan syntymäpainoa.

Mua kiinnostaa juurikin että kuinkahan hyvin tuo sf-mitta todellisuudessa korreloi vauvan kokoa?

Ei mullekaan ole ultraa enää tulossa (vko 37 nyt). Kysyin siitä ja sanoi neuvolassa, että jos on odotettavissa iso vauva tai epäilyä jostain ongelmista, niin sitten ultraavat.

Yhteistyössä