loppuraskauden "pesänrakennusvimma"

Heippa!

Miten monelle tuollainen into on tullut ja mitä kaikkea olette sen siivittäminä tehneet?

Itse sain kyseisen innon heti kun äippäloma alkoi, tai ehkä jo aiemmin mutta kun oli päivät töissä ja illat sitten meni kotitöitä tehden ja lasten kanssa ollen/kuskaten harrastuksiin jne.

Nyt siis äippälomalla olen ollut reilut pari viikkoa ja erittäin tehokkaasti päivät menee puuhaten, talo on kohta käyty lähes kokonaan läpi (siis myös kaapit, uunit taustat, uunin pellit, lasten lelulaatikot jne, ikkunat jne)
- ihan hyväksi meillä on iso talo ja kummasti sitä sotkua oli aika lailla tullutkin (lasten lisäksi on koira ja pari kissaa...)

Vielä tuntuu intoa piisaavaan, no hommaa sisällä on vielä pariksi päiväksi ja sitten siirrytään ulos. Ihan hirveästi en päivän aikana saa tehtyä kun ennestään lapsia on kolme (kaksi isointa jo koulussa) ja arjen pyörittäminen vie tietysti aikaa mutta paljon joka päivä silti ehtii tehdä.

Olen voinut fyysisesti hyvin, erijuttu olis jos olis tukala olla, niin eihän sitä sitten vois puuhata.

Mutta kuitenkin, olis kiva kuulla muiden vikojen viikkojen innoista tai mikset innottomuudestakin =)

kekkeri rv 37+3 (enkä siis yritä savustaa hommillani vauvaa ulos, mielummin pidän hänet vielä pari viikkoa masussa)
 
mulla on lista asioista mitkä pitää siivota ja lista on oikeastaan listaus huoneista, mikä tarkoittaa että koko huone siivotaan laatikoita ja kaikkea mahdollista myöten :p sitten mua ärsyttää kaikki toimimattomat huonekalut ja muut systeemit...pitäisi saada vihdoin vaihtoon asioita, esim. eteisen ärsyttävä pöytä, vaatekori jne. On sellainen tarve että kun vauva syntyy niin silloin pitää aloittaa puhtaalta pöydältä, "muun elämän" pitää olla kunnossa että voi keskittyä vain ja pelkästään vauvaan, ja väsyneenä kun ei jaksa sitten jos pitää hermostua ja stressata kodin siisteydestä. No katsoo nyt miten onnistun, väsymys on iskenyt tosi lujaa ja ei meinaa vaan jaksaa edes aloittaa..ja stressiä pukkaa että aika loppuu kesken!!
 
Täälä 3vk jälellä la:aan ja kova on into saada kaikki hommat valmiiksi. Säilytyslaatikoita oon ostanu ja kaikki tavarat ja vaatteet lajitellu niihin ja kaappeihin. Ja kaikki kaapit pitää olla järjestyksessä yms. Haluan kans että nurkat on järjestyksessä ja paikat puhtaana ennen synnytykseen lähtöä...kamalinta olis jos supparit alkais ja tehtävälista vasta puolessavälissä :whistle: No onneks oon saanu nyt muutaman päivän aikana melkein kaikki valmiiks joten voin alkaa hiljalleen rentoutumaan, tosin käyn vielä väliin koulussakin koko tän loppuajan ja esikoinen pitää kans kiireisenä.
On tää hullua :LOL:
 
Minulla esikon odotuksessa tuli tuo vimma.

Taisi olla 2viikkoa laskettuun, kun se iski täydellä voimalla.

Mieleen painunein muisto tästä hulluudesta on se, kun aloin siivota keittiötä varsin viattomasti. Siivous sai kokoajan uusia ulottuvuuksia, löysin puhdistettavaa kokoajan lisää.

Täysin käsisydämellä vannon, etten valehtele, kun nyt kerron tämän tempaukseni kohokohdan.

Olin siis pessyt kaapit, pessyt laatikot, myös jääkaappi oli kuurattu ja lattiat luututtu ja hammasharjan kanssa olin käynyt läpi lattialistat. Keittiö hohti puhtaudesta ja tuoksui hyvältä.
Olin jo menossa nukkumaan, kun huomasin, että uuni oli hiukan sottaisen näköinen, vaikka se olikin kuurattu jouluna, vain kuukautta aiemmin.
Aloin siis töihin.

Vedin kumihanskat käteen ja aloin jynssätä, lopulta mies ähytti minut kello 03.00 yöllä uunin sisälasikädessä...olin siis irrottanut uunin sisälasin, jotta pääsisin käsiksi sen ja ulkolasin väliseen likatahraan :LOL:
Tätä hulluutta kesti sitten rv41+0, kunnes olin ihan rättipoikki, mutta vauvan vaatteet oli silitettynä kaapissa ja hyvässä järjestyksessä, kun olin vaihtanut paikkaa niiden välillä noin 10 kertaa.
Lattioilla ei tavannut yhtäkään pölykoiraa ja ikkunat kiilsivät ja uuni...sen kiiltävämpi ja puhtaampi se ei ollut ollut sitten tehtaalta tulon jälkeen :LOL:

Nyt kun kakkosta odotan, niin kauhulla mietin, mitä hullutuksia tässä isommassa asunnossa saankaan sitten aikaiseksi :D
 
Täällä on kevään aikana järjestetty kaappeja ja laatikoita (ihankuin vauvat asuisivat meillä kaapeissa??) ja nyt täytyy saada puutarha kuntoon ennenkuin en enää pysty kumartelemaan/kyykkimään.. Nyt on myös hankinta-listalla monta suht "kiireellistä" vauvoihin liittyvää asiaa, vaikka voi olla, että ne ehtisi vielä parin kuukauden päästäkin.. Mutta kun kaksoset voivat haluta ulkoistautua kovastikkin ennen aikojaan, niin ihan hyvähän se on varautua tekemällä tietyt asiat ajoissa. :)


 
Täällä on kanssa yksi joka ei saa opinnäytettä viimeisteltyä koska haluaisin vaan leipoa pakkasen täyteen, kuurailla kaikkia ikuisuuskohteita ja lajitella kirppikselle ylimääräistä... :D Mulla on tää syndrooma jo nyt viikoilla 34+2, on varmaan siis aktiivinen puolitoista kuukautta tulossa :LOL: Ihania kertomuksia olitte laittaneet :)
 

Yhteistyössä