loppuiko imetys?

Vauva on tuollainen reilu 9kk ja imetys on sujunut oikein hyvin...eiliseen saakka. Yhtäkkiä poika ei vaan huolinutkaan rintaa. Tavallisesti ollaan syöskennelty vielä sellaisen 4 kertaa päivässä. Aamulla kun herää, päikkäreille mentäessä, ruuan jälkeen iltapäivällä ja sitten nukkumaan mennessä. Mutta eilen ei enää kaksi viimeistä syöttöä onnistunut kun poika ei vaan halunnut ja alkoi vaan huutaa ja itkeä kun koitin tarjota rintaa. Ajattelin että syynä olisi ollut nasonex nenäsuihke mitä lääkäri minulle kirjoitti ja mitä otin yhden suihkeen sen jälkeen kun laitoin pojan päikkäreille, mutta en sitten tiedä.. Tänään aamulla sitten rinta kelpasi, tosin vähän hangoitellen ja sen jälkeen ei sitten ole taas kelvannut. Onko muilla vastaavia kokemuksia tai onko mitään tietoa miksi näin? Ja onko tällainen kovinkin yleistä? Onko mitään toiveita jatkaa imetystä. Kun olin ajatellut tuonne vuoden ikään imetellä ettei olisi korvikkeitten kanssa tarvinnut pelata.
 
Meillä on lapset itse päättäneet että enää ei rinta kelpaa, toinen siinä 10kk iässä ja toinen vuoden tietämillä. Molemmille aloin sitten tarjoamaan aterioilla ihan tavallista maitoa, pelkät maitojuomingit jäivät samalla.
 
Yhdelle ystävälle sattui, että vauvan korvatulehdusten myötä ei enää rinta kelvannut ja painokin laski kovasti. Ilmeisesti imeminen nostaa painetta korvissa ja tuntuu kipuna, jos ovat jo valmiiksi arat. Ehkä kannattaisi tarkistaa?
 
Toinen mikä voi vaikuttaa on hampaidentulo. Mutta ei tuo välttämättä tarkota että nyt imetys loppuis kun seinään.
Koita tarjota, mutta jos nyt viikon verran tarjoat, eikä lapsi huoli, niin sitten kyllä ite luovuttaisin.
Meillä oli silleen, et vuoden iässä poika oli sitä mieltä että päivisin ei enää tissiä syödä. Ja kun sitä tarjosin, niin huuto oli hirmuinen koska ilmeisesti hän loukkaantu, että kuinka hänellä tissiä juletaan tarjota :)
Mutta iltasin ja aamusin silti vielä soi. Ja öisin :whistle:
 
Kiitoksia kommenteista ja neuvoista. Toki lisää otetaan vastaan. Surettaa kyllä kovin jos nyt tämä imetys oli tässä. Tosin esikoinen ei huolinut rintaa ollenkaan kun laitoksella pulloon opettivat syyttä suotta joten pitäisi varmaan olla kiitollinen tästäkin imetyksestä... Mutta haikeaa on jos loppuu...
 

Yhteistyössä