loppuraskauden oireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
rv33+3 tänään. Juilii alavatsaa ja supistelee ajoittain. Vatsanahka tuntuu loppuvan kesken :) Eli kirraa ja koskee sekin.. Niin ja närästää.. ja pissattaa ihan koko ajan :) Tässähän näitä. Ai niin.. turvotusta löytyy kanssa.

Närästys oli kakkosen aikaan ihan järkkyä, ja synnytyssalissa vedin suunnilleen kaksin käsin lääkettä, eikä mikään auttanu!!! :x Esikoisen aikana tuskin tiesin, mitä on närästys.

mulla tulee pientä ruskeaa tuhrua silloin tällöin, en kyllä limatulpaksi tunnista. eikö uudelleen synnyttäjällä kohdunkaula voi olla jo pehmentynyt. viikkoja 32+4.

rv 36. Lääkärin veikkaus että voi syntyä millon vaan. Vaikea hengittää, maha nahkaa kutittaa, närästää, ei voi nukkua, on hiki, supistelee ja autossa ei voi istua, hirveet liitoskivut, hiivatulehdus, vessattaa jne. Olo on karsea.
Turvotusta ei ole onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
mulla tulee pientä ruskeaa tuhrua silloin tällöin, en kyllä limatulpaksi tunnista. eikö uudelleen synnyttäjällä kohdunkaula voi olla jo pehmentynyt. viikkoja 32+4.

Mulla oli pehmentynyt, kun rv 31 lääkäri tutki, eikä edes erikseen asiasta maininnut (neuvolakortista huomasin) eli ilmeisesti ihan normaalia. Tosin mulla ei selkeesti mitään tuhrua tms. tulppaa tullut. Sinuna kysyisin asiaa neuvolasta.

RV 32+6 toista odotan ja ilmassa ankkakävelyä, vaikka vauvan pää ei olekaan vielä tuolla alhaalla. Supistuksia, lähinnä kivuttomia, mutta samalla vauva pyörii ahkerasti eli ahdistaa, kun tuntuu, ettei mahdu enää olemaan sisäpuolella ;) Pissahätä vaivaa ja usein lirahtelee. Jos vettä ei muista juoda vähintään 1,5 litraa+ muut juomat, niin nilkat on turvoksissa. Närästystä myös täällä ja alhainen hb vaivaa väsyttämällä...Vointi on kuitenkin ihan ok, hyvin jaksaa loppuun asti, jos ei tästä paljoa pahene :)