loppuraskauden turvotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras*

Vieras
Mulla nyt 35. rv menossa ja ihana uusi raskausvaiva ilmaantunut. Eli jalat on niinku pölkyt polvesta alaspäin. Siis ihan mieletön turvotus! Juon paljon vettä päivisin ja pidän jalkoja myös koholla mahdollisuuksien mukaan. Onko muilla ollut vastaavaa? Helpottiko lapsen synnyttyä?

Olin viime heinäkuussa viimesilläni raskaana, turvotus jaloissa oli mahtava ja tuntuivat todella raskailta pölkyiltä. En voinut pitää hiostavia tukisukkiakaan niillä heltellä... Mutta joo helpotti heti, kun vauva synty, niin nestekertymätkin poistu elimistöstä parissa päivässä.

Mulla nyt 35. rv menossa ja ihana uusi raskausvaiva ilmaantunut. Eli jalat on niinku pölkyt polvesta alaspäin. Siis ihan mieletön turvotus! Juon paljon vettä päivisin ja pidän jalkoja myös koholla mahdollisuuksien mukaan. Onko muilla ollut vastaavaa? Helpottiko lapsen synnyttyä?

kyllä helpottaa lapsen synnyttä :D oikeastaan se on luonnon oma juttu, että tulee turvotust, kun h hetki alkaa lähestyä, ja muuallekin kuin jalkoihin. Elimistö kerää nestettä, jos edess olisikin tulossa pitkä synnytys, niin on jotain ylimääräistä, jotta ei ihan kuivauhda.

Tosin voimakas äkillinen turvotus voi olla myös raskausmyrkytyksen merkki, vaikka sitä ei enää ihan kkunnolla noihin toksemian oireisiin lasketa.
Onhan proteiini virtsassa ollut negatiivinen, ja verenpaine kohdillaan?

Ei pitäisi olla raskausmyrkytykseen viittavaa.. Pissat ollu puhtaat ja verenpainekin hyvä. Nyt on kyllä käsiinkin alkanut ilmaantua puutumista ja lievää turvotusta. Mulla on neuvola ens viikolla, joten jos ei muutu tilanne ennen sitä, niin odottelen siihen asti.
Tukisukkia pidän välillä, mutta jalat turpoaa nyt silti. Viimisen viikon verran ollut enemmän turvotusta.
On tää vaan hassua koko raskaanaolo, ensin oksentaa, sit väsyttää, sit turvottaa ja mitä kaikkea :D

Aika nopsaan se tyrvotus sitte lähtee, mulla lähti painoa ekassa synnytyksessä 12kg,tuosta siis 6kg varmaan turvotusta, sitä oli loppuun mennessä joka paikassa, kauheet painaumat jäi nukkuessa käsiin ja kasvoihinki.

No mä kyllä jos olisin tuossa tilassa, että kädetkin alkaa puutua ja jalat kui pölkyt soittasin neuvolaan jo huomenna. Raskausmyrkytys saattaa edetä todella nopeastikkin

Yhteistyössä