Loppuraskauden kutina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutiaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kutiaa

Vieras
Voisiko olla hepatoosia kun kutina ( ihan mahdoton ja ei lopu raapimalla ) on lähinnä kyynärtaipeissa, nänneissä, rintojen alapuolella, nivustaipeissa ja nyt myö mysös nyt kasvoissa, sormissa ja jalkapohjan sisäsivulla ei taida olla tyypillisemmät paikat missä hepatoosi kutiaa. Rasvannut olen koko kropan kaksi kertaa päivässä joten ei pitäisi olla kuivuudesta kiinni tuo kutiaminen.
Miten teillä on hepatoosi ilmennyt? Minulla siis pahimmat paikat on nuo tissit ja taipeet.

Olisiko kellään uulla kokomusta asiasta?
Samalla voisin kysyä kun toisessa rinnassa on sellainen kipukohta, voisiko olla joku maitorauhanen mikä vihottelee? Rinnassa tuntuu sellaisia palleroita, mitä luulen tosiaan rauhasiksi

että minä soittaisin tänään neuvolaan jos olisin sinä.

Verikokeet hepatoosin toteamiseksi otetaan aika helposti, koska hepatoosiin liittyy kohonnut kohtukuolemariski

Mullakin tuli loppuraskaudessa aivan järkyttävä kutina jalkateriin,yöllä ei voinut edes nukkua itkun kanssa jääpusseilla yritin helpottaa oloa.Ei ollut hepatoosia,mutta sain lääkäriltä jotain allergialääkettä jolla olo helpottikin parissa päivässä.Suosittelen kuiten soittamaan neuvolaan.

Minulla todettiin hepatoosi rv 31. Kutisi kovasti, varsinkin öisin, kämmeniä ja jalkoja, lähinnä sääriä ja jalkapohjia. Neuvola sattui olla parin pvän päästä kutinan alkamisesta, ja sieltä laitettiin verikokeisiin jossa todettiinkin maksa-arvojen olevan hurjasti koholla. Loppuajan söin lääkkeitä, ja käyrillä äitipolilla kerran-kaksi viikossa. Synnytys käynnistettiin rv 38.
Otahan yhteyttä neuvolaan heti.

Mulla todettiin ihan raskauden lopulla raskaushepatogestoosi. Kutina ei edes ollut mitään järkyttävää ja kutinakohdat oli epätavanomaisia (sääret ja jalkapöydät eniten). Luulin itse, että johtuu hiekentyneestä verenkierrosta raajoissa, vaubva kun oli jo lähtökuopissa. Th sanoi myös, että herkästi ottavat verinäytteett kaikista kutinapotilaista. Ja mullahan nuo arvot (maksa ja sappi) oli hurjan korkeat ja synnytys käynnistettiin heti seuraavana päivänä. Riskinähän tässä on vauvan sydäntoiminnan lamaantuminen, koska myrkky voi läpäistä istukan. Sinuna ottaisn heti yhetyttä ä-neuvolaan ja kertoisin oireista! Tsemppiä!!

Mulla oli kova kutina loppuraskaudessa. Raavin itseni verille enkä saanut nukuttua. Hepatoosia se ei sitten kuitenkaan ollut.

Mutta hepatoosi on sen verran vakava asia, että ehdottomasti pitää mennä tutkituttamaan asia.

Yhteistyössä