Loppuraskauden pahimmat/ärsyttävimmät vaivat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nyt saa valittaa! Mitkä teillä on ollut/on loppuraskauden pahimmat, ärsyttävimmät jne. vaivat?

Itselläni tulee kohta 35 viikkoa täyteen ja ikävintä on turvotus ja jalkojen kipeytyminen pienestäkin kävelystä ym. Normaalia kai kuitenkin, kun verenpaineet, pissat ym. on ok.

Peräpukamat on järkyttävät ja järkyttävän kipeät. Istuminen ja kävely on työlästä ja kivuliasta noiden takia.

Jatkoa odotellaan, ehtiihän tässä vielä... Esikoisesta ei pahempia vaivoja ollut tai sitten aika kultaa muistot.

närästys!!ja sit se turvotus+kipu jaloissa kun hieman kauemmin seisoo/kävelee.
liitoskivut kans ärsyttävän kipeitä,ja se vessassa ravaaminen vartin välein..ja tää norsumainen olo muutenkin,kun ei meinaa ylös päästä nousemaan..

rv nyt 35+e

Ihan hirveän kova turvotus. Kuorsasin myös raskauden ihan lopussa, koska kurkkukin oli niin turvonnut, että jos meni selälleen makaamaan ihan hereilläkin, niin joutui oikein varomaan, ettei kuorsausääntä tule. Toinen ärsyttävä vaiva oli myös jatkuva vessassa ravaaminen. Kuopuksen kohdalla myös hengittäminen oli ajoittain vaivalloista, kun vauva oli tosi korkealla.

Mahakipu. Sattuu koko ajan. Viikko vielä laskettuun aikaan.

Joo ja mulla myös tullut tuo kuorsaus. Hieman oon ennenkin kuorsannut, mutta nyt oikein itse herään tuohon rohinaan. Ja kuorsaan kyljellänikin, vaikka ainahan sanotaan että ihminen kuorsaa vain selällään. Niin ja kuorsaan myös suu kiinni. Turvonnut olen myös, joten johtunee siitä. :D

mulla kävi niin, että kun synnytys läheni, niin vointi oli parempi kuin kertaakaan raskaudessa. Turvotusta ei ollut ollenkaan, vauva oli matalalla, joten ei närästänytkään. Pahoinvointi oli loppunut ja liitoskivutkin loppui tuolla 30 viikon jälkeen. Voisin olla raskaana aina, jos joku ois ne ekat 20 viikkoa pää pytyssä.

PERÄPUKAMAT!!! :attn:

Se oli niin hirveätä. Rv 33 jouduin menemään leikkauttamaankin niitä pois kun en pystynyt enää olemaan kuin maaten, heti kun oli pystymmässä asennossa kipu paheni ihan jäätäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja upupaepops:
PERÄPUKAMAT!!! :attn:

Se oli niin hirveätä. Rv 33 jouduin menemään leikkauttamaankin niitä pois kun en pystynyt enää olemaan kuin maaten, heti kun oli pystymmässä asennossa kipu paheni ihan jäätäväksi.

Miten se leikkaus tapahtui ja sattuiko jne.?

Öiset pohjekrampit. Mulla myös "harjoitussupisteli" pienemmästäkin, ei voinut kävellä kun hipihitaasti ja jokaisesta pienemmästä voimanponnistuksesta. Ei sattunut mutta pysäytti odottamaan supparin loppumista vähän väliä.

Kauheinta on ehdottomasti ollut koko raskauden kestänyt pahoinvointi ja väsymys. Oksentelu on ollut päivittäistä. Tukala olo tässä lopussa muuten vaan, raskas olo, jalka ja selkä kivut. Hankala nukkua, wc ramppaukset ja toistuva jano. Loppuaikana kuulema kuorsaan mikä on aivan hirveää ja noloa kun ei aiemmin tämmöistä vaivaa ollut. Jalkahikikin vaivaa herkemmin, muutenkin suihkussa pitää käydä päivittäin ja vähäisessäkin rasituksessa supistaa. Yritä tässä nyt sitten, onneksi loppu häämöttää.

- närästys
- joinakin päivinä karmea v*tutus, hormonit...
- päänsärky
- nukkumisvaikeudet, vain yksi asento sopii, heräily jne.
- turpea olo, koko ajan "nesteessä"
- väsymys
- yöllinen vessarumba
- hikoilu öisin
- yölliset levottomat jalat

Ekassa raskaudessa ei ollut närästystä mutta muistan, että sormet ja kädet olivat aivan hirmuisen kipeät.

ja vielä.... siis aivan kammottava nivuskipu!!!alkoi siellä joskus 35-36 viikoilla, kipu yltyi 38 viikoille ja se oli jotain niin kamalaa! mitään muuta vaivaa ei ole mutta nivuset on niin kipeet että kävelemään ei kunnolla pysty!

Täällä vaivaa kans toi öinen hyppäily vessassa ja muutenkin nukkuma-asennon löytäminen hankalaa. Supistelee jo vähäisestä fyysisestä rasituksesta, eli pääasiassa makoillen menee aika :( Tekemättömyydestä taas tulee levoton ja v-mäinen olo. No kaiken palkintonsa häämöttää se oma waaveli :) rv 33

Turvotus, väsymys ja se että nukkuessasi heräät joka kerta kun pitää kääntää kylkeä jne niin ja ummetus joka on taas tullut kaveriksi..Tällä hetkellä mua riepoo eniten toi väsymys, mä oon kun haamu vaikka kuinka nukkuisin.

Niin kauhee turvotuspöhötys että tarvii mennä aikasin illalla nukkumaan kun ei siedä omaa olotilaansa. Ja sitte nukkuu huonosti kun ei saa hyvää asentoa ja pissalla käynti 4 kertaa yössä.
Nyt on alkanut vituttaa kaikki ihmiset kun kyselevät koko ajan joko olen poksahtanut tms. rasittavaa... rv39+5 pitäs pysytellä kotona vaan ja sulkea puhelin.

Eniten v**ttaa kun ei saa kunnolla happea..koko ajan haukkomassa ja tuntuu kun keuhkoilla ei olis tilaa. Se ottaa pannuun eniten. HALUAN HENGITTÄÄ!:D Tätä on jatkunut puolivälistä saakka :(

Yhteistyössä