Loppuraskauden pahoinvointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hipsukka

Jäsen
25.01.2005
276
0
16
Onko täällä muita, jotka kärsivät armottomasta pahoinvoinnista loppuraskaudessa? Tämä on yhtä tuskaa. Syö tai ei syö ja oli asennossa missä tahansa, koko ajan vaan on huono olo. Neuvolassa olivat sitä mieltä, että sikiö on jo niin iso, että painaa mahalaukkuun ym. ja huono olo johtuu siitä. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta mihinkään ei pysty keskittymäänkään tältä karmealta ololta. No, netissä surffailu onnistuu:). Kirjoja olisi kiva lukea, kun ei juuri muuta enää jaksa, mutta moiseen keskittymiseen ei tältä ololta pysty. Pliis, onhan mulla kohtalotovereita?

Olen viikolla 31 ja mulla pahoinvointi alkoi n. muutamaviikko sitten siis ei mitään oksentelua vaan ällöoloa..
Muutenkin olen aivan rauniona ja sitten vielä tämä. Muutenkaan en tahdo löytää hyvää asentoa millään. Istuessa tulee pahaolo, liian kauan seistessä... kyljellään on hyvä jos ei ole juuri syönyt... Vali vali, mutta ei tämä mitää herkkua ole!

Kyllä löytyy pahoinvointia.. Nyt rv 39+6, ja ainoa asento missä oikeesti on hyvä olla on kyljellään makaaminen. Ruoka ei maistu ja päässä heittää... Paha olo saattaa johtua myös siitä että vauva painaa keuhkoja ja verisuonia niin happea ei kulje tarpeeksi.. No, pari viikkoa maksimissaan vielä... Huhhuh. Tsemppiä vaan muillekin samassa tilanteessa

Ihana tietää, etten ole ainoa. Itsekin olen huomannut, että kyljellään on ihan hyvä olla, sillä yöllä tämä ällöttävä olo ei vaivaa. Henkisesti hirmu raskasta, kun on niin täynnä tätä isoa mahaa ja ällöttävää oloa, että vaikuttaa varmaan ulkopuoliselta valitusteni kuulijalta, että olen epäkiitollinen siitä, että olen saamassa lapsen.Siitähän ei toki ole kyse. Enää ei vaan jaksa vastailla kyselijöille, että "ei tässä mitään, ihanaa tämä odottaminen". Sillä ajatuksella yritän jaksaa, että lopputulos palkitsee. Toivottavasti ei enää montaa viikkoa tarvitse kärvistellä.

rv 36+4

Yhteistyössä